Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Welke leeftijd nintendo ds lite?

Hallo,

Onze zoon wordt binnenkort 6 jaar en wil dolgraag een nintendo ds voor zijn verjaardag.
Zijn vriendjes hebben er ook 1 , dus hij wil er ook zo graag 1.
Hij zit wel eens af en toe achter de laptop spelletjes te doen , maar na een half uurtje is hij er dan weer klaar mee en gaat tekenen, legoen of iets anders doen.

Gezien de prijs van zo'n ding is hier grote twijfel of we niet beter nog een jaartje kunnen wachten, of zoon geld laten vragen voor zijn verjaardag zodat hij zelf kan gaan sparen.

Ik was zo maar even benieuwd of iemand een briljante tip heeft waar wij nog niet aan gedacht hebben.

Groetjes !

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

18-02-2009 om 13:22

Wil je een idee, of een leeftijd

Onze zoons hebben er een van de goede sint gekregen. Ze waren toen 6 en 7. Onze jongste, nog 4, speelt er ook mee, en kan dat verbazingwekkend goed. (sja, oefening ) Dus volgens mij is 6 een prima leeftijd voor een ds.
Andere ideeen: knex achtbaan of ander groot bouwwerk. (zijn ook op marktplaats) lego oid.

katja

katja

18-02-2009 om 13:38

Het leuke van een ds lite is...

.. dat je ze kan linken, dus bijv tegen elkaar racen als 2 kindjes er allebei eentje hebben. Hier groot succes (dochters tien en zes).
Ook vind ik een groot voordeel dat ze er in de auto ook mee kunnen spelen. Het is makkelijker ff te ds'en dan ff te gamen op spelcomputer of pc. Bij ons zijn ze er weg van! Wel aan te raden is er zo'n kaartje bij te kopen want de spellen zijn reteduur en niet allemaal even goed/leuk/tijdloos.
Succes
Katja

ayla

ayla

18-02-2009 om 13:46

Hier met 4

dochter van 4 speelt hier uitgebreid met mijn ds lite. Ik vind hem idd ook heel handig voor in de auto. Zorg wel voor een extra download kaart erbij, veel handiger

Hier ook 6 jaar

en hij doet het beter dan zijn mama hoor
En zeker erg handig voor onderweg, niet alleen in de auto maar ook in de trein of bus

Kost n hoop euries maar is het zeker waard, en helemaal met zo'n kaart met tig spelletjes, ben je in 1 klap klaar.

gula

Maylise

Maylise

18-02-2009 om 19:16

Even wachten

Onafhankelijk van de leeftijd zou ik sowieso nu even wachten met het aanschaffen van een NDS. De nieuwe NDS, de DSI, komt binnenkort uit (ik weet niet precies wanneer maar als het goed is ergens dit jaar. De spelletjes van de DS zullen niet allemaal op de DSI passen meen ik. Ik zou dus sowieso even wachten. Een groot deel van DS spelletjes (maar niet allemaal!) willen wel op de DSI passen. Verder komen nieuwe spelletjes voor de DSI uit en die passen niet op de DS. Bovendien zal de productie van DS spelletjes natuurlijk afnemen. Echter gezien de voorraad is dat niet zo'n ramp. Verder schijnt het tweede slot wat op de DS zit (voor gameboy advance spellen) niet op de DSI te zitten dus die spellen kunnen niet meer gespeeld worden op de DSI.
Dan kun je of een DS gekopen tegen gereduceerde prijs (want gaat vast zakken als de nieuwe NDS uit is) of de DSI gelijk kopen. In elk geval is dit geen gunstig tijdstip voor de aanschaf van een DS. Ik zou dat dus sowieso even uitstellen.
Verder in zijn algemeenheid kan het denk ik best voor een zesjarige. Mijn nu 9jarige speelde er op die leeftijd ook al mee. Al hield hij het zeker geen uren achter elkaar vol (nog steeds niet trouwens want dat is deels ook karakter)

Maylise

Nasha 1st

Nasha 1st

18-02-2009 om 21:54

Daarnaast

gaat de opvolger bijna net zoveel kosten als een WII, dus ik denk dat de meeste kinderen dat echt nog niet gaan krijgen....

3,5

Hier kon zoon er met 3.5 jaar er al heel goed mee overweg.Hij is nu bijna 5 en heeft er nog veel plezier van ( en ik ook, speel er zelf altijd sudoku's op)

Damajo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.