Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

mosie

mosie

19-09-2010 om 09:26

Wat voor laptop voor een kind van 11?

Wij zijn op zoek naar een laptop voor onszelf, maar ook een beetje voor onze zoon. Maar er is zoveel aanbod, dat we door de bomen het bos niet meer zien. Gister zijn we een aantal winkels afgegaan, en dan hoor je alleen maar van die geweldige verkooppraatjes.
Onze zoon gaat het voornamelijk gebruiken voor school; powerpoint presentaties, huiswerk, oefensites etc....geen games! Maar ook voor de toekomst moet de laptop voldoen ivm voortgezet onderwijs over een jaar.
En voor ons is het eigenlijk meer gemak, dat we er eentje mee kunnen nemen als dat nodig is en om te surfen op het net, emailen etc...
Heeft iemand een goede tip? Mijn man wil het liefst een HP omdat hij de klantenservice heel goed vindt, mij zou het niet zoveel uitmaken.
Alvast bedankt!
Mosie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb zelf een HP laptop en ben er erg tevreden mee. Dus als je man daar een voorkeur voor heeft zou ik gewoon kijken of ze iets hebben wat aan jullie wensen voldoet en binnen het budget past.

Voor de dingen die je zoon gaat gebruiken kun je ook heel goed kijken voor een tweedehandsje. Mijn dochter van bijna 9 heeft een wat oudere Dell computer op d'r kamer en daar maakt ze ook powerpoints op en gebruikt Ambrasoft en dat soort dingen.

Oh en kleine tip: HP laptops (en veel andere merken) hebben standaard een webcam. Wij hebben daar een plakkertje over heen gedaan omdat ik absoluut geen zin heb in ongemerkt bespied worden. Je weet maar nooit, en een kind zal maar per ongeluk op een verkeerde knop drukken

Pelle

En kinderen vinden klooien met instellingen vaak erg interessant Vandaar het stickertje.......Kan moeilijk non-stop kijken wat ze doen.

mosie

mosie

20-09-2010 om 07:58

Dat het een hp wordt

is duidelijk, alleen welk type?????????
Wat is nu goed, iets met Intel Core of juist met Athlon, dat zijn dingen die ik niet goed begrijp. Welke videokaart etc?
Anyone?
Mosie

Lap-top voor kind of voor jezelf?

En weet je zeker dat die combi van 'bijna het hele jaar voor zoon' en 'in vakanties voor iedereen' gaat werken?
Want ik ken een voorbeeldje waarbij dat helemaal niet werkte. Door het gebruik het hele jaar door beschouwde het kind de lap-top al snel als 'mijn lap-top' en richtte het hele bureaublad naar eigen smaak in en zette er b.v. ook kinds muziek op.
En op vakantie ging ie mee...maar de ouders mochten er amper op...Want hij was toch van kind? Kind gebruikt w.s. ook jullie mailaccount niet en heeft misschien wel heéél andere voorkeuren dan jullie (andere browser ofzo).
Mij lijkt het een moeilijke combi.Een combi die geheid op een gegeven moment discussie gaat geven...Misschien op 12 jarige leeftijd nog niet...maar als hij wat ouder is.
Ik zou die combi nooit doen, alleen al daarom. Want in discussie's op vakantie heb ik helemaal geen zin.
groeten albana

mosie

mosie

22-09-2010 om 08:29

Laptop vnl voor kind

maar daar kunnen we hele goede afsprraken over maken.

Ik ben er inmiddels achter dat een Intel Core veel sneller is met alles, dus het moet een HP zijn met Intel Core processor.
Ik ga verder zoeken, maar als iemand een tip heeft??
Graag!
Mosie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.