Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

margje van dijk

margje van dijk

17-11-2009 om 17:19

Welk nintendo-spelletje is leuk voor een 12jarige?

Onze jongste kinderen (10 en 7) hebben eerder een Nintendo DS gekregen, elk met een spelletje erbij: Super Mario en Mario Kart. Dat spelen ze nou nog altijd, dus die spelletjes zijn wel duurzaam.

Oudste hoefde er destijds geen, maar heeft me nu net verkondigd dat hij voor zijn 12e verjaardag toch ook nog wel een Nintendo DS wil.

Dus dat gaat dan maar gebeuren. Maar nu weet ik niet welk spelletje ik hem erbij wil geven. En aangezien ze behoorlijk duur zijn wil ik wel alles doen om de goede gok te wagen.

Dus daarom ook hier mijn licht even opgestoken: welk spelletje zou leuk zijn? Hij is 12, erg intelligent, maar op een bepaald niveau ook heel kinderlijk, bepaald geen 'puber'. Voor mijn gevoel moet het gewoon voortborduren op Mario. Maar is er iets wat dan voor de hand ligt? Of zo?

Dank voor jullie input,
Margje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

17-11-2009 om 18:39

Age of empires

Mijn 12-jarige speelt dit spel al heel lang. Het is een strategiespel. Officieel is het vanaf 12 jaar, maar dat komt omdat het om oorlogsvoering gaat met 'echte' mensen. Het is een spel dat speelt in de middeleeuwen, er moeten legers ingezet worden, etc. De 'echte' mensen zijn heel klein op het scherm en niets ziet er echt uit.
Dit is het enige spel dat dochter al 2 jaar op haar ds heeft staan, de rest wordt geregeld gewisseld. Ze speelt het ook samen met een vriendje dat even oud is. Het is zeer geschikt voor intelligente kinderen.

Mie32

Mie32

17-11-2009 om 18:40

De site van nintendo

Op www.nintendo.com kun je alle spelletjes zien die verkrijgbaar zijn voor de nintendo en dan kun je ook aangeven wat voor soort spelletje je zoekt (denkspel, avontuurlijk, net-als-of...etc) en ook de gewenste leeftijd ingeven. Ik vind het wel handig om te zien wat er zo al op de markt is.
Professor Layton is hier wel populir, maar Mario spellen doen het ook erg goed.
Succes,
marieke

De grote successen hier....

....blijven de pokemon spellen. Eindeloos wordt daarmee gespeeld, is echt waar voor hun geld. Maar als je zoon helemaal niks met pokemon heeft wordt het lastig....

Wat ook heeeel erg leuk is is Zelda. Avonturenspel. Wij hebben het op de Wii, maar er is net een nieuw spel uit voor de DS. Zeker weten dat dat leuk is.

Wat ik voor onze jongens heb gekocht voor 5/12 is 'scribblenauts'. Krijgen ze samen. ook net nieuw, en recentelijk stond er een zeeer lovende recensie hier op OOL, bij de redactionele pagina's. Ik kan nog geen praktijkverhalen geven, maar de verwachtingen zijn hoog gespannen! (je moet problemen oplissen, en kunt door dingen op te schrijven zelf attributen of dingen 'creeren die je nodig hebt. Tyoe 'hammer' en vila, je hebt een hamer in je hand. (wel engels volgens mij, maar de kinderen zijn handig zat, en anders vragen ze mij maar om een vertaling. Het lijkt mij heel creatief...

maan.

maan.

17-11-2009 om 20:08

Scribblenauts en meer..

Scribblenauts is volgens elfjarige dochter inderdaad erg leuk, Pokemon wordt ook bevestigd.

Afrader: Mario en Sonic olympische spelen, deze ben je vrij snel uitgespeeld. Wel weer leuk is dan weer Mario Party dit is ook erg leuk samen te doen.

Favoriet blijft hier Mario Kart. Erg leuk alleen en ook erg leuk samen.

Mooi pelle.

Ik heb hem bij bol besteld. Dan zal ik ook wel een versie hebben die nederlands kan. Het lijkt me een lollig spel.

Ben je er al uit Margje? Mocht je voor pokemon gaan dan kan ik wel even voor je checken bij mijn zoons wat het allerallercoolste spel is (er zijn er nogal wat. Ze hebben er zelf minstens 5)

margje van dijk

margje van dijk

17-11-2009 om 23:30

Dank

Ik ga morgen even langs bij de lokale speelgoedwinkel, en het is goed dat ik jullie tips dan bij de hand heb. Bedankt! Ik zal eens kijken wat ze hebben. En als het niks is, ga ik naar bol.com.

Jullie tips klinken goed, ook mooi om later nog eens erbij te pakken als de andere kinderen ook weer wat nieuws willen.

Het woord Pokemon heb ik hier in huis nog nooit gehoord dus ik denk dat ik daar dan maar niet aan begin....

Nogmaals dank.
Margje

margje van dijk

margje van dijk

18-11-2009 om 13:12

Geslaagd

Ik ben net even wezen shoppen en ik ben goed geslaagd dankzij jullie tips. Echt zo fijn is dat.
Ik heb 'scribblenauts' gekozen voor oudste.
Dat lijkt me net wat voor hem. Het is de Nederlandse versie, maar er staat op dat je ook in het Engels, Frans of Duits kunt oefenen, net leuk voor een brugklasser lijkt me. Daarnaast heb ik voor alledrie de jongens een spelletje gekocht voor sinterklaas. Mario Party, Zelda en Harry Potter (ja, dat laatste moest gewoon, jongste en ik zijn zo in de rouw dat we het boek uit hebben

Bedankt!
Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.