Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

franmi

franmi

10-06-2012 om 21:46

Verschil i-pad en i-pod

Mijn dochter wil graag een i-pad of i-pod, wat is het verschil. Ik heb er totaal geen verstand van. Ze wil graag foto´s kunnen nemen, spelletjes doen, foto´s opzetten. Bellen en smsen lijkt mij wel handig voor haar.
Wie kan mij helpen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
(Janneke67)

(Janneke67)

11-06-2012 om 06:27

Bellen en smsen?

Dat kun je alleen met de iPhone, niet met de iPad of iPod.

Ik weet niet of je met de iPod ook foto's kunt nemen? Mijn man heeft hem nu mee op reis, maar ik zal het wel eens vragen als ik hem spreek. Bellen en smsen kun je er in ieder geval niet mee, wel eventueel skypen.

Verder is de iPad heel handig, maar voor thuis. Die gaat je dochter echt niet overal mee naar toe nemen, want dat ding is te groot. De iPad is leuk voor thuis op de bank, handig omdat je een groot scherm hebt.

De iPhone is om ook nog eens mee te bellen en te smsen of whatappen.

Ik heb geen idee hoe oud je dochter is, maar een iPhone (dat is wat je ermee kunt wat je allemaal opnoemt) is best prijzig....ik heb de iPhone 4S en die was 599,00 euro, de iPhone 4 is dacht ik 499,00 en de iPhone 3 is goedkoper, maar ook eigenlijk al verouderd.

Succes!

Rom

Rom

11-06-2012 om 09:45

Iphone

iPod is een draagbare muziek- en mediaspeler. Maar bv de nieuwere Ipod touch kan ook worden gebruikt voor foto's, spelletjes, youtube. Lijkt op de iphone maar kan niet mee gebeld worden. Wel via Wifi mogelijk tussen ipad/pod/ gebruikers.

De iPad is een tablet-pc, een platte computer dus

De iPhone is een combinatie van een luxe mobiele telefoon en de iPod dus met deze kun je bellen en sms'n.
Duur speelgoed

Nou

Een i-Pod Touch waarmee je foto's kunt nemen, spelletjes kunt spelen, wi-fi kunt gebruiken etc. kost ca. 190 euro terwijl de goedkoopste, nieuwste i-Pad op 479 euro zit.

Ik denk eigenlijk dat je dochter een i-Pod bedoelt en dat zij wellicht niet per se hoeft te bellen en sms'en ermee? Hoe oud is ze?

Chris

franmi

franmi

11-06-2012 om 21:36

Antiek?

Mijn dochter is bijna 10 jaar en ik denk dat ze een ipod bedoeld. Ik denk er nog maar eens goed over na, want spelletje kan ze ook op de ds doen en de rest op de pc of ben ik nou antiek.

(Janneke67)

(Janneke67)

11-06-2012 om 21:50

Fossiel

Dat zou mijn zoon zeggen )

Maar als je dochter nog maar 10 is, vind ik alles van Apple duur speelgoed...maar dat is mijn mening hoor.

Succes!!

Ideaal

Mijn dochter van 10 heeft een iPod touch. Zelf gekocht met gespaard geld en verjaardagsgeld. En het is echt een leuk ding. Foto's maken, spelletjes doen (Wordfeud met oma, Rumble met oom enz), muziek luisteren, berichtjes sturen via iMessage, van alles op Youtube bekijken, uitzending gemist kijken enz. Heb er zelfs vier complete films op gezet die de kinderen regelmatig kijken als ze ergens moeten wachten ofzo.

Mijn zoon is voor de smartphone gegaan

want de iPod is flink duurder dan een instapmodel van Samsung, zoals de Galaxy Y.
En ja, het is idd fossiel om de DS te vergelijken met een iPod.
Gedoe he. Ik vind het ook maar niets, al dat gestudeer op die moderne dingen.....

Bij mijn zoon in de klas hebben heel veel kinderen een iPod touch, omdat ze daarmee via wifi alles kunnen wat een smartphone ook kan, maar dan zonder bel- en internetkosten.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

12-06-2012 om 22:51

Hier zeggen de kinderen:

Een Ipod touch is een kinder Ipad. Grotendeels dezelfde mogelijkheden, zeker vanuit kinderoogpunt en een stuk kleiner en goedkoper. Al blijft Apple wel duur .
Via facetime kan je gratis beeldbellen met andere Ipod- en Ipadgebruikers als je op een wifinetwerk zit. Ik heb een app waar alle wifispots op staan, zowel betaald als onbetaald. Er zijn veel leuke gratis apps en kinderen kunnen de apps ook via een Ituneskaartje kopen. Die kaartjes koop je oa bij de Hema en de Albert Heijn.
Persoonlijk zou ik liever een Ipod touch met een dumbphone willen dan een Iphone.

Rosa van der Zanden

Rosa

Bedoel je dat je liever een iPod hebt met een simpele telefoon erbij vanwege het prijsverschil tussen de iPod en de iPhone? Het lijkt mij nou voor Franmi's dochter juist weer onhandig om twee van die apparaten bij zich te moeten dragen, maar ik snap je punt wel.

Chris

Chrish

Hier ook een prepaid telefoon naast de iPod. De iPod gaat namelijk nooit met dochter mee naar buiten tenzij we met z'n allen ergens heen gaa. Die telefoon is voor school/buiten spelen/afspraakjes. Ze is hem al 2 keer ergens vergeten dus ze heeft een goedkope Ze aast al op mijn iPhone mocht ik tzt een andere hebben maar die krijgt ze de komende jaren echt nog niet.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-06-2012 om 17:59

De telefoon puur voor bellen in geval van nood. Gamen en whatsappen doe je als je vrij bent . Scheelt heel veel geld, zeker bij een eenvoudig prepaidmodelletje. Ik heb zelf een dumbphone van een jaar of drie en een Ipad. Kind spaart voor een Ipod. Van mij mag ze die overal mee naar toe nemen en via facetime, whatsapp of desnoods mail kunnen we elkaar gratis bereiken.
Als je geen wifi in de buurt hebt (kind onderweg in polder op de fiets) is een telefoon wel handig.

Rosa van der Zanden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.