Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

fladder

fladder

28-12-2010 om 17:47

Tijdelijk een dongel, kan dat?

Je weet wel, een USB-stick in je laptop waar je mee kan internetten
Ik heb er tijdelijk eentje nodig (hoogstens een paar maanden), liefst onbeperkt (fair use policy) internet tegen een vast bedrag. Bedoeling: vooral mailen en internetten en eventueel radio streamen, maar dat laatste is geen must. Kan dat ergens, op tijdelijke basis, zonder dat ik er meteen aan vast zit?
Tips zijn welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

28-12-2010 om 19:23

Ander idee

misschien kan je dit ook wel doen, mijn man heeft een telefoon met onbeperkt internet. Nu kan hij met een snoertje die telefoon aan zijn laptop koppelen en zo internetten met zijn laptop als hij onderweg is. (thuis hebben we gewoon internet draadloos) is dat een ideetje?

fladder

fladder

28-12-2010 om 19:41

Lukt niet...!

Ik snap wat je bedoelt. Ik had vroeger een toestel (MDA Vario IV) waarmee het wel kon, maar met de Xperia X10 lukt dat niet. Of kan iemand me vertellen hoe dat moet? Ik heb 'm regelmatig aan de laptop hangen om bestanden uit te wisselen, maar gedeeld internet is me nog niet gelukt!
Gek genoeg lukt het ook niet meer als ik de simkaart in de oude MDA stop en 'm aansluit... Krijg gewoon geen contact meer :S

bibi63

bibi63

28-12-2010 om 20:36

Ja, dat kan!

Met Simyo (web to go). Kijk op hun site.
Gr. Bibi

fladder

fladder

28-12-2010 om 21:24

Oh, kijk eens aan!

Ik vind die dongel best wel aan de prijs voor meerdere weken, maar die sim only internet op de mobiel zou ik kunnen uitproberen in mijn oude mobiel (note to self: simvrij maken) en dan, zoals Maxime al zei, de oude mobiel aan de laptop hangen...! Kost stukken minder dan een dongel!

Bedankt, ik zag even door de bomen het bos niet meer!

Mee oppassen

Pas op, het internetabonnement op je mobiele telefoon is bedoeld om met je telefoon te gebruiken. Een laptop aan die telefoon hangen en daarmee internetten staan providers niet toe (althans, in de meeste gevallen en bij de normale abonnementen niet, er zijn vast uitzonderingen). Pas dus op dat je geen boete krijgt door de fair use policy te overschrijden of doordat ze er achter komen (weet ook niet hoe) dat je via je laptop internet.

fladder

fladder

29-12-2010 om 19:04

Klopt

Providers zijn niet zo gung ho op modemmen per telefoon (er is zelfs een term voor dat modemmen, kan er even niet opkomen) en het is bij een aantal gewoon verboden. Daarin heb je helemaal gelijk. Ik heb geen idee hoe dat gecontroleerd wordt en eerlijk gezegd ook niet of mijn provider het verbiedt. Ik heb dit gehoord op, ik geloof, Tweakers, anders had ik het niet eens geweten.
Maar de term fair use policy is eigenlijk ook wel vaag. Zo heb ik op mijn android een (keurig legale) radiostreamer-widget en met een widget dat het verbruik bijhoudt ontdekte ik dat zo'n streamer echt gigabites vréét in korte tijd. Toen ik in de zomer een nieuw toestel mocht uitzoeken en opmerkte dat de X10 geen radio had, zei de verkoper van mijn provider nota bene zélf dat ik dat kon streamen...! Hij zal toch wel op de hoogte zijn van het feit dat dat nogal wat verbruikt!
En Youtube, waar veel telefoons en providers ook reclame mee maken, zal ook niet bepaald weinig gebruiken.
't Is allemaal nogal vaag dus...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.