Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

i.s

i.s

15-12-2012 om 15:06

Uitleg gezocht

ik zie door de bomen het bos niet meer met al die nieuwe digitale apparaten:
wat is het verschil tussen een e-reader en een tablet
wat is het verschil tussen een laptop en een note-book
wat is het verschil tussen een i-pad en een i-pod

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Beginnetje

Verschil iPad en iPod: iPod is klein, een soort telefoontje waar je apps op kunt zetten (apps zijn een soort programmaatjes) en waarmee je internet. Je kunt er niet mee bellen.
Dat geldt allemaal ook voor een iPad, maar die is veel groter, is een soort laptop maar dan klein en plat.

En verder

Verschil e-reader en tablet; op een e-reader kun je alleen lezen. Een iPad is dus een tablet.

i.s

i.s

15-12-2012 om 15:24

Thnxs

een e-reader kan je dus niet mee op internet?
en kan je met een i-pad en i-pod ook foto's maken?

Foto's

Met zowel een iPod als een iPad kan je foto's maken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Mijn visie

Heb je al eens de foto's van verschillende apparaten op google opgezocht, dat geeft wel een beeld.

Even mijn kijk op je vragen

- Verschil tussen een e-reader en een tablet:
Een e-reader gebruik je alleen om boeken te lezen (e-books). Met sommige e-readers kun je wel op internet, maar heel beperkt en vooral gericht op de aanschaf van nieuwe digitale boeken. De meeste e-readers hebben ook een heel ander scherm: een e-ink scherm. Er zit dan geen verlichting op die het scherm verlicht, zoals bij een computerscherm (back-light). Je hebt dus gewoon verlichting nodig om op een e-reader te kunnen lezen. Voordeel is dat het scherm nooit reflecteert, en je dus ook buiten in de zon kan lezen, dat kan met een computerscherm niet. Een tablet is een soort van mini-computer met een touch-screen. Er zit geen toetsenbord bij, al kun je dat soms wel eraan koppelen. Een tablet heeft wel back-light, en wordt vooral gebruikt voor licht computerwerk. Veel mensen doen er spelletjes op, maar het wordt ook gebruikt om boeken te lezen en bijv. filmpjes te kijken.

- verschil tussen een laptop en notebook:
nauwelijks verschil. Je kunt er precies hetzelfde mee. Sommigen zeggen dat een notebook iets lichter en compacter is dan een laptop. Een laptop kan ook een behoorlijk zware machine zijn (zowel in gewicht als specificaties), terwijl een notebook meestal gebruik wordt voor lichter werk dat geen zware techniek vereist.

- Verschil tussen i-pad en i-pod
ten eerste heb je het hier over een bepaald merk: apple. Een i-pad is een tablet van apple.
Een i-pod kent verschillende types: bijv. classic, shuffle en nano en deze worden vooral gebruikt om muziek te luisteren. Het is dus een veredelde mp3-player. De i-Pod touch is echter een heel klein computertje, waarmee ook spelletjes gespeeld worden bijvoorbeeld. Je kunt met een i-pod touch ook op internet, maar alleen via wifi, niet met 3G. Het 3G netwerk wordt alleen gebruik voor telefoons.

Ik gebruik de e-reader om te lezen: heerlijk om altijd en overal heel gemakkelijk en licht een boek te kunnen meenemen en te kunnen lezen in alle omstandigheden. Zowel op het strand, buiten in de tuin, in de wachtkamer van het ziekenhuis, in het openbaar vervoer en thuis in bed bijvoorbeeld. Natuurlijk kun je dat met een gewoon boek ook, maar dat neemt veel meer ruimte in, en meer gewicht. Bovendien heb je dan maar 1 boek in de tas meestal. Met een e-reader zit je dus nooit verlegen om een boek, omdat je zo altijd meer boeken kunt meenemen. Op vakantie dus heel handig! En 's avonds thuis in bed ook handig, met een heek klein lampje erop kan ik gemakkelijk lezen, hoef ik maar met 1 hand vast te houden en ik houd mijn man niet wakker met het licht van het bedlampje.

de iPad gebruiken we hier heel vaak onderweg in de auto, voor onze pleegzoon bijvoorbeeld, om spelletjes te doen of filmpjes te kijken. Thuis op de bank heerlijk om wat op internet te surfen en om leuke spelletjes te doen, of filmpjes te kijken. Wij hebben tegenwoordig een tv abonnement van UPC met de Horizon box, en kunnen dus overal in huis tv kijken via de ipad, zonder dat we daar een tv nodig hebben. Geweldig!

Een notebook/laptop hebben we hier ook, een kleine en lichte macbook air. Die gebruik voor mijn werk bijvoorbeeld, de accuduur is enorm lang. Zo kan ik een hele dag op locatie werken zonder dat ik hem moet opladen. het scherm is super fijn, en ik gebruik geen heel zware applicaties erop, dus heb ik geen zware technische machine nodig. Op vakantie is hij ook geweldig, omdat hij lekker licht is, en in het vliegtuig dus ook heel lang meegaat. Zo kan de een filmpjes kijken op de iPad en de ander op de laptop. Super handig! Verder ben ik amateur fotograaf en de macbook air heeft een scherm dat heel goed is en waarmee ik op vakantie al wat met mijn foto's kan bezig zijn, zonder op kwaliteit in te boeten, met een windows laptop kan ik dat minder goed omdat die over het algemeen een minder goede kwaliteit scherm hebben.

Een heel verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt!

i.s

i.s

15-12-2012 om 20:08

Super

duidelijk, ik zal het eens uitprinten en goed doorlezen
thnxc

Annet

Annet

15-12-2012 om 22:35

Over foto's

Je kunt met ipad, ipod touch en iphone foto's maken. Maar dat betekent niet dat je dezelfde kwaliteit krijgt.

Sommige e-readers

Kunnen wel op draadloos internet..

Thursday Next

Thursday Next

16-12-2012 om 13:54

Verschil ipad (of tablet) en ereader

wordt hier goed duidelijk (als het gaat om boeken lezen tenminste...)


http://www.youtube.com/watch?v=vNx8yBtVTl8

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.