Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Vic

Vic

23-08-2009 om 21:47

Tomtom krijgt geen signaal

Tijdens de terugreis vanuit Frankrijk heb ik problemen gekregen met mijn Tomtom. Hij vond ineens geen gps-signaal meer. Ik heb hem aan laten staan in de hoop dat hij weer een signaal zou vinden. Dat gebeurde 750 km later bij Rotterdam, en 5 minuten later was hij hem weer kwijt. Heeft iemand een idee hoe dat komt en of ik het nog kan herstellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

23-08-2009 om 21:50

Geen idee

maar wij hadden het afgelopen weekend ook, toen duurde het ook heel lang voor hij een sateliet had gevonden, wij waren ook al bijna halverwege de rit naar onze bestemming. Vandaag deed hij het weer prima overigens.

Satellieten updaten

Updaten jullie de satellieten wel regelmatig? Door 'm op de computer aan te sluiten en de quick gps fix te doen? Zo niet, dat eens proberen.

angel3

angel3

23-08-2009 om 22:09

Opnieuw opstarten

wij hadden het met de gps van de mobiel die ineens niks meer vond....even aan en uit gedaan en toen deed hij het weer.
Ik heb het ook heel af en toe weleens met mobielo bereik. Ineens slecht/geen bereik. Even telefoon aan en uit en hij vindt het weer....

Vic

Vic

23-08-2009 om 22:20

Satellieten updaten?

Hmm dat heb ik nog nooit gedaan (heb hem twee jaar). Ik denk dat ik maar eens ga kijken of ik alle bijgeleverde snoertjes nog kan vinden. Aan en uit zetten heb ik een aantal malen gedaan, maar dat werkt niet.

Account tomtom

Je kunt een account aanmaken op de site van tomtom en hierover een vraag stellen. Je krijgt snel antwoord met een oplossing. Apart systeem, maar werkt goed.

En inderaad, updaten, wil ook weleens helpen.

Updaten

Als je 'm al twee jaar hebt en je hebt 'm nog nooit aangesloten op je pc, dan kun je er nog veel voordeel uithalen.

In ieder geval een update van je systeem, hierdoor gaat je interface er op de tomtom anders uitzien. Maar als je naar je instellingen gaat kijken dan zul je zien dat je ook meer dingen kunt instellen.

Updaten dus

Ze adviseren om elke week de laatste satellietlocaties te updaten, dat is een beetje overdreven, maar als ik die locaties na een maand of twee weer ophaal merk ik echt verschil in hoe snel de satellieten gevonden worden!

Vic

Vic

23-08-2009 om 23:00

Ik heb werkelijk geen idee of ik die snoertjes nog heb. Zou je die ook los kunnen kopen? En hoe werkt het dan met updaten, ga je dan naar tomtom.com o.i.d.? Mijn apparaat was helemaal voorgeïnstalleerd, dus ik hoefde hem alleen maar aan te zetten en het beginpunt te markeren destijds.

Claudia B

Claudia B

23-08-2009 om 23:08

Hier

ook wel eens gehad, ik heb op het resetknopje gedrukt (nou ja dat is een klein gaatje waar je met een sateprikker in kan) en toen werkte alles weer.
Dat updaten wist ik ook niet, weer wat geleerd

Updaten

Toen je 'm kocht heb je er een cd bij gekregen met een programma waarmee je 'm kan updaten (werkt heel makkelijk), die moet je installeren. Je tomtom kan je via een kabeltje (of soms via een houdertje) aansluiten op je computer, dit is een heel standaard kabeltje dat ook vaak voor mp3-spelers gebruikt wordt. Kijk even goed naar de aansluiting op je tomtom, dan zie je wel welke je nodig hebt. Mocht je de cd kwijt zijn dan is het programma vast ook wel via de tomtom site te downloaden trouwens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.