Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Annet

Annet

10-07-2011 om 17:56

Welk wii-spel is de beste?

Zoon wil voor zijn 9e verjaardag een we-spel vragen als combi-cadeau van zijn vriendjes.
Ik heb geen idee welk spel het moet worden (hij ook niet). Ik heb even gegoogled op top 10 we-spellen en zo, maar daar komt niet veel uit.

Wij hebben al:
- Mario Galaxy 2
- Mario Bros
- Sport resort
- Sonic Sega racing

Het liefst kiezen we een spel dat weer heel anders is dan de spellen die we al hebben. Is Zelda leuk voor deze leeftijd?

Op de DS heeft hij veel spellen (kaartje) dus de voorkeur gaat uit naar een spel dat niet op de DS bestaat of dat veeeeeel beter is op de We dan op de DS.

Wie heeft een goede tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

11-07-2011 om 21:31

Vraag over spel zelda voor wii

Het scheelt al in het zoeken nu ik wii schrijf in plaats van we.
Ik heb nu als optie het spel Zelda The Twilight Princess. Echter dit spel is 12+.
Kent iemand dit spel? Ik ken wel de versies voor de ds en daar heb ik geen problemen mee voor een negenjarige.
Maar op een groter scherm en met een ander verhaal, kan dat zomaar anders zijn.
Wie weet er meer?

Maylise

Maylise

12-07-2011 om 14:54

Zelda

Wij hebben verschillende Zelda spellen waaronder het spel wat je noemt. Mijn 10jarige heeft geen enkel probleem met het spelen van het spel. Er zit wel veel tekst in maar niet meer dan bij de DS. Waarom het 12+ is weet ik niet. Ik vind het niet overkomen als een 12+ spel. Er wordt wel in gevochten maar het is geen realistisch geweld (vechten tegen monsters en niet tegen mensen, geen bloed te zien). Er zijn wel een paar enge elementen maar ik denk oprecht dat de gemiddelde 10jarige op tv al een stuk meer heeft gezien.

Zelda

twee kinderen en ik zelf zijn al jaren Zelda fans. De reden dat Twilight princess een 12 + spel is, is dat de beelden heel realistisch zijn.(in vergelijking met bijvoorbeeld de DS spellejtes) De hoofdpersoon Link verandert regelmatig in een wolf. Dat vond mijn dochter van toen 9 vaak best eng.
Maar ieder kind is anders. Zo vindt ze (inmiddels 12) Harry Potter films ook nog steeds eng, terwijl er zat jongere kinderen zijn die hun hand er niet voor om draaien.
Onze Zelda favoriet is trouwens Zelda the windwaker. Die past ook in de Wii maar je hebt er nog wel apart een gamecube controller voor nodig.

Zelda is erg leuk...

zonen hebben het hier met veel plezier gespeeld. Waren denk ik 11 en 8 toen ze het kochten. Heel anders dan al die Mario spelletjes, maar erg, erg leuk. Ik zou zeggen...doen!

Ingrid

Annet

Annet

12-07-2011 om 22:58

Ik ben overtuigd

Jullie reacties zijn positief, ik heb nog even een filmpje op Youtube bekeken, zoon gaat deze vakantie Harry Potter deel 5 lezen, heeft net deel 4 gezien, hij vindt niet snel iets te eng.
Wat ik ook leuk vind is dat dit ook voor oudste (en misschien ook ouders) een leuk spel is, iets heel anders dan we al hebben.
Nu nog een uitnodiging maken voor zijn feestje waarop we zijn grote wens duidelijk maken. Geen idee hoe dat gaat vallen, daar heb ik nog geen ervaring mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.