Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Massi Nissa

Massi Nissa

27-05-2009 om 17:25

Vraagje over klassieke cd's overzetten naar mp3

Geinspireerd door de vraag van Marja hierboven. Ik heb een mp3 op mijn telefoon en zet er dus regelmatig hele CD's op. Nu heb ik vrij veel klassieke CD's van Deutsche Grammaphon, Decca en andere grote uitgevers, en die kan ik nooit overzetten naar mijn telefoon. Ik begrijp dat er een soort bescherming op zit waardoor ik ze niet kan kopieren naar mijn telefoon, maar ik baal daar wel van. Die CD's zijn ontzettend duur en dat beluisteren via mijn telefoon is toch gewoon eigen gebruik? Ik zet de bestanden niet op internet, ik wil ze alleen afluisteren via mijn telefoon. Weet iemand of en hoe ik onder die kopieerbescherming uit kan komen?

Groetjes

Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kloontje

Kloontje

28-05-2009 om 14:17

Massi

Clone cd gebruiken:
http://www.downloadstad.nl/download/Clonecd.html
Op deze site iets naar beneden scrollen dan zie je 'Clonecd gratis downloaden'.

Massi Nissa

Massi Nissa

28-05-2009 om 21:01

Kloontje

Bedankt voor de tip! Ik ben geen illegale moves van plan, ik wil gewoon naar mijn geliefde Schumann luisteren op de telefoon.
Groetjes
Massi

Kloontje

Kloontje

29-05-2009 om 10:14

Massi

Volgens mij is het niet illegaal zolang je het maar niet te koop aanbiedt. Heb zelf dat programma ook en werkt prima en ik verkoop ook geen cd's
Je moet alleen wel eerst je cd klonen en vervolgens kun je van de kloon, die geen vergrendeling heeft, mp3's maken. Succes!

O.t. - wat van schumann?

Ik heb laatst een plaat(LP) overgezet voor iemand die niet digitaal onderlegd was, ook Schumann. Het is een componist met een heel eigen stijl. Heel gesprek gehad over wat mensen trekt in Schumann en waarom sommige stukken niet populair zijn..Het gaat me hoegenaamd niets aan hoor... ff nieuwsgierig.

Nou moet ik zelf ook zeggen wat mijn favo Schumann is natuurlijk.. nou, ik denk de losse stukken voor cello/alt/klarinet en piano en de Dichterliebe..eerste waar ik op kom.

Maar nogmaals, hopeloos off topic en nieuwsgierig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.