Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Ans

Ans

25-12-2011 om 16:31

Vraag over twee email adressen

Ik heb een email adres en dat is ook het adres van mijn eigen bedrijf.
Nu wil ik dus nog een email adres aanvragen, bijv, bij hotmail of oz. Voor bijv. emails naar marktplaats of andere dingen waarbij men niet gelijk hoeft te weten wie ik ben en wat ik doe.
Maar hoe gaat dat dan precies?
Ik maak een account aan en dan? Dan heb ik dus twee emails adressen, maar hoe kan ik daar mee werken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Doorsturen

Je kunt best meerdere mailadressen hebben. Hoe je daar mee om wilt gaan, hangt af van wat je zelf wilt. Om te beginnen niets veranderen aan je werkmail want dat moet goed blijven werken. Neem je bijv. een gmail-account erbij dan kun je er voor kiezen dat alle mail van dat gmail-adres automatisch doorgestuurd wordt naar je werkadres (niemand die 't ziet). Je hebt dan alle berichten van beide adressen bij elkaar. Wil je reageren en niet je werkadres gebruiken, dan log je in op je gmail-account en mailt vanaf dat account. (Je kunt uiteraard ook niet doorsturen en twee helemaal aparte mailboxen gebruiken maar dan moet je wel beide lezen).

dc

dc

26-12-2011 om 08:04

Thunderbird of outlook

Je kunt een mailadres maken bij yahoo of gmail ofzo, en in deze programma's installeren dat het op je computer opgehaald wordt. Je hoeft dan maar 1 programma te openen om al je mail binnen te krijgen. Je kunt instellen of je ze allemaal in dezelfde inbox wilt, of verschillende.

Ans

Ik heb naast mijn reguliere emailadres een hotmailaccount aangemaakt die ik voor bijv. Marktplaats gebruik en andere doeleinden waar nog wel eens spam verstuurd wordt. Omdat ik niet wil dat overal mijn "echte" emailadres gaat rondzwerven. Ik log eens per dag of om de dag in op Hotmail, ik hou deze accounts bewust gescheiden, dat werkt voor mij het makkelijkst en overzichtelijkst.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.