Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

madelief

madelief

08-02-2012 om 18:24

Trema [tips voor ipad-iphone]

Trema's op ipad of iphone: vinger op de letter houden dan verschijnen alle streepjes , trema's etc. Bv: éeëê. O even uitgeprobeerd, vinger op toets, als de letter groter verschijnt naar rechts schuiven..... Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
madelief

madelief

08-02-2012 om 18:25

Sorry was voor chris h!

Sorry heb net de iphone app....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bedankt en meer tips zijn welkom

Madelief, bedankt voor de tip! Die iPad is echt een reuze gebruikersvriendelijk ding, maar dit zijn echt van die dingetjes die je even moet opzoeken.

Zo las ik toevallig laatst dat je door twee keer drukken op de thuisknop alle op de achtergrond geopende apps kunt bekijken en eventueel kunt uitzetten om energie te besparen. Was ik ook niet snel achter gekomen zonder in de documentatie te duiken. Als iemand nog meer tips heeft, ze zijn welkom!

Chris

madelief

madelief

09-02-2012 om 23:18

En ook...

Als je de homeknop hebt ingedrukt opletten dat je niet perongeluk teveel naar links gaat, daar zie je een vierkantje met een pijltje erin. Als je die perongeluk aantikt draait je scherm niet meer. Dan verschijnt er een soort slotje in beeld. Heb uren gezocht om het uit te zetten!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ook

Verstuur je een reactie op Ouders Online al snel dubbel

madelief

madelief

10-02-2012 om 21:46

Ja dat dan weer wel

nig ff wennen aan de app!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Apps

Er zijn ook apps met ios5 tips.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ipadclub

Www.ipadclub.nl

Voor Apps en tips

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hombre

Hombre

12-02-2012 om 08:22

Chrish, hollandse zuinigheid

Die apps die volgens jou nog draaien draaien helemaal niet. De iPad is voor het grootste deel niet multitasking. De meeste apps bewaren alleen hun 'status' en worden gewoon opnieuw gestart.

Uitzonderingen als muziekspelers daargelaten, maar die geven hun activiteit (altijd?) aan in de statusbalk.

Als een gek al die ikoontjes uit je task list verwijderen heeft echt geen zin.

Die dubbelklik op de thuisknop is wel heel handig, maar dan om van de ene naar de andere task te switchen!

En voorheen kon je het scherm kantelen uitzetten met het knopje boven de volumeregelaar. Dat was pas handig, tot een of andere nitwit bij Apple besloot dat dat beter een mute knop kon worden...

Rob

Rob

12-02-2012 om 09:24

Mute knop, kantelen

De functie van het schuif knopje kan je bij de instellingen omzetten van "Mute" naar "Kantelen".
Rob
p.s. Overigens zit op de Ipad in safari een hele mooie link naar de handleiding waar ikzelf veel info vandaan haal als ik iets zoek.

jippa

jippa

12-02-2012 om 12:32

Nog een leuke, screen shot

Tip van mijn dochter:
Om een screenshot te maken van iets dat je wilt onthouden: homeknop en uitschakelaar tegelijk indrukken en je bent klaar. De foto zit onder de filmrol bij foto.

Dank voor de tips!

Ik ga het allemaal uitproberen. Ipad nu een dikke week in bezit en ben al helemaal verslaafd

Chris

Hombre

Hombre

18-02-2012 om 15:05

Oliedom ipad keyboard

Ik heb een iPad en een Samsung Galaxy en het moet me nog wel even van het hart dat die iPad een rotkeyboard heeft. Ik wilde vandaag (=10min) in een note tikken. Je wilt niet weten hoeveel toetsen je daarvoor moet indrukken vanwege dat switchen tussen alfa/numerieke en symbolische keyboards. Vooral ook fun om een beetje veilig password in te tikken.

Bij de Galaxy hou je de O even vast en dan heb je een ( en je houdt andere letters even vast om een cijfer te krijgen. Alleen voor de '=' moet je even naar een ander keyboard. En dan heb ik het nog niet eens over swype!

Rampzalig die iPad, met al die ruimte die ze hebben om er meer op kwijt te kunnen. Maar Apple is er zo van overtuigd dat ze de beste zijn dat ze het lekker zo houden.

Misschien is er hoop, ze hebben die eenknopsmuiswaanzin uiteindelijk ook verlaten...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.