Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Carmen

Carmen

26-01-2013 om 09:59

Vraag voor stoepkrijt (over simpel)

Stoepkrijt, jij schreef toch laatst enthousiast over het Simpel abonnement van je dochter? Ik vroeg me af, heeft ze 50 of 200 MB internet, en hoeveel kan je daar ongeveer mee doen? Kan je een paar keer per dag Whatsappen, woordje Worfpdfeud leggen, trein opzoeken? Of is dat al te veel?
En bevalt het nog steeds?

Groetjes,
Carmen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ben ik!

Dochter heeft 200MB internet, 100 minuten bellen en 100 smsjes. Dat kost bij elkaar een tientje. Thuis zit ze op onze wifi, dus dan gaat het niet van haar tegoed af. Wordfeud doet ze niet, andere spelletjes wel. En ze checkt ook regelmatig of de trein wel rijdt. Ze komt nooit over haar tegoed heen, ik heb het ook geblokt trouwens met een belplafond, maar helemaal op gaat het nooit. De smsjes heeft ze omdat niet al haar vriendinnen internet op hun mobiel hebben en ze MOET natuurlijk de hele dag ook met die meiden in contact kunnen blijven. Als je een belplafond instelt, kun je nog drie nummers opgeven die ze altijd kan blijven bellen. Komt natuurlijk wel op je rekening, maar zo kan ze altijd nog met thuis communiceren. Ik ben erg enthousiast over Simpel. Ik heb ooit eens gebeld met wat vragen en toen werd ik ook keurig te woord gestaan. We hebben ook het nummer van de oude provider laten overnemen, verliep ook keurig en op de afgesproken datum. Dus hier niets dan lof.

Enige nadeel

Schiet me net een dingetje te binnen wat jammer is: beltegoed gaat niet mee naar de volgende maand...

bibi63

bibi63

26-01-2013 om 14:07

50 mb

Hier ook Simpel 3x 2,50 dus 100 belmin. 100 sms's en 50MB. Internet zelden nodig (thuis en op school Wifi). En met internet abo kun je Whatsapp downloaden, dus ook weinig sms meer nodig. Komen we prima mee uit.
Gr. Bibi

bibi63

bibi63

26-01-2013 om 14:14

En als je dat Whatsapp hebt gedownload (gewoon thuis via de wifi, kost het geen M, kan je ook gewoon weer via wifi gebruiken.
Gr. Bibi

Carmen

Carmen

26-01-2013 om 20:28

Klinkt goed inderdaad. nog paar vraagjes

Maar om appjes te sturen heb je natuurlijk wel weer internet nodig. Inderdaad thuis en op school via Wifi. Hoewel dochter dat op school nog niet aan de praat heeft gekregen...
Nog klein vraagje: sms en internettegoed op betekent gewoon onmiddelijk geen smsjes en internet meer, hoop ik? Alleen die drie nummers worden de maand erop verekent? En is het makkelijk aan te passen? Stel, ik begin met 50 MB, maar ik wil na drie maanden toch 200 MB?
Tis allemaal nieuw hier, wij hebben nog prepaid en kennen alleen de horrorverhalen van abo's Net een preview gezien van Kassa van volgende week: internetkosten van 23.000 euro!

Groetjes,
Carmen

Inderdaad

Internettegoed, smsjes of beltegoed op is gewoon niet meer kunnen internetten, bellen of sms-en. Je kunt ook nog zelf instellen dat ze er 5 euro overheen mag gaan (of 10 of 15 euro), dat doe je met een inlog op de site van Simpel. Die drie nummers worden met de volgende rekening verrekend. Moet ze natuurlijk niet voor 100 euro met jou gaan zitten bellen, maar daar ben je dan zelf nog bij. En jij moet niet het weerbericht van Tokyo als voorkeursnummer instellen, maar dat snap je zelf ook wel.
Als je wilt opwaarderen kan dat gemakkelijk. Naar beneden bijstellen kan volgens mij pas na een bepaalde periode.
Wat betreft wifi op school, er is altijd wel een handigerd die dat even voor haal wil regelen. Bij mijn dochter op school is het beveiligd, maar een handige hogerejaars weet steeds het nieuwe wachtwoord te hacken, en binnen een mum van tijd weet de hele school het.
Oja, er is ook een gratis app die het internetverbruik bijhoudt, dochter kan altijd zien hoeveel ze nog over heeft. Als je het wilt weten kan ik wel even aan dochter vragen hoe die app heet (ze is nu niet thuis).
Volgens mij heeft Simpel het aardig dichtgetimmerd, hier in ieder geval nooit rare rekeningen, het blijft altijd bij dat tientje (met de btw verhoging is er een paar cent bovenop gekomen).

Carmen

Carmen

27-01-2013 om 18:42

Mooi! we gaan ervoor!

Nee, het weer in Tokyo interesseert haar niet
Het leuke is dat de wifi op school vrij toegankelijk is, met hun magister inlog. Maar het lukt haar niet. Ze is niet zo heel technisch vrees ik Inderdaad maar eens aan een handiger klasgenoot vragen.
Goed, dan beginnen we met 50. 200 kan altijd nog.

Bedankt!
Carmen.

Prepaid veel goedkoper

Mijn kinderen zitten de hele dag op hun smartphone, maar gebruiken nauwelijks beltegoed. Met een tientje doen ze maaaanden. Bellen en sms-en is zo 2010!
Alle comm gaat via whatsapp of twitter en zowel op school als thuis wifi. Bij vriendjes thuis ook op de wifi daar. En verder kennen ze alle gratis wifi-punten in ons stadje. Maar goed, als je liever een abo hebt moet je dat doen natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.