Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bellefleur

Bellefleur

30-07-2012 om 13:50

Wachtwoorden bewaren

Ik ben voor de zoveelste keer een wachtwoord kwijt. Waar bewaren jullie je wachtwoorden? Het lijkt me niet slim om in word een document aan te maken. Maar hoe dan wel? Het gaat deze keer om internetbankieren op een rekening die ik zelden gebruik. Het lijkt me niet slim om het wachtwoord te bewaren in de map met de afschriften en andere bankpapieren. Maar waar dan wel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lennest

lennest

30-07-2012 om 17:37

Evernote

Ik gebruik het programma/app Evernote voor op de pc/iPhone/iPad. Alle apparaten zijn beveiligd, zo ook Evernote. Die wachtwoorden kan ik onthouden en de rest staat dus in Evernote. En dan niet met titel wachtwoord, baar bijv. werk voor de wachtwoorden van het werk of geld voor de pincodes of telefoons voor de pin- en pukcodes. overigens heeft elk apparaat een eigen wachtwoord, niet te herleiden naar namen of zo. De iPhone is beveiligd met dotlock, ook ideaal.
Het fijne van Evernote is, je wijzigt 't op 1 apparaat en Evernote synchroniseert het met de andere apparaten, ik gebruik de gratis versie.

Janna

Janna

31-07-2012 om 18:41

Daar bestaat een app voor:

"mSecure"

http://plazilla.com/wachtwoorden-achterhalen-hoeft-niet-meer-met-msecure

Superhandig, want je hoeft alleen nog maar het zelfgekozen masterpassword te onthouden. Hij maakt zeer ingewikkelde passwords aan (cijfers, letters, hoofdletters ed) voor alle programma's, sites etc die je aanmeldt en slaat die op.

dc

dc

31-07-2012 om 20:31

Systeem

Ik gebruik een systeem met voor mij zo'n standaard 10 wachtwoorden. Het is er altijd eentje van die serie. Dus als ik 'm vergeten ben, moet ik even doorproberen, en kom ik vanzelf op de juiste uit.

App

Maar zo'n app is toch ook te kraken? Als iemand de database van everynote kraakt heeft hij echt alle passwords! Ik vertrouw dat voor geen meter.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.