Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Wilma

Wilma

25-11-2010 om 11:38

Waarop letten bij aanschaf harddiskrecorder?

We gaan er maar voor, de videorecorder heeft 't begeven en een nieuwe is haast niet meer de moeite (volgens kenners, meestal mannen . Dus ga ik m'n man door de Sint laten verrassen.

Nu heb ik net al even in de stad gekeken, maar mèn, waar moet ik in vredesnaam op letten? Iemand zei dat die van Sony gebruikersvriendelijk zijn, iemand daar ervaring mee ? En hoeveel geheugen de harddisk heeft zal ook wel belangrijk zijn, maar hoeveel dan?

Ik kan wel zo'n mannetje vragen, maar die praten me zo een of ander duur ding aan en dan weet ik nóg niet of ik een handige heb.

Ik dacht dat deze vraag al vaker gesteld was, maar ik kan 'm niet vinden in 't archief.

Alvast bedankt !!!

Groetjes,
Wilma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

25-11-2010 om 13:33

Philips

Hoi, wij hebben indertijd, 8 jaar geleden de Philips dvd r 725 gekocht. deze staat nu in de keuken met de kleine tv, we hebben inmiddels een ding aan de wand met ingebouwde recorder. maar de Philips doet het nog prima, er staan nog films op van 8 jaar geleden, en er kan veel op.
meer informatie kan ik je helaas niet geven, ik heb er weinig interesse voor, mijn man zoekt dit soort apparatuur echter zeer zorgvuldig uit, dus het zeker een goeie. kijk anders eens op kieskeurig, daar wordt je ook wel wijzer van. succes! rieke.

Hier sony

Ik heb 3 jaar geleden een Sony gekocht (weet type niet meer). Op de harde schijf kan ik geloof ik zo'n 70 uur kwijt. Hij doet het prima. Wat ik er handig aan vind, is dat er een electronische programmagids in zit: je hoeft nooit iets in te typen, zoekt in de gids op je scherm en klikt aan wat je wil opnemen. Ook handig (maar wie weet hebben die dingen dat allemaal wel hoor): je kunt een programma opnemen én bekijken tegelijk, desnoods hetzelfde programma (handig als je naar de plee moet, of te laat bent voor een programma, dan neem je het op en kijkt gewoon wat later). Chase play heet dat laatste.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2010 om 14:12

Via je tv aanbieder?

Heb je al bij je televisie aanbieder gekeken wat ze aanbieden?

Wij hadden hetzelfde probleem

Ook onze dvd-speler heeft het laatst begeven en wij dachten dan eindelijk maar eens naar een harddiskrecorder te gaan kijken. De verkoopmeneer bij de winkel raadde ons echter af om er een te kopen, vanwege het groeiende aanbod van video-on-demand. Een kastje van de internet/kabelprovider was volgens hem de toekomst.

We hebben nu een nieuwe Blu-Rayspeler gekocht om onze eigen en via de videotheek gehuurde dvd's te kunnen afspelen en willen kijken naar de mogelijkheden van digitale tv en bijbehorende apparatuur. Ons kennende zal het dan wel weer even duren voordat we zoiets echt in huis hebben.

Chris

Wilma

Wilma

25-11-2010 om 15:13

Oh hm ...

Dat verklaart misschien waarom er bij de MediaMarkt maar zo weinig hd-recorders waren, dat gaat er ook weer uit.

Man hier is niet zo handig en geinteresseerd in zulke dingen, helaas. We schijnen digitale teevee te hebben, maar 't doet 't niet. Dus een extra kastje van de provider zie ik ook nog niet eentweedrie werken hier.

Ik zal eens op kieskeurig.nl kijken.
Bedankt zover !

Groetjes,
Wilma

maan.

maan.

25-11-2010 om 16:16

Hier ontvanger met schijf

Hier dus het probleem dat de aanbieder overging op alleen nog maar digitale TV; en dat kan onze TV niet ontvangen. Dus wij hadden een ontvanger nodig. Meteen maar een ontvanger gekocht met harde schijf zodat we behalve kunnen kijken ook kunnen opnemen en het bevalt ons prima. Het is een humax en hij is heel simpel in het gebruik.

marie

marie

26-11-2010 om 22:38

Zaterdag bij aldi

Hallo
Ik zag net op de site van de Aldi dat daar vanaf volgende week zaterdag een HD-recorder in de aanbieding is:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_48/OFF01.SHTML
Ik heb geen ervaring met deze.
Wij hebben zelf al een paar jaar een Panasonic.
Groetjes

Rosase

Rosase

27-11-2010 om 21:07

Wij hebben een LG. Een tijd terug stond er een stukje in de consumentengids en op basis daarvan heb ik voor de LG gekozen. Hij is best handig, maar ik heb die harde schijf zo vol. Maar goed dat is dan ook maar een kwestie van opruimen. Het enige nadeel is dat er geen programmalijst in zit. Er waren anderen die dat wel hadden, maar die hadden dan weer dingen die deze niet heeft (weet echt niet meer wat) en waren honderd euro duurder.
Vroeg me al af waarom er niet zoveel keuze was, nu weet ik het dus.

Wilma

Wilma

30-11-2010 om 11:23

Ben ik weer

Nou, gister met al jullie informatie, waarvoor dank, op pad naar BCC (lag toevallig bij de winkel waar ik zijn moest). En die meneer vertelde dus dat je met een HDrecorder alleen analoog kunt opnemen. En stel wij krijgen dat digitaal (wat we wel hebben, maar niet aan de praat krijgen) aan de praat, dan kunnen we niks meer met de hd-recorder, begreep ik.
Hij heeft me nu inderdaad die digidingen ook laten zien met harde schijf en nu weet ik 't dus niet meer.

Grmbl, zou een verrassing zijn voor m'n man voor komend weekend met Sinterklaas. Maar nu heb ik 'm 't maar verteld (hij vond 't toch leuk dat ik dit deed en nu moet hij toch maar mee en eventueel beslissen.

BEdankt voor alle informatie !!!

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.