Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

SdV

SdV

18-03-2012 om 16:34

Wegwijs

Meestal lees ik voornamelijk mee maar ik loop al een tijdje met een digitale vraag rond.

De aanleiding in het kort: op ons terras liggen veel uitgedrukte peuken, als wij weg zijn geweest. Wij roken niet. Dus het moet van iemand zijn die in de buurt woont. Laat het iemand zijn die thuis niet mag roken en dat uit het zicht doet. En wel op ons terras. Ik heb ons buurmeisje gevraagd, maar die ontkent. En ze weet ook niet wie het wel is. Nu vind ik het al een tijdje slexhts niet leuk maar dat is wat in het negatieve veranderd nu we onze vakantie zijn gaan plannen. Ik wil geen rondhangende, rokende persoon of personen op ons terras als we met vakantie zijn. Ik heb daar geen prettig gevoel bij. De enige manier om er achter te komen wie het is of zijn, is de hele dag op de loer te liggen (logistiek lastig) of door ons terras te filmen.

Alleen hoe doe ik dat? Ik heb geen webcam maar kan eventueel een ipad of iphone lenen (die hebben we een camera). Ik vraag me af of die zoveel data wel kunnen bewaren. Of kan ik die naar een andere computer laten wegschrijven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Leek

Leek

18-03-2012 om 23:16

Wat vervelend

Ik heb geen idee hoe je het moet doen want ik las toevallig je posting omdat ik er zelf een had gezet. Maar het idee dat mensen op je terras komen roken!!! Het moet toch iemand uit de buurt zijn, die makkelijk kan zien dat jullie weg zijn.En een tiener buurmeisje zou ik niet meteen op haar woord geloven! Ik heb genoeg pubers gekend (ook mijn eigen kinderen) die heel goed zijn in liegen.Ik hoop dat iemand je kan vertellen hoe je het moet aanpakken!

Juliea

Juliea

19-03-2012 om 10:24

Hoe laat

Is het overdag of 's avonds? Ik zou als ik eens wel thuis was doen of ik er niet ben, dat werkt het snelste. Of licht eens wat andere buren in of die zo nu en dan willen kijken.

SdV

SdV

19-03-2012 om 11:36 Topicstarter

Overdag

Het is overdag. En de buren, hebben niet echt zicht op ons terras. Dan zouden ze naar buiten moeten lopen om via hun tuin te kijken. Ik heb de roker nog nooit kunnen betrappen dus thuisblijven is geen optie. Ik moet de deur uit zijn en een stille getuige achterlaten.

Tonke

Tonke

19-03-2012 om 17:51

Huren

Is een beveiligingscamera niet ergens te huur? Als je buren gaat vragen, kan het zijn dat je de dader hebt gewaarschuwd!

Tonke

Tonke

19-03-2012 om 17:55

Ja!

Was zelf wel nieuwsgierig en even gegoogled, en ja hoor, beveiligingscamera's zijn te huur. Zelfs per dag en niet eens zo heel vreselijk duur. Aangezien het op je eigen terras is, is het ook toegestaan een camera te plaatsen. Succes (ben ook heel benieuwd wie het nou is!)

Itimelapse

Met iTimeLapse op iPhone of iPad kan je bijvoorbeeld elke minuut een foto maken. Zo'n roker moet je dan toch wel een keer in beeld krijgen. Wat een naar probleem trouwens! Ik zou het ook vreselijk vervelend vinden zo'n onbekende roker in mijn achtertuin.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Mini bewakings-camera

Bij www.pearl.de hebben ze veel van die kleine camera's, zoals deze: http://www.pearl.de/a-PX8214-1122.shtml?vid=901
Wel een micro SD kaart erbij kopen.
succes, wimb

SdV

SdV

20-03-2012 om 21:23 Topicstarter

Veel reacties!

Veel reacties. Alle software en hardware opties gaan we nader bekijken. De buren inschakelen vind ik wat lastig omdat ik niet alleen vraag of ze wat willen doen maar ook iemand verlinken. Al is het voor een goede reden.

Wimb, jouw link heeft mijn bijzondere belangstelling. Heb je ervaring met deze camera/deze winkel?

Er zijn nog meer van die winkels

Ik heb zo’n camera in mijn vakantie huis. Eerst buiten, maar dat ging niet goed, elke auto die voorbij kwam startte een opname. Nu zit hij binnen onder een plank gericht op de deur. Met de Pasen ben ik er weer. Ik heb het thuis getest en dat ging prima.
Ik heb er ook een dual SIM GSM gekocht en na een paar weken laten vallen, toen deed hij het niet meer. Opgestuurd en ik kreeg gratis een nieuwe.
Verder zijn er nog www.elv.de en www.conrad.nl die hebben ook (te) veel van dat spul.

wimb

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.