Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

(Janneke67)

(Janneke67)

25-11-2011 om 08:54

Vraagje aan ipad-gebruikers

Ik twijfel tussen een iPad of een tablet met Android (samsung of sony)

Ik wil graag weten of iemand de USB-hub gebruikt en of dat goed werkt. Kun je dus echt via een usbstick gegevens overzetten (foto's, e-book ed) naar de iPad zonder iTunes of iCloud te gebruiken?

Hoe zetten jullie gegevens over?

Groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jippa

jippa

25-11-2011 om 10:13

Welke ipad?

ik heb een ipad2 daar gaat geen usb stick in. ik heb wel een cameraconnector, maar om eerlijk te zijn heb ik die nog niet gebruikt. Tot nu toe zet ik foto's over via de laptop.

(Janneke67)

(Janneke67)

25-11-2011 om 10:37

Jippa

Dat maakt niet uit...er schijnt een usb-hub te zijn...die verbind je pc met je iPad en dan kun je schijnbaar een usb stick gebruiken.

http://www.iphoneusbkabel.nl/ipad/ipad-usb-hub.html

ik wil weten of dit ook echt werkt....of er toch nog nadelen aan zijn?

Mail

Ik mail dingen naar mijn ipad als dat nodig is. En andersom. De camera connector gebruik ik ook. Zou eigenlijk niet eens behoefte hebben aan een usb stick voor m'n ipad.

(Janneke67)

(Janneke67)

25-11-2011 om 12:51

E-book en foto's?

Heb je daar ook speciale programma's voor?

Ik heb namelijk al een aantal e-booken nu op mijn pc staan. Kan ik die simpel overzetten op de iPad? Die bestanden zijn te groot om te mailen, volgens mij?

Janneke

Met die usb-hub heb ik geen ervaring (snap ook niet waarom Apple de iPads geen usb-aansluiting heeft gegeven).

Maar als je bestanden, zoals e-boeken, wilt mailen die echt te groot zijn voor je e-mailprogramma kun je bijvoorbeeld de site van wetransfer gebruiken. Is gratis, werkt goed en je wordt naderhand niet doodgegooid met spam.

Chris

E-books

Ik zet e-books gewoon via iTunes op de iPad via de pc. Via 'bestand openen'. Moet wel een .epub zijn.

Dropbox

Gewoon dropbox op je pc zetten en de app op je iPad. Alles wat je in de dropboxmap op de pc zet, staat dan ook op de iPad.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

(Janneke67)

(Janneke67)

27-11-2011 om 22:02

Oké

Ik had hem wel al als app, waar wist niet goed hoe te gebruiken. Maar klinkt nu wel als handige app.

Verstuurd met iPad

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.