Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Welke ds?

Hallo,

Zoonlief wordt binnenkort 7 en wil heeeeeeel graag een DS.
Of iets met het woord Nintendo

Ik ben hier echt helemaal niet in thuis, dus wie kan me welk apparaat het beste aanraden?

Jopi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Drie soorten

Er zijn 3 varianten in 3 verschillende prijsklassen. Goedkoopste is de DS lite, daarna komt de grotere DS XL en daarna de 3DS met 3D functie. De 3DS is net zo groot als de gewone DS. Wij hebben een oude DS in huis en zijn opvolger is de XL geworden omdat papa ook graag af en toe Mario Kart speelt
Dus: wat is je budget en welk formaat wil je? Ik heb geen ervaring met de 3DS maar volgens mij zijn die spellen wat duurder.

Annet

Annet

23-01-2012 om 20:07

Je vergeet nog een soort

Er is ook nog een DSi. Dat is de opvolger van de lite, namelijk meer mogelijkheden zoals camera en leuke toepassingen daarmee. De XL is een grote DSi.

De nieuwere spellen worden bijna alleen voor 3DS gemaakt. Het is de vraag of dat erg is. Tweedehands of in de winkel kun je veel goedkope spellen voor de andere soorten vinden. De lite, DSi en XL werken allemaal met dezelfde spellen. Vanaf de 3DS zijn het nieuwe spellen. Die spellen kun je niet spelen vanaf de andere soorten, andersom wel.

Je kunt ook een speciaal kaartje kopen. Dat is illegaal. Daar kun je spellen op zetten die je zelf download. Dat kan voor alle soorten.

Annet

Klopt! Maar volgens mij is de oude DS (de Lite dus) haast niet meer te koop. Ik bedoelde dus stiekem de DSi Ideaal die extra functies. De kinderen maken graag foto's en bewerken ze dan.

Hier nintendo dsi

Zoon heeft afgelopen zomer ook een nintendo gekregen voor zijn zevende verjaardag. Wij hebben voor de DSi gekozen, vooral omdat de 3D een behoorlijk stuk duurder was en we de meerwaarde van 3D-spellen niet zo zagen. De XL is in feite een DSi die een stuk groter is uitgevallen en dat vonden we ook niet nodig.

Ik heb Mario Kart er bij aangeschaft zodat hij meteen een spelletje had om mee te spelen. Verder hebben we er ook een R4-kaartje bij gekocht en daar spellen op gekopieerd die we van de vader van een vriendje van zoon hebben gekregen. Een R4-kaart is een geheugenkaartje dat er net zo uitziet als de spelkaartjes die je legaal in de winkel koopt, maar waarop je dus zelf spellen kunt kopiëren. Je kunt ze alleen in het buitenland (via internet) kopen want in Nederland zijn ze illegaal.

Dat R4-kaartje vond ik nogal een gedoe om uit te zoeken. Nintendo beveiligt zijn apparaten tegen dit soort kaarten en afhankelijk van het versienummer van je DS is de kopieerbeveiliging verder geavanceerd en moet je dus een R4-kaart hebben die hieraan is aangepast.

Momenteel is hèt spel hier Pokemon Black & White. Vraag je zoon maar eens wat zijn vriendjes spelen

Chris

jopi

jopi

24-01-2012 om 11:00 Topicstarter

Helder!

Dank voor deze uitleg. Het is me duidelijk!

Ik denk dat ik ook voor de DSi ga, puur en alleen om het geld eerlijk gezegd.
Ik begreep dat de DSi XL geen Nederlandse taal heeft op het scherm, dus dat ze dan in het Engels de instructies moeten lezen.
Is dat bij de gewone DSi ook het geval? Zoonlief kan dan weliswaar lezen, maar Engels is nog wel te hoog gegrepen

Zo'n kaartje wordt nog wel een zoektocht begrijp ik. Maar Pokemon zal absoluut in de smaak vallen bij zoonlief Chris! Hij is er op tv ook gek van.

Nu nog even manlief overtuigen dat een DS leuker is dan een Ipad. We hebben zelf Iphones, en ik vind het aanbod spelletjes voor de Ipone (en dus I pad) lang niet zo uitgebreid en uitdagend....Manlief vind dat gepriegel met die pen en die knopjes van de DS weer achterhaald.... Mmmm.
Maar ddit is eigenlijk weer een andere discussie...

ody

ody

25-01-2012 om 20:58

Ds xl

Op de xl kan je ook gewoon alles in het nederlands doen hoor, nederlandse taal zit er gewoon op.
Wij hebben de xl gekozen toen omdat dit rustiger is voor de ogen, minder gepriegel op een klein scherm. Ook speel ik zelf nog wel eens zon zoekspel en dat is echt veel fijner opde xl. Volgens mij zijn ze tegenwoordig niet duurder meer dan de kleine dsi.
De ds met de ipad vergelijken zou ik niet doen, mijn voorkeur gaat dan toch uit naar de ipad, en volgens mij speelt zoonlief ook liever op de ipad dan op de dsi (alleen mag die niet altijd op de ipad)

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Ipad

Hier ook een iPad in huis maar toch gamen de kinderen liever op de ds. Een ds is handzamer, spellen zijn veel leuker en uitgebreider en de bediening is lekker simpel maar met de knoppen zit er toch wat variatie in.

Maar de ds, daar hadden we het over. Misschien kun je gewoon even naar een winkel gaan om de dsi en de xl te bekijken. Volgens mij is het prijsverschil inderdaad niet meer zo heel groot (weet nog dat wij dachten: met zo'n klein verschil kunnen we net zo goed de xl nemen)

Kaartje is trouwens minder ingewikkeld dan je denkt. Even goed googelen Gewoon in NL te bestellen.

Ipad

Hier ook een iPad in huis maar toch gamen de kinderen liever op de ds. Een ds is handzamer, spellen zijn veel leuker en uitgebreider en de bediening is lekker simpel maar met de knoppen zit er toch wat variatie in.

Maar de ds, daar hadden we het over. Misschien kun je gewoon even naar een winkel gaan om de dsi en de xl te bekijken. Volgens mij is het prijsverschil inderdaad niet meer zo heel groot (weet nog dat wij dachten: met zo'n klein verschil kunnen we net zo goed de xl nemen)

Kaartje is trouwens minder ingewikkeld dan je denkt. Even goed googelen Gewoon in NL te bestellen.

Toke

Toke

25-01-2012 om 23:41

Pokemon

ik wil jou en je zoon niet teleurstellen, maar de Pokemonspellen voor DS zijn volledig in het Engels. Er zit heel veel tekst in, dus voor een 7jarige is dat veel te moeilijk en daardor niet leuk. Je hoeft de teksten niet per se te lezen, maar dat weet een kind niet, en die komt dus met elk schermpje naar je toe. Vond toen 7-jarige zoon heel vervelend en frustrerend. Kijk dus goed of een spel in het Nederlands gespeeld kan worden. Hier vinden ze Mario Party t leukst. En Mario Kart.

Engels

pokemon zorgde er juist voor dat mijn zoon toen hij 7 was al lekker vlot Engels las. Vooral toen hij ook achtergrondsites op internet ging lezen.

Annet

Annet

26-01-2012 om 09:08

Over engels en dsi

Ik zou niet eens weten of de Dsi alleen engels biedt. Het gebruik van camera, geluiden en dergelijke is zo simpel. Ook al is in het Engels, dan heeft je zoon aan een keer uitleggen genoeg. Dus dat zou ik niet meenemen in de afweging.
De DS bepaalt niet of een spel in het Nederlands kan, dat is afhankelijk van het spel.
Voor sommige spellen is de taal niet zo belangrijk of is 1x meekijken genoeg, voor sommige spellen is de taal wel van belang. Met Pokemon is het handig om te weten wat je moet doen. Een vriendje die meekijkt en tips geeft, helpt ook. 1x meekijken als ouder is niet voldoende.
Het is inderdaad wel goed voor het leren van Engels.

Over het engels in pokémon

Het klopt dat de Pokémon-spellen alleen in het Engels zijn. Hier dus een 7-jarige en zijn vriendjes die al die tekst snel wegdrukken om verder te gaan met het spel

(Die tekst is trouwens super-zweverig, maar daar heeft-ie dus geen last van.)

Chris

sinas

sinas

26-01-2012 om 20:03

Engels in pokemon

mag ik trouw vertalen voor kind. zucht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.