Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

MariaR

MariaR

10-04-2013 om 15:49

Welke gps tracker voor dementerende?

Hallo, binnenkort gaat mijn moeder verhuizen naar een verzorgingstehuis. Ze is dementerend maar wel goed ter been dus de kans bestaat dat ze gaat lopen. Nu had iemand het idee om haar een tracker te geven zodat ik kan zien waar ze is. Maar welke? het vraagt dus: vrij precieze coórdinaten, iets aan een bandje of om een ketting die ze om kan houden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

En dan?

En dan wil jij haar elke keer gaan ophalen? Lijkt je dat handig? En helemaal als ze eenmaal door heeft dat jij dan meteen komt...Ik zou het wel weten! Ik zou gewoon 'per ongeluk/expres' een stukje om lopen want hoera daar is mijn dochter! Gezellig...kunnen we samen koffie drinken
Ook al is ze dementerend...ze is niet gek. En niet zeggen dat doet mijn moeder niet, want juist door de dementie vervallen ouderen vaak in zulk gedrag. Het leven is al ingewikkeld genoeg voor ze en juist zulke simpele conclusie's (oorzaak+gevolg) kunnen ze vaak nog wel trekken.
Ik weet wel dat er tom-tom's bestaan voor ouderen die de weg kwijt raken. Die heb ik wel eens gezien op een beurs. En die staan ingesteld op een bepaald gebied en zodra iemand buiten dat gebied komt zegt de tom-tom de hele tijd 'draai om' en 'ga nu linksaf' (retour verzorgingshuis). Maar daar zitten haken en ogen aan...want wat als jouw moeder bij jouw komt koffie drinken omdat jij haar ophaalt? Of naar de dokter moet? Juist het 'altijd meenemen' moet je consequent doorvoeren en iemand die dementerend is snapt dan niet dat dat naar de dokter weer niet is. Daarvan raken ze juist in de war...of onrustig...dus het blijft lastig. Ik weet dat ik dat toen gevraagd heb op die beurs en dat ze me het antwoord schuldig moesten blijven.
Misschien moet je op die tom-tom's googelen?
groeten albana

MariaR

MariaR

11-04-2013 om 15:07

Tja albana

heel in het kort: mijn moeder is kerngezond, houdt van wandelen, woont alleen, is 94 en dementerend. ze moet ergens onder gebracht worden volgens de hulpverlening. Ze kan nu een kamer krijgen in een verzorgingshuis en ik ben bang dat ze gaat wandelen en dan door moet naar een verpleeghuis. Dan zou heel erg voor haar zijn. Al jouw bezwaren heb ik al ruim met de casemanager besproken en ben ik me erg bewust maar wat is mijn alternatief? Haar thuis laten tot er iets gebeurt (en dat zal snel zijn volgens de hulpverlening) en dan een lichamelijk gezond vief wijffie met vrijheidsdrang in het verpleeghuis laten opsluiten? Weet jij de beste oplossing? Ik hoor hem graag want ik weet het niet hoor. Dit is een hels dilemma voor me

Inge M

Inge M

11-04-2013 om 19:53

Google

Als je googelt op: gps kinderen alarm
kom je allerlei systemen tegen, van telefoon tot mini-ding om ergens in te stoppen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

11-04-2013 om 22:02

Bushokje en liftdeuren

Ik heb ooit gelezen dat ze bij demeterenden een neplift gebruiken. Liftdeuren, knopje, alles was er. Behalve de lift. De bewoners bleven netjes wachten. Ook een fakebushalte schijnt goed te werken. Dit is nu niet wat je zoekt maar soms kan omdenken handig zijn.

Rosa van der Zanden

kaatje66

kaatje66

13-04-2013 om 12:20

Mobiele telefoon

Hoe het werkt dar weet ik niet, maar mijn broer heeft een iphone en mijn moeder heeft er ook een. Hoj kan op zijn mobieltje zien waar mijn moeder is. Het is een ap en volgens mij kan dot ook op gewone smartphones. Maar het fijne weet ik er dus niet van. Mijn broer heeft het geinstalleerd als geintje. Nu weten wij wanneer ze heeeeeel veeeeel geld aan het uitgeven is in de plaatselijke modewinkel!!
Je moet natuurlijk wel altijd je telefoon bij hebben en aan hebben staan..

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

13-04-2013 om 15:35

Kaatje66

Dat is 'zoek iphone'. Ideaal, niet alleen voor weggelopen oma's maar ook voor gejatte iPods/iPhones/iPads. Je ziet vrij nauwkeurig waar het apparaat zich bevindt.
Doet me trouwens herinneren aan een vakantie een paar jaar geleden. Knetterende vloek over de camping: "Benno, BENNO, oma is weer weg gelopen." Oma in Den Haag, zij in Zuid-Frankrijk.
Rosa van der Zanden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.