Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-12-2012 om 14:09

Welke dumbphone?

Mijn Nokia is versleten en de Sint heeft me een nieuwe telefoon beloofd. Nu bel en sms ik extreem weinig en gebruik geen internet op de telefoon. Dat kon trouwens niet eens op mijn vorige, maar ik heb het ook niet nodig.
Ik ben op zoek naar een simlockvrije telefoon, wel plat en niet te zwaar. Ik heb iets tegen het gebruiksongemak van Samsung, dus dat merk valt af.
Wat is een fijne telefoon?
Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nokia

Mijn dochter heeft een simpele Nokia. Zo'n uitschuif-telefoon die ingeschoven lekker klein is. Hij is ook lekker licht en makkelijk on gebruik. Gekocht bij Bol.com
Je kunt ook even een willekeurige bel-winkel inlopen en de toestellen daar bekijken.

Merel

Merel

06-12-2012 om 18:00

Wehkamp

Kijk eens op werkkamp, bij mobiele telefoons en dan op prijs selecteren, de goedkoopste bovenaan. Ik zie daar een nokia telefoon voor 17 euro met (als ik het goed begrijp) 15 euro beltegoed.
Zelf heb ik wél een heel goedkoop smartphone-tje bij Wehkamp gekocht, ik bel ook amper, en word ook bijna niet gebeld (bijna niemand heeft mijn nummer , maar kan hier thuis en op het werk en bij mijn vader op wifi en ik vond de agenda en camera en nog een paar andere kleine dingetjes wel heel handig, gaat met zo'n touchscreentje ook handiger dan op de dumbphone die ik hiervoor had.

Merel

Merel

06-12-2012 om 18:01

Oh jee

Oh ik heb niet gekeken op simlockvrij trouwens, maar misschien kan je een prepaid nemen van de zelfde provider en dan toch je simkaart omwisselen? Of kan dat niet zo?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

07-12-2012 om 10:44

John's phone

Ik vind de John's phone echt geweldig, maar ik kan er niet mee sms-en. Had dat wel gekund dan had ik hem allang gekocht. Ik wil wel graag een mooie telefoon, maar niet van alles er bij wat ik niet gebruik. In de winkel is het bijna allemaal met abbo en wil je simlockvrij dan word je bijna de zaak uitgekeken is mijn ervaring.
Kortom, ik ben er nog niet uit .
http://www.johnsphones.com/
Rosa van der Zanden

marie

marie

07-12-2012 om 23:36

Kijkshop

Hoi
Kijkshop heeft deze Nokia simlockvrije in de aanbieding:
http://www.kijkshop.nl/product/132076/nokia-simlockvrij-101-coralred/
Wat heb je trouwens tegen Samsung? Ik vind de Nokia bijvoorbeeld weer minder gebruiksvriendelijk dan de Samsung.
Anders was deze wellicht wat voor je?
http://www.kijkshop.nl/product/132264/samsung-simlockvrij-e1190/
Mediamarkt heeft zelfs een Alcatel voor € 12,99
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/ALCATEL-OT-217-ZWART,10259,400132,522711.html
Maar ik weet niet of die dun en licht genoeg is voor je.
Die Johns's Phone is wel heel erg apart trouwens - had ik nog nooit gezien.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-12-2012 om 17:43

Gekocht

Ik heb de Nokia asha 203 gekocht bij Bol. De supernova die ik eerst had kan ik alleen nog bij obscure webwinkels kopen. Jammer, dat was echt een toptelefoon. Ik heb nog even getwijfeld om een wat luxere te kopen om te kunnen whatsappen maar die kosten haal ik er niet uit.
De samsung uit de link heb ik ooit gehad. Ik vind het menu van samsung niet zo prettig. Man (werktelefoon dus niet zelf uitgezocht) en oma hebben ook een samsung, altijd ruzie met het ding. Kind heeft er één uit de s-serie, die is er wel blij mee. Mag ook wel, dat is een hele luxe.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-12-2012 om 16:05

Ontvangen en hij gaat weer retour.

Pff zit er zo'n touchscreen op wat he-le-maal niet lekker werkt. Per ongeluk de taal ingesteld, uiteraard de verkeerde en het was erg lastig om het in orde te krijgen. Nog een paar keer kennelijk iets geselecteerd terwijl dat niet moest, kreeg dat van zijn levensdagen niet meer terug en tja, dan ben ik er klaar mee. Gek, heb ik nog nooit eerder met een Nokia gehad. De Samsung van zoon scrollt wel prima, het ligt echt aan het apparaat.
Ik hou enorm van mooie apparaten maar het moet wel duidelijk zijn qua functie. IPhone is natuurlijk wel heel duidelijk maar ik vind heel calvinistisch dat ik zo'n ding niet nodig heb. Ik doe nu zo'n vijf weken zonder telefoon en mis het niet, heb hooguit een wat ongemakkelijk gevoel wanneer ik lang met de auto weg ben.
Maar ja, wat nu? De telefoon moet wel mooi zijn, ik hoef geen abbo en hij moet gebruiksvriendelijk zijn. Hmm. Iemand nog tips?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.