Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

pooh bear

pooh bear

31-10-2011 om 14:24

Waar moet je opletten als je een laptop koopt

We willen onze dochter voor haar verjaardag een laptop geven.
Ik heb zelf nog nooit een laptop gehad en heb eigenlijk geen idee waar je op moet letten.
Ze gaat hem gebruiken voor af en toe een spelletje. Wat muziek. Internet en om wat oefenwerk voor school te maken.
Verder zou ze het erg leuk vinden als er een webcam op zit. Maar dat is niet noodzakelijk.

Ik zie nu telkens laptops in de aanbieding maar ik vind het erg moeilijk vergelijken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
pooh bear

pooh bear

01-11-2011 om 11:16

Natuurlijk

natuurlijk kan elke laptop op internet enz. Maar ik neem aan dat er verder toch een hoop verschil in zit.
In de kwaliteit snelheid enz

pooh bear

pooh bear

01-11-2011 om 16:15

Bedrag

We willen er maximaal 500 euro aan uitgeven. Er staan momenteel genoeg aanbiedingen. Rond die prijs maar ze hebben allemaal weer wat anders.

Vic

Vic

01-11-2011 om 19:25

Prijs

Ik heb het, zoals P voorstelt, heel simpel aangepakt. Ik had begrepen dat sommige merken aanmerkelijk mindere kwaliteit bieden, dus ik heb gekeken wat er aan aanbod was in de goede merken. Toevallig bleek er bij Mediamarkt net een aanbieding te zijn van een Compaq voor ca. 350 euro. Die kon alles wat dochter met haar laptop wilde, vooral schoolwerk en internetten. Als ik voor mezelf een nieuwe koop ga ik het weer zo doen.

Geen acer

Als je maar geen Acer koopt. Kommer en kwel.

Lekker goedkoop, maar dan heb je ook niet echt wat.

Groet van Moppeke. Die noooooooit meer een Acer koopt.
Ik zweer bij Dell. Zeker ook vanwege de goede service.

Ellen

Ellen

05-11-2011 om 22:25

Hier wel een acer..

Zoon van 13 heeft al een tijdje een Acer laptop in zijn bezit. Prima ding, nooit geen problemen mee..

sinas

sinas

05-11-2011 om 22:37

Meerdere acers

ook de pc is van acer. Prima dingen, werken uitstekend!

Primavera

Primavera

06-11-2011 om 12:27

Acer statistisch meer kans om stuk te gaan

Acer laptops kosten minder omdat ze van goedkoper materiaal zijn gemaakt en blijken statistisch gezien dus ook vaker stuk te gaan.
(Amerikaanse) statitsche cijfers over de verschillende merken laptops kun je vinden op http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pdf . Alles wat boven Dell uitkomt raad ik sterk af. Samsung staat er niet tussen, maar zijn ook behoorlijk betrouwbaar.
Verder kun je een PC niet vergelijken met een laptop wat kwaliteit en duurzaamheid betreft, omdat bij een laptop alles (scherm, toetsenbord, geluidskassen) geintegreerd is en er eerder warmte-problemen voordoen door de krappe behuizing om hem draagbaar te houden. Sommige laptops (o.a. HP) maakten ook veel geluid en/of worden erg heet, maar wellicht dat dit sinds de nieuwe serie van processors voor laptops inmiddels verholpen is.
Groeten Primavera

pooh bear

pooh bear

07-11-2011 om 21:36

Te laat

Afgelopen vrijdag heb ik een acer laptop in de aanbieding gekocht.
Een dag later las ik pas dat ik beter een ander merk kan nemen. Nou ja Mischien hebben wij geluk en blijft deze het goed doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.