Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Twitter etiquette

Ik volg nu een tijdje wat mensen op Twitter (bah wat klinkt dat stalkerig maar goed). Het gaat vnl om mensen uit de hardloopwereld die hun ervaringen delen. Ik ben verder niet zo met het medium bekend, voel de etiquette nog niet zo aan. Wat als ik iemand bijv iets wil vragen? Kun je dat gewoon doen, zonder inleiding? Zo van: @Pietje Puk, waar heb jij die #fijne schoenen gekocht? Is dat wat? Ik vind het vreemd om iemand plompverloren iets te vragen die mij niet kent, maar wie weet is dat wel gangbaar bij dit medium? Of is er een manier om je eerst even voor te stellen? Ik verzend zelf geen tweets en was dat eigenlijk ook niet van plan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

16-03-2012 om 21:49

Interactie

Ik vind een van de leuke kanten van Twitter juist dat je makkelijk contact maakt met onbekenden, zeker als je een gedeelde interesse hebt. En de leukste twitteraars vind ik degenen die openstaan voor reacties van onbekenden. Dus aan mij zou je plompverloren een @hallodaaropmerking kunnen sturen. Moet je alleen geen afgeschermd account hebben, want dan zien ze je niet. Een DM sturen doe ik niet zomaar naar onbekenden, dat vind ik dan weer te opdringerig.

Anneque

Anneque

17-03-2012 om 06:38 Topicstarter

Aha

Ik bedoelde idd een gewone reply, die iedereen kan zien. Ik heb geen afgeschermd account, maar tis ook niet veel méér dan dat: gewoon een twitternaam en verder niks ingevuld Ik hoef zelf niet zo nodig te twitteren, maar tis een handige informatiebron. Ik zal het eens proberen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.