Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

ilsepilse

ilsepilse

29-04-2011 om 10:05

Upc digitale tv versus xs4all

We willen nu toch overgaan op digitale tv, we hebben nu kabel van upc maar mijn internetprovider xs4all heeft nu ook de mogelijkheid om digitale tv te installeren, maar dan via internet,xs4all zijn als ik ze alle 2 naast mekaar leg dan 10 euro goedkoper per maand (we willen sport 1 extra - ivm met basketballende en voetballende zonen -en gewone standaard pakket).
Wie heeft ervaring met xs4all tv ? niet teveel uitval door internet etc???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sarcas

Sarcas

30-04-2011 om 12:01

Xs4all iptv ervaring

Sinds gisteren heb ik TV via xs4all, hiervoor had ik (digitale) tv van Ziggo. Ik heb nu een aantal HD zenders en wat extra pakketten en ben in het total minder kwijt dan voor een niet-HD abo van Ziggo. Op dit moment vind ik het nadeel van het xs4all abo:
- Geen BBC 1,2,3,4 : Maar die komen vanaf juni, dus dat is tijdelijk
- Iets minder zenders dan ik had bij Ziggo, maar voornamelijk zenders waar ik bijna nooit naar keek, dus een verwaarloosbaar nadeel.
- Groot nadeel: Je kan de zenders NIET in eigen volgorde zetten. HD zenders beginnen bij 700, MTV op 12 geloof ik, allemaal niet zoals ik prettig vind. Heel irritant.

Goed:
- De gratis HD recorder/decoder in bruikleen. (kon niet bij Ziggo tenzij je een totaal abo nam, telefoon, tv, internet).
- Beeld; zit er goed uit, beter dan ik had verwacht. Leuk om Discovery en National Geographic enzo in HD te zien.
- Als je VDSL hebt kan je een programma opnemen terwijl je een ander programma bekijkt. (Als je ADSL hebt niet).
- Gratis monteur heeft alles perfect geïnstalleerd
- de afstandsbediening voor de decoder kan je koppelen aan je tv, zodat je je tv geluid kunt bedienen en zappen met dezelfde ab.

Ik ben geen sportkijker, dat pakket heb ik niet, dus daar kan ik je niets over vertellen.

Dus, na één dag wel tevreden over de kwaliteit, maar het niet kunnen instellen van de zendervolgorde is zwaar irritant.

S.

ilsepilse

ilsepilse

01-05-2011 om 19:26

Dank sarcas

maar het beeld op zich is wel goed ? je krijgt geen uitval van de computer of zo? Aan de telefoon zeiden ze dat het met mijn Lite abonnement geen probleem moet zijn welk internet abonnement heb jij ?
wat is VDSL dan? ik heb ADSL.

Sarcas

Sarcas

03-05-2011 om 11:27

Geen probleem sofar

Ilsepisle schreef:
“maar het beeld op zich is wel goed ?”
Ik vind het beeld zelfs beter dan het beeld dat ik had met ziggo digitaal via de kabel.
En vooral de HD zenders zijn mooi. Al een paar uur genoten van loeischerpe Discovery en National Geographic

“je krijgt geen uitval van de computer of zo? Aan de telefoon zeiden ze dat het met mijn Lite abonnement geen probleem moet zijn welk internet abonnement heb jij ?”

Gisteren een HD kanaal bekeken (HD is extra dataverkeer, dus belast de internetverbinding meer) terwijl ik gelijktijdig met maximale snelheid aan het downloaden was. Geen enkel probleem. De bandbreedte die nodig is voor TV gaat in principe niet/zo weinig mogelijk van je internet-verbindingssnelheid af. Als je een Lite abo hebt (zoals ik ook heb) is je max download 20Mb/s (theoretisch). TV wordt zoveel mogelijk van de bandbreedte gebruikt die je niet gebruikt/geen abo voor hebt. Hier staat het wat beter: http://www.xs4all.nl/klant/televisie/uitleg.php

“wat is VDSL dan? ik heb ADSL. “
VDSL is een opvolger van adsl. Sneller. Misschien heb je het ongemerkt al. Zo niet, overstappen kost niets extra. Het is wel gevoeliger voor wat betreft de afstand tot de telefooncentrale bij jou in de buurt. Als die afstand te groot is, dan wordt je verbinding snel slechter. De helpdesk kan je hiermee wel verder helpen.

Trouwens, ik heb ontdekt dat als je een HD kanaal kijkt of opneemt, je *niet* tegelijkertijd een ander kanaal kan kijken/opnemen. HD telt voor 2. Maar verder ben ik wel tevreden. Alleen ff wennen aan de gekke witte afstandsbediening

Oh, en met digitaal of iptv heb je dus maar één tv-aansluitmogelijkheid. Je kan er geen 2e op aansluiten voor slaap- of kinderkamer. Ik heb er een gratis digitenne abo bijgenomen voor de puber. Pardon, jongvolwassene.

S.

ilsepilse

ilsepilse

06-05-2011 om 12:26

Opnemen

Trouwens, ik heb ontdekt dat als je een HD kanaal kijkt of opneemt, je *niet* tegelijkertijd een ander kanaal kan kijken/opnemen. HD telt voor 2. Maar verder ben ik wel tevreden. Alleen ff wennen aan de gekke witte afstandsbediening

Dus als manlief voetbal zit te kijken kan ik niet een film opnemen? maar kan ik dan wel iets anders op eht 2e toestel kijken ??

Sarcas

Sarcas

09-05-2011 om 20:35

Kweetniet

Als voetbal op een HD kanaal zit, of als je een HD kanaal wilt opnemen, dan kan het niet. Je kan 2 kanalen tegelijk ontvangen. Eén kijken en één opnemen. Maar een HD kanaal telt voor 2.

Het tweede toestel krijgt een KPN digitenne abonnement. Minder kanalen, mindere kwaliteit, maar wel alle populaire kanalen.

S.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.