Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Amber van Rijn

Amber van Rijn

17-03-2012 om 19:44

Tips voor goeie games om samen met kinderen te spelen?

Beste ouders,

Van de forum-redactie kreeg ik toestemming hier deze oproep te plaatsen. Ik ben journalist voor Mijnkindonline.nl en schrijf een artikel over samen gamen met je kind. Graag hoor ik van ouders zelf welke games (met naam en toenaam) ze het liefst samen met hun kind(eren) spelen, en ook waarom. Dus heb je goeie ervaringen met het samen spelen van bepaalde games? Reageer dan op dit bericht. Zet er ook even bij hoe oud je kind is. Wie weet komt jouw tip dan in het artikel te staan!

Alvast veel dank.
- Amber van Rijn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

17-03-2012 om 21:43

Mario bros!

Ik vind het heel leuk om Super Mario Bros op de Wii te spelen met mijn zoons van 6 en 4. Ten eerste kende ik nog alle bewegingen van toen ik zelf kind was (behalve een paar nieuwe, die ik snel geleerd heb), en ten tweede is het zo leuk dat je met z'n allen tegelijk kunt spelen.

Ze leren zo samen te werken, op elkaar wachten, onderhandelen (jij mag dit vuur, dan mag ik de volgende, ok?), met verlies omgaan, en gewoon gezellig samen iets te doen.

Amber van Rijn

Amber van Rijn

18-03-2012 om 14:08

Ook educatieve games?

Dank je dc, de wii is idd een populaire! Wat bedoel je precieus met de bewegingen die je nog kende van toen je zelf kind was? Toen had je toch nog geen console games?
En speel je ook wel eens wat meer educatieve games met je kinderen?

Meike

Meike

18-03-2012 om 15:38

Minecraft

DE hit op dit moment; Minecraft.

Eigen server waar de 'wereld op draait' (er kunnen ook nieuwe werelden bijgebouwd worden) en bouwen maar, van huizen tot torenflats, zwembaden (met water), watervallen etc. Uitkijken voor teveel beesten en monsters etc want die kunnen je net gebouwde stad weer afbreken. Ik heb hier 3 verslaafden zitten inclusief dus een ouder.....zucht....

Je kunt er vanalles mee doen; maar eigenlijk gaat het om inzicht, hoe bouw je iets, waar doe je dat mee, hoe hak je dan, etc.

Meike

dc

dc

18-03-2012 om 18:00

Whaa

Ik ben 35, niet 60 ofzo. Toen ik 8 was kochten mijn zus en ik een nintendo, met de eerste versie van Super Mario Bros en the Legend of Zelda. Dus je had wel al console games hoor. Alleen zat de afstandsbediening toen vast met een kabel aan de console. Er is gelukkig wel vooruitgang

Educatieve games speel ik niet met mijn kinderen nee. Ze spelen alleen wel dingen als woordzoeken, tanga (vormpjes draaien en in de juiste positie plaatsen in een grotere vorm), mouse (blokjes verplaatsen en zo een baan maken voor de muis om naar de uitgang te gaan). Ik vind dat alles vrij educatief. Verder hebben ze een leappad en een innotab met spelletjes erop die vrij educatief zijn. Maar al die spelletjes zijn vrij lastig samen te spelen.

Wat ik educatief samen doe met mijn kinderen is samen lezen, bordspelletjes doen, dat soort ouderwetse dingen. En we hebben geen kindle, dus doen het nog met papier

Amber van Rijn

Amber van Rijn

18-03-2012 om 18:20

@meike: hoe oud zijn je kinderen?

Hoe oud zijn je kinderen Meike? En waarom is juist Minecraft zou leuk om samen met ze te doen? Of spelen jullie het niet met/tegen elkaar?

Amber van Rijn

Amber van Rijn

18-03-2012 om 18:44

@dc

Ik lees net dat Super Mario Bros voor de Wii eigenlijk voor 7+ is (als het tenminste New Super Mario Bros heet), grappig dat je kinderen het nu al leuk vinden. Denk je dat ze het voorlopig door zullen blijven spelen met jou?

Annet

Annet

18-03-2012 om 19:47

Ik speel nooit games met mijn kinderen

Wat dc vertelt, kan ik me voorstellen. Je begeleidt dan eigenlijk jonge kinderen in het samen spelen op de wii. Dat is een mooie reden.
Mijn kinderen zijn 9 en 14 en hebben mij echt niet nodig om te gamen. Ze spelen wel geregeld met elkaar.
Wat wel gebeurt is dat ze Wii Sports (of hoe dat spel ook heet) spelen met hun vader of grootouders. Samen bowlen of tennissen is dan een leuk sociaal gebeuren. Dit noem ik zelf geen gamen, wel sociaal bezig zijn op de Wii.
Minecraft wordt door jongste ook gespeeld. Samen spelen doet hij online met enkele klasgenoten.
Op de DS of Wii speelt hij samen met vriendjes met spellen als Mario Bros, Party of Kart.

Als ouders spelen wij met onze kinderen een bordspel of een kaartspel. Dat vinden ze erg leuk om te doen.

Dus mijn tip is alleen dat je als ouder samen kunt gamen als je kind daarin begeleiding nodig heeft.
Het is niet zo dat ik gamen niets vind. Ik heb zelf ook een ds en speel geregeld een spel. Samen gamen is dan dat ze over mijn schouder meekijken wat ik doe en commentaar geven.

dc

dc

18-03-2012 om 20:25

Bij ons staat er 3+ op de doos. En mijn kinderen vinden het inderdaad al leuk.

We hebben het spel bijna uit (zijn nu bezig met het bonuslevel), dus we gaan op zoek naar een nieuw spel
Ik vind het zelf erg leuk om te gamen, dus ben helemaal blij dat ik het nu samen met de kinderen kan gaan doen. Toen ze nog jonger waren heb ik eigenlijk jaren niet gegamed, omdat ik daar gewoonweg geen tijd voor had. Als ik dan tijd had, dan deed ik liever iets met ze samen dan me alleen achter een computer verstoppen....

Samen is dus niet om ze te helpen ofzo, maar gewoon een goed excuus om zelf te kunnen spelen!

Amber van Rijn

Amber van Rijn

19-03-2012 om 09:05

@annet:samen gamen kan ook leuk zijn!

Dank voor je reactie Annet. Samen gamen kan ook gewoon leuk zijn!

Amber van Rijn

Amber van Rijn

19-03-2012 om 09:07

@dc: al een idee?

Al een idee welk spel dat wordt?

Amber van Rijn

Amber van Rijn

19-03-2012 om 09:26

@p:met wie tetris & skipbo?

Fijne tips P. Speel je ook Tetris & Skipbo met de jongens?

Amber van Rijn

Amber van Rijn

19-03-2012 om 09:28

Ook gamende ouders van dochters hier?

Valt me op dat alle reacties tot nu toe van ouders met zonen zijn. Ook iemand die samen met zijn/haar dochter gamet?

Amber van Rijn

Amber van Rijn

19-03-2012 om 16:07

@p:met wie tetris & skipbo?

Ja klopt Justs checkin, ik kon aan je antwoord niet direct zien of je die games gewoon leuk vindt of juist graag samen met je kinderen speelt.

Annet

Annet

19-03-2012 om 19:33

Nee hoor, hier ook een dochter

zie titel

dc

dc

19-03-2012 om 20:15

Sonic

We gaan sonic colours proberen, maar ik weet nog niet of het met meerdere te spelen is. Dus ik weet het nog niet zeker. Nog een paar weken om te beslissen.

Meike

Meike

20-03-2012 om 11:22

Amber

Hoi,

Kinderen zijn een jongen en een meisje

14 en 10..en een man.....

Het leuke vinden ze dat ze samen een wereld bouwen, moeilijke dingen uitvinden die dan weer tot een hoop hilariteit kan leiden. (ik bedoel, uitvinden dat je toch echt je billen kunt branden tegen een muur die tegen de lava aankomt was een tranentrekkend iets hier). Manlief en zoon spelen vooral om het uitvinden en logisch nadenken samen, Dochter speelt liever met de dieren die dan weer in de weg lopen bij zoon en man. Kortom; ja leuk samen uitvinden en ontdekken en inzicht!

Meike

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.