Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Carla67

Carla67

13-12-2012 om 15:55

Welke ipod

Nou de titel zegt het al, mijn zoon wil graag een Ipod voor zijn verjaardag.
Aangezien ik een digi leek ben, waar moet ik op letten?
Hoeveel gb? Etc. etc.

Hij wil hem graag gebruiken voor muziek, filmpjes, appjes etc.

Alvast dank aan alle experts hier!

Groeten, Carla

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
P

P

13-12-2012 om 17:00

Hmm

Kind van 14 heeft de 32 gb en kind van 11 die van 8 gb en ze zijn allebei tevreden met wat de ipod kan. Het loont wel om even op te letten wanneer je korting kunt krijgen bij saturn of mediamarkt want die van 32 was met een flink korting gekocht en achteraf (inclusief hoesje (!) en oplaadkabel) niet heel vee duurder.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

13-12-2012 om 19:21

Ik zou

Ik zou doorsparen en voor de IPad mini gaan. De kinderen hebben een Ipod en ik vind het scherm wel erg klein. De mini leek me niets tot ik hem irl zag. Mooi maatje, makkelijk mee te nemen en een flink groter scherm vergeleken met de ipod.
Ik moet steeds alles instellen voor ze en de kleine toetsen en het mini-internet breekt mij wat op.

Rosa van der Zanden

Rosa

Hou oud zijn jouw kinderen dat jij alles voor ze moet instellen? Het klinkt namelijk alsof het formaat van de iPod meer een probleem is voor jou dan voor je kinderen.

Chris

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-12-2012 om 11:52

Ze zijn

9 en 10. We hadden eerst een iPad, later kwamen de pods er bij. Het is niet alleen bij het instellen, ook bij spelletjes als bijvoorbeeld Hay Day is het lastig om een klein scherm te hebben. Youtube wordt veel gebruikt en ze zitten er vaak naast met hun vingers. Wanneer ze iets willen opzoeken pakken ze vaak de computer of de Pad in plaats van hun pod. Internet is echt héél klein op een pod en heel lastig te lezen. Je kan het scherm wel kantelen maar ik merk dat mijn kinderen te weinig overzicht hebben.
Zo puur in het gebruik zou ik zelf niet nog eens voor een Pod kiezen. Neemt niet weg dat de kinderen er godsgelukkig mee zijn .

Rosa van der Zanden

Snap het

Maar misschien wil de zoon van Carla de iPod ook vooral meenemen, naar vrienden of gewoon onderweg. En dan lijkt het formaat van de iPad mini me nou weer niet zo handig. Die past niet in je broekzak.

Chris

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-12-2012 om 16:07

Chrish

Valt mee hoor, ongeveer maat notitieblokje. Ik was echt gecharmeerd van het ding.

Rosa van der Zanden

Vera*

Vera*

14-12-2012 om 17:11

Achterzak

De ipods van de kinderen nemen ze gewoon mee in hun broekzak, dat zal met de ipad mini toch niet lukken.
Mijn pubers hebben ons nog nooit nodig gehad voor instellingen enzo (ze kregen/kochten ze toen ze 12 en 13 waren).

Even ot, wat is je budget?

Carla, ik weet natuurlijk niet hoe groot je budget is, maar hoe meer opslagcapaciteit je wilt, hoe verder zo'n iPod in prijs omhoogschiet.

Aan de andere kant kan het wel snel gaan als je zoon veel muziek, films en apps op het toestel wil opslaan.

Ik zou zelf gaan voor een iPod met een zo'n groot mogelijk opslagcapaciteit en dan wellicht kiezen voor een oudere versie (dus niet generatie vijf maar bijvoorbeeld vier). Maar dat is wel afhankelijk van je budget natuurlijk. De iPod touch 4 generatie met 32 GB kost in de Apple store 264 euro. De 16 GB kost 200 euro bij Wehkamp.

Chris

Carla67

Carla67

14-12-2012 om 22:26

Budget enzo

Tja budget...zo min mogelijk natuurlijk . Maar ik ben er al uit dat het een iPod Touch van de 'oudere generatie' moet worden. Nu alleen nog de capaciteit, pfff moeilijk.
Hij wil hem vooral gebruiken voor muziek en games. Op de fiets en op school. Dus n iPad mini vindt ie te groot helaas. En misschien soms wat films kijken en YouTube.

Wat adviseren jullie? 8 gb lijkt me te weinig of zie ik dat verkeerd?
Groet

madelief

madelief

15-12-2012 om 09:53

8 gb is zo vol

Wij hebben een ipad van 32gb dikke spijt, zou altijd de 64gb nemen. De ipad is zo vol! Mijn dochter heeft een ipod van 32 gb tweede hands op mp. Bon zat erbij. Ik geloof dat ze 170 euro heeft betaald. Hij is nu na een jaar al voor de helft vol. Ze zou er best wat af kunnen gooien maar nu hoeft ze niet op te letten. Ze zet er films op, kijkt tv, muziek maar ook heel veel apps.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ik heb een 8gb en ben heel tevreden. Hoef dan ook geen films erop te zetten, ik kijk van alles via streaming. Ik heb er flink wat muzoek op staan en wat foto's en heb enorm veel plezier van de wifi en een aantal apps.

Ik zou voor 16 GB gaan. Onze iPad heeft 16 GB en begint nu vol te raken met foto's, muziek en apps. Volgens mij is 8 GB ook niet zo heel veel.

Chris

Carla: ipod touch 16 gb voor 188 euro

Heb je al besloten of gekocht? Bij Bart Smit kun je nu een iPod touch 4 16 GB kopen voor 188 euro.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.