Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Sarcas

Sarcas

29-08-2010 om 14:46

@tonny; negatiefscanner

Hoi tonny,
ben jij nog geslaagd met je negatiefscanner? Ik zoek ook zoiets…

S.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

29-08-2010 om 15:19

Aldi

en Kruidvat hebben ze regelmatig in de actie.

Tirza

ilsepilse

ilsepilse

31-08-2010 om 14:06

Aldi op voorraad

ik heb er net dit weekend eentje gekocht bij de aldi, 49 euro, ze hebben ze gewoon op voorraad, ik heb een heleboel oude negatieven liggen en mijn zoon van 16 gebruikt nu mijn oude nikon spiegelreflex , filmpje ontwikkelen is 3eu en als hij dan de fotos wil digitalisren kan dat dan met dit apparaatje.

Sarcas

Sarcas

31-08-2010 om 15:08

Bedankt

Bedankt voor de tip(s)!

S.

tonny

tonny

31-08-2010 om 21:48

Hee sarcas!

Nou, ik ben hard aan het scannen ja. Ik heb van een kennis met veel foto- en diaspullen (en hoge kwaliteitseisen...) een scanner geleend, gekoppeld aan een oude PC (ook te leen, staat samen op de logeerkamer) , en dat ding scant héél secuur. Nikon LS 2000.

Er gaat steeds een strookje negatieven in, ik selecteer wat ik wil hebben en het beestje gaat aan de gang. Tussendoor ga ik strijken, kasten opruimen, hier zitten op OO, breien, knutselen, lezen. Het lijkt een beetje op de tijd van vroeger toen internet nog traag was, weetjewel.

Maar als je wilt opschieten, moet je dit systeem niet hebben. Volgens mijn kennis moet je dan een scanner van ongeveer 100 euro kopen. Niet goedkoper, da's niks zegt-ie.

Succes ermee. Het is een hele operatie maar het is best bijzonder zo de hele geschiedenis te zien voorbijtrekken...

Sarcas

Sarcas

02-09-2010 om 10:38

Reviews

Hmm, misschien moet ik ook maar es kijken of ik er eentje kan lenen ergens.

Weet iemand welk type/merk etc die Aldi/Kruidvat dingen zijn? Ik wil wel een beetje goede scans natuurlijk… Ik lees best wel negatieve reviews…

S.

tonny

tonny

02-09-2010 om 15:16

Andere suggestie

Voordat ik deze scanner mocht lenen, kreeg ik de tip het scannen bij een bedrijf te doen - ben nu de link kwijt, maar ik meen dat 't in nieuwegein was. Dan kun je na uitleg ter plekke je negatieven scannen en op een CD zetten. Dat zou ook iets kunnen zijn misschien?

Negatieven ergens heen opsturen en laten doen zag ik niet zitten, als er wat mis gaat ben je alles kwijt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.