Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

valeska

valeska

25-03-2011 om 22:13

Virus?

hallo forum,
ik heb net een nieuwe huis tuin en keuken pc ( geen terra's) met windows 7 erop...gebruik hem net een week of twe een krijg nu steeds mailtjes dat mn mailbox vol is...mensen die mailen krijgen hun mail terug. terwijl er misschien 40 mailtjes in de inbox staan....is dit een virus of een software probleempje?
wie weet raad?
mailbox al leeg gemaakt natuurlijk...
groetjes Valeska

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Server?

Haal je je mail ook van de mailserver af?
Ik was bij mijn moeders laptop vergeten om aan te vinken dat de mail bij binnenhalen op de laptop van de server verwijderd moest worden. Het gevolg was dus dat hoewel er in het e-mailprogramma bijna geen mailtjes stonden (had ze allemaal weggegooid) de mailbox op de server vol was.

Pelle

Ikzelf heb het op mijn laptop uitstaan, dus als ik daar mijn mail binnenhaal blijft het op de server. Eens in de zoveel tijd haal ik het binnen op de pc en dan gaat het van de server af. Ik ben heel bewaarderig met mijn e-mail, ik heb op reclame dingen en spam na alles bewaard van de afgelopen 14 jaar Ik kan me dus best voorstellen dat je het op meer dan 21 dagen hebt staan, maar dan moet je dat wel weten. Mijn moeder bijvoorbeeld was er echt van overtuigd dat als ze het op haar computer weghaalde dat het dan weg was, niet dus, het bleef allemaal op de server staan, dat moet je maar net weten.

Ik bedoel

Dat je wel moet weten dat er een verschil is tussen de mail van de computer weghalen en van de server weghalen. Dat je moet weten of je hebt aangegeven dat de mail op de server moet blijven of weggehaald moet worden (al dan niet na x dagen). Het probleem bij mijn moeder was dat ze dacht dat de mail ook van de server gehaald werd, maar dat dat niet zo was (omdat ik dat vinkje vergeten was), waardoor de server langzaam vol raakte en ze ineens geen nieuwe mail meer kon ontvangen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.