Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Verschillen tussen tablet en mini laptop

Mijn man en ik hadden gister een gesprekje over het evt. aanschaffen van een mini laptop of een tablet.

Ik kan niet duidelijk omschrijven wat, naast het uiterlijk, het verschil is qua werking tussen beide apparaten.

wie wil/kan me dat eens vertellen?

Gr. K. ersje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Archief

In het archief is exact dezelfde vraag met antwoorden te vinden.

Heel praktijkgericht

Er kan geen dvd/cd in een tablet, je kunt er weinig op aansluiten, je kunt er niks mee downloaden (behalve uit appstore).
Wel staat een tablet zo aan, accu gaat lang mee, er zijn heel veel apps voor, erg multifunctioneel (kinderen zijn er ook uren zoet mee), erg licht dus makkelijk op schoot.
Dit zijn een paar dingen zo uit mijn hoofd

Apps

Apps is wat software is voor een pc is in feite. Het zijn programmaatjes in alle soorten, gratis of betaald. Ik gebruik nu bijvoorbeeld de ool app Er zijn (educatieve) spelletjes, receptenapps, krantenapps, tvgidsapps, weerapps en noem maar op.Even aantikken en je app gaat van start. Werkt erg simpel en prettig. Via een laptop zul je al dit soort dingen via een website moeten doen of software moeten kopen.

an mien

an mien

20-07-2011 om 21:10

Ipad!

Wij hebben een laptops, een minilaptop en twee ipads, laptop wordt nog zelden gebruikt, de mini laptop nooit meer en de ipads zo'n beetje de hele dag. Het allergrootste voordeel is dat de ipad niet hoeft optestarten één nadeel is dat flach niet werkt maar verder het zijn de meest gebruikte apparaten hier in huis.

An mien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mini-laptop met touchscreen!

Als je een laptop 'veiliger' vindt omdat je dat al gewend bent maar toch een tikje nieuwsgierig bent naar een tablet, dan kan ik je een combinatie aanbevelen: een mini-laptop met touchscreen. Ik heb een 12" versie waardoor het toetsenbord net iets groter is dan van een minilaptop en daardoor prima typt voor normaal gebruik. Het scherm kun je ook om- en platklappen, waardoor het een soort tablet is. Google eens op Packard Bell Butterfly Touch. Model is eruit, maar bij Dixons recent nog in de uitverkoop (499 euro). Ik wil niet anders meer! 's avonds op de bank lekker als tablet gebruiken om te surfen en overdag als volwaardige laptop.

Succes,
Jacco

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.