Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

computer nerd..

computer nerd..

12-05-2011 om 12:27

Vaag microsoft tefefoontje

Vandaag werd ik gebeld door een aziatisch callcenter (tenminste zo klonk het telefonisch) met een mevrouw die aangaf dat onze computer problemen heeft. Uiteraard was ik alert en heb het afgehouden. Gisteren werd mijn man ook al door hierdoor gebeld.
Wel vraag ik me af hoe komen ze aan onze gegevens. Zijn deze automatisch gegenereerd of hebben ze daadwerkelijk informatie van ons? Bijv. We hebben ooit wel eens op een vraag om bij een foutmelding info te verzenden naar microsoft bevestigend geantwoord. Geef je dan belangrijke informatie als IP adressen door?
Iemand dit ook meegemaakt? We hebben een all-in-one abonnement bij een provider, via een beveiligde verbinding. Kortom hoe zit het?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet Burg

Jet Burg

12-05-2011 om 13:08

Microsoft zelf bellen?

En vragen of het telefoontje klopt?
Ben wel benieuwd hoe het zit hoor, klinkt mij ook wat vaag in de oren.

rosa

rosa

12-05-2011 om 18:13

Margriet*

Margriet*

12-05-2011 om 23:28

Gevonden

Op de microsoft site. Inderdaad een nieuwe manier van gegevens ontfutselen. Toen ik overigens zei dat onze overheid ons waarschuwt tegen dit soort praktijken werd er direct opgehangen. Ben toch wel benieuwd hoe ze dan aan ons nummer komen, maar het zou automatische gegenereerd kunnen zijn.

Ook ik werd gebeld

Ik vond het erg vreemd, en omdat die, Aziatische, man mij niet goed kon vertellen waarvoor hij belde en ook onze naam niet goed klopte hing ik op.

Angelika, Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.