Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Wat voor telefoon voor brugpieper?

Wij worstelen met de vraag wat voor telefoon we onze verse brugpieper moeten geven. En of het dan prepaid of met een abonnement moet. Hoeveel zou hij bellen, sms-en, en gaat hij internet vaak op zijn mobiel raadplegen? Geen idee nog natuurlijk, dus iets waarmee we flexibel zijn is handig.
Er zijn vast meer mensen die voor die vraag hebben gestaan, dus: wat hebben jullie gedaan?
Dank alvast!
Engeltje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

23-08-2012 om 23:53

Prepaid

Hoi,
Begin in elk geval met prepaid, want dan kun je zelf de kosten in de hand houden.
Verder is een smartphone wel handig, want dan kan hij met Wifi gebruik maken van Wattsap, Viber (gratis bellen en sms), Skipe, op internet, etc.
Een leuke telefoon is de Samsung Galaxy Y of Samsung Galaxy Gio.
succes

Prakje

Prakje

24-08-2012 om 07:21

Hier

Had zoon al een oude iphone (van opa) en hebben wij hem aan het begin van de brugklas een abonnement (zonder data!) van hollandsnieuwe gegeven. Hiermee kan hij nooit over zijn limiet. Voor internetten ed zorgt hij maar dat hij in de buurt van een wifi is (thuis).

In de praktijk blijkt het goedkoopste abonnement voldoende, en zo niet dan kan ik per maand voor een ander vorm kiezen (naar boven of beneden).

Merel

Merel

24-08-2012 om 10:39

Samsung

Ja zoiets heb ik ook. Een van de goedkoopste samsungs gekocht. Alleen een prepaid kaartje erin. Geen internet. Ik kan wel op wifi thuis, en bij de Hema (niet dat dat nodig is) of bij McDonalds, bij vriendinnen thuis, bij mijn ouders enz. Verder kan ik gewoon bellen en sms-en. Vaak heb je op school ook gewoon wifi. Dus dan kan hij via whatsapp of skype ofzo gratis contact met thuis hebben. (zo doen mijn kinderen het ook)

Guinevere

Guinevere

24-08-2012 om 12:43

Let erop dat:

Toestel dat je kiest ligt aan je budget. Maar let erop dat ie alles heeft dat je kind wil.
Denk aan: android (ivm downloaden populaire apps), touchscreen, schermgrootte, Wifi, camera met voldoende Megapixels, voldoende geheugen (of uitbreidbaar).
Zoon (geen brugpieper) heeft bij vodafone de Vodafone Smart 2 gekocht. Voor 70,- alles wat hij zocht. Bellen kan het toestel trouwens ook, maar dat is hij zéker niet van plan. Er zat wel een simkaart bij, dus we zitten vast aan vodafone.

Mama 5

Mama 5

24-08-2012 om 14:01

Data roaming

En let erop dat je de data roaming uitzet. Anders gaat de mobiel zelf via beschikbare netwerken facebook, skype etc 'bijwerken'. Onze dochter is hier de eerste week vijf euro beltegoed door kwijt geraakt. Daar baalde ze behoorlijk van. Ik vind beltegoed trouwens ideaal. Mijn kinderen zijn nogal zuinig en nu zorgen ze ervoor dat ze binnen mijn budget blijven. Ze mogen van mij elke twee maanden tien euro beltegoed opmaken, de rest moeten ze zelf kopen. Dat werkt hier prima zo. Ze gebruiken hun telefoon met name in gratis wifi omgevingen.

Hugnyt

Hugnyt

24-08-2012 om 15:51

Hollands nieuwe

Onze dochter heeft een samsung Galaxy 2 mini. Met een Hollands Nieuwe abonnement. Daar betaal je €15 per maand, er zitten 200 bel en sms minuten bij én 500 mb voor internet. Het mooie is, dat als haar belminuten op zijn, dan ze dan niet over die €15 heen gaat.Op is op dus. Dus dan krijg je geen verrassing nota na die tijd. Overige belminuten kan ze meenemen naar de volgende maand.
Groet Hugnyt

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-08-2012 om 09:53

En mijn tip

En mijn aanvullende tip: maak je kind zelf verantwoordelijk voor het hele belgebeuren. Spreek een zakgeldbedrag af dat inclusief bellen is. Mijn ervaring is dat heel veel discussies en gedoe voorkomt. Een kind is nu eenmaal veel bewuster met bellen bezig als het om zijn eigen geld gaat dan het geld van zijn ouders.

Fiorucci

Fiorucci

25-08-2012 om 11:01

Simpel

Ik heb voor mijn zoon een klein abbo zonder internet geregeld met belplafond. Op is op,dat is het principe. Bij Simpel.nl.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.