Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Relithe

Relithe

08-05-2012 om 14:25

Wat is het voordeel van een tablet

Manlief heeft een Samsung Galaxy tab gewonnen, in eerste instantie leek het leuk, de kindern speelden er spelletjes op maar nu ligt het ding er maar wat te liggen. Ik vind het een onding omdat ik er niet met tien vingers op kan typen
we hebben hem op MP gezet maar krijgen niet echt een leuk bod tot nog toe.
Als ik reviews lees op kieskeurig of bol, dan moet het een fantastisch ding zijn.
Wat zien wij over het hoofd dat zelfs onze zoons er niet op gaan (want die zijn nogal van het internet).
Zijn wij zulke digibeten dat we het nu van een tablet niet in zien?
Want voor ik hem verkoop wil ik toch wel even weten wat ik dan mis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

08-05-2012 om 15:04

Ideaal

veel handiger mee te nemen op vakantie. Kun je gelijk je foto's bewerken. Wachten op het vliegveld is beduidend gezelliger. En voor het typ probleem heb ik er een toetsenbord bijgekocht. (ook een samsung galaxy)

Afgelopen vakantie heb ik er bv de bustijden mee opgezocht, gecontroleerd of de in het boekje genoemde openingstijden nog wel klopten, en een leuke film uit gezocht.

De tablet is veel handiger mee te nemen als mijn 17inch breedbeeld laptop. Zeker in combinatie met het toetsenbord en de converters voor sd kaart en usb stick. Het is een volwaardige pc voor mij. Ook word, exel en powerpoint bestanden verwerk ik er mee. Ik zie het binnen kort wel gebeuren dat ik de tablet mee neem op dienstreis ipv de werk laptop.

Dat vroeg ik mij dus ook al af

Ik snapte het ook al niet. Het leek mij juist het slechtste van twee werelden: te klein om redelijk comfortabel op te werken zoals een laptop, en te groot om in je zak te kunnen stoppen zoals een smartphone.

Maar goed, ik loop mijlenver achter in de digitale revolutie, heb nog een dumbphone en heb een hekel aan touchscreens. Maar wel grappig te lezen dat ik het toch niet helemaal bij het verkeerde eind had...

Groeten,

Temet

Vera*

Vera*

08-05-2012 om 15:30

Van alles

Ik lees ebooks op mijn ipad op de grootste letterstand, emailen, internetten en spelletjes.
Ik ben er blij mee.

Tja

Hij ligt daar maar wat te liggen? Daar kan ik eigenlijk niet echt goed bij.

Het grootste voordeel van onze tablet vind ik dat hij beneden in de kamer voor het grijpen ligt en meteen paraat is. Je hoeft niet eerst een pc of laptop op te starten (de pc staat bij ons boven). Typen is lastig inderdaad als je met tien vingers typt, maar ik gebruik hem vooral om mee te internetten, niet voor tekstverwerking.

Daarnaast staan er inmiddels talloze handige gratis apps op, zowel 'nuttige' apps als spelletjes voor onszelf en de kinderen. Dat aanraakscherm went zo snel dat ik laatst (tevergeefs uiteraard) op het scherm van de laptop zat te tikken om iets te openen

Wat hebben jullie tot nu toe aan apps gedownload?

Chris

Ook niet veel

Genistus heeft ook een iPad gewonnen, maar in de praktijk gebeurt er bij ons ook niet heel veel mee. Af en toe een beetje youtuben en af en toe even snel buienradar kijken. Maar met 10 vingers typen lukt makkelijk, umlauten en accents aigu en grave alsmede circonflex zijn ook lastig te vinden. Hij is gewoon niet heel handig. We geven allemaal de voorkeur aan een desktop, of op reis aan een laptop.

Storende fout

"Maar met 10 vingers typen lukt NIET makkelijk" bedoelde ik uiteraard.

Temet ot

"Maar goed, ik loop mijlenver achter in de digitale revolutie, heb nog een dumbphone...
LOL, ik win, kende deze term niet eens. Neem aan dat die staat voor de koelkast waar ik nog mee bel?

Genista: umlaut en accenten:

die zijn juist heel makkelijk te vinden: de letter waarop je het accent wilt hebben wat langer vasthouden, dan verschijnen de opties vanzelf. Kies de juiste > voila!

Althans, zo werkt het op mijn iPhone. Ik heb geen iPad, helaas.

Dank je wel caroro

Misschien moeten we de handleiding eens lezen Blijft een feit dat ik het ding niet echt voordelen vind hebben tov. deze desktop. En 400 aanslagen per minuut halen lukt me daarop al helemaal niet.

Anneque

Ik weet niet of het een term is, maar mij leek dat de tegenstelling van een smartphone een dumbphone moest zijn. Echt een ijskast vind ik het niet eens; gewoon een oud nokia'tje.

Groeten,

Temet

Margriet*

Margriet*

08-05-2012 om 17:57

Wel handig

hij gaat zeker mee op vakantie onze ipad, ideaal om dingen op te zoeken snel. Het snel beschikbaar zijn van info vind ik ook een plus. Een laptop en computer staan hier niet standaard aan. Geld overmaken of reistijden of gewoon even een spelletje of you tube gaat veel sneller. Man heeft vaak ipad en laptop naast elkaar aan staan als hij thuis werkt.

guera

guera

08-05-2012 om 19:16

Op reis of in de auto

vind ik het ideaal hoor. Het is ook niet om echt op te werken. Ik zoek mega vaak even gauw wat op. Dan hoef ik niet helemaal lap top op te starten blabla. Even gauw de tablet erbij. Idem op vakantie. ff checken hoe laat museum open is, metro die dichtbij is. Wat is er verder nog te doen?
In de auto is het ideaal als je spel apps hebt gedownload. Die doen de kids veel. Bij mij staan er ook paar 100 boeken op. En op de chip hebben we heel veel films gezet. Ideaal voor de kids in de auto.
Ik zou ook zonder kunnen hoor, maar vind het toch wel makkelijk. Ipv tv kijken de kinderen heel veel you tube dingen s avonds. Dus ja ik vind het echt handig. Stopt hem makelijker in je tas dan een laptop tenzij je zon klein netbook hebt maar daar kun je ook niet fatsoenlijk op werken.

Puck

Puck

08-05-2012 om 22:21

Wil m niet meer missen

Ik zou mijn tablet eigenlijk niet meer willen missen, ik doe er alles mee. Kinderen doen vooral spelletjes. Verder houden we er de google-gezinsagenda op bij, ieder zijn eigen kleurtje en via google ook op bijv. t. werk te bekijken om afspraken af te stemmen. De laptop staat veel minder aan omdat de tablet veel sneller opgestart is. Wat ik er verder mee doe: mailen, krant lezen, boeken lezen, gewoon internetten, recepten opzoeken, kind kijkt zijn schoolrooster en evt. wijzigingen 's morgens vroeg, uitzending gemist, het weer, we gebruiken hem met geocachen, muziek luisteren.
Genoeg? overigens kan ik er prima met 10 vingers op typen, kost wat oefening en gaat niet zo foutloos als op de laptop, maar is prima te doen.

Relithe

Relithe

08-05-2012 om 23:17

Ik zit er op

Mijn eerste vraag, hoe kom je bij de bovenste tekentjes op het toetsenbord. Ik kan nu dus geen vraagteken zetten.
Tweede vraag, waarom wordt het scherm steeds donkerder en lichter.
En ten derde, hij is toch wel leuk geloof ik, lachende smiley.

Sancy

Sancy

09-05-2012 om 09:10

Ik geloof dat ik begrijp waarom hier in huis zo'n tablet nog niet gebruikt wordt.
Sancy, 24/7 online op dr klapjap en mobiel.

Relithe

Relithe

09-05-2012 om 11:19

Dank je wizzy

En nu ben ik mijn market kwijt, weet iemand hoe ik dus weer terug krijg.

Rosase

Rosase

09-05-2012 om 13:22

Rechtsboven

In het hoekje rechtsboven: dan ga je naar al je applicaties en daar moet de market ook bijstaan.

Of zit je gewoon op het verkeerde scherm te kijken?

Ik zie eigenlijk maar een nadeel en dat is dat er geen fatsoenlijke gebruiksaanwijzing bij zit. Gelukkig heb ik een vindingrijke zoon en is het ding op zich best logisch als je het trucje eenmaal door hebt.

Ik zou onze tablet dus echt niet meer willen missen. Een los toetsenbordje is inderdaad wel handig ja.

En ik werk erop (inderdaad met een soort uitgekleed office pakket), we doen er spelletjes op, we surfen en ik heb een heleboel leuke dingetjes voor mijn 3 jarige gedownload.

Bij ons worden vooral de laptop en de tablet gebruikt. De vaste computer staat maar een beetje te verstoffen de laatste tijd....

Moet wel nog zo'n usb-dingetjes hebben. Want echt iets erop aansluiten lukt nog niet al te goed.

guera

guera

09-05-2012 om 13:28

Toetsbord tekens

als het goed is moet je gewoon betreffende toets langer indrukken en dan komt het andere teken wat op de toets staat. Net als bij je telefoon

Market kan je bijna niet weggooien. Maar die heet geen market meer maar google play of play google.

Scherm lichter en donker heeft te maken met de spaarstand. Als je een tijdje niks op het scherm doet maar bijv alleen leest dan gaat het 'licht' uit. Om batterijen te sparen.... Kan geloof ik ook uit of op een langere interval.

succes met obntdekken. Het is echt leuk hoor

Relithe

Relithe

10-05-2012 om 09:04

Nog even

Ik ben helemaal om hoor!
Maar ik kan het ook forum niet lezen als ik de tab horizontaal heb, is dat normaal?
Ik bedoel dat ik draadjes niet volledig in beeld krijg zodat ik de tab verticaal moet doen.
Typen gaat ook al steeds sneller, haha
En wat kun je veel apps downloaden zeg!
Moet nog wel wat woorden aan het woordenboek toevoegen want af en toe heb ik vreemde zinnen..

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-05-2012 om 21:11

Ipad

Bij de iPad krijg ik wel alles compleet in beeld. Misschien iets in je instellingen? Woordenboek zou je moeten kunnen uitzetten. Het enige lastige van deze app vind ik dat ik na een berichtje op het forum geforceerd moet afsluiten omdat ik anders de berichten niet kan zien.

Rosa van der Zanden

Blonde vraag

moet/ zit er ook een virusscanner op een iPad?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.