Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Welke navigatie/gps (is er verschil?)

Wij willen graag een navigatie kopen. Is dat het zelfde als een gps?

Het is duidelijk, we hebben er echt geen verstand van.

Ik heb begrepen dat hij ook regelmatig ge-update moet worden en dat dat ook aardig was kost.

Welke zouden jullie aanraden?

Gr. k. ersje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

16-09-2010 om 15:14

Navigatie werkt op gps

Navigatiesystemen (ik neem aan dat je bedoelt voor in de auto) werkt op GPS (global positioning systeem). Maar met een GPS wordt ook wel een handheld gps-ontvanger bedoeld die gebruikt wordt door plezierboten, geocachers, wandelaars etc. Die zijn nauwkeuriger dan de normale autosystemen.
En net als kaarten die je af en toe moet vervangen moet je ook je navigatiesysteem af en toe updaten.
En welke beter is. Er zijn verschillen in bediening maar dat is natuurlijk heel persoonlijk wat je handig vind en verder hebben sommige Navigatiesystemen veel tijd nodig om op te starten en de satelieten te vinden. Dat is vooral lastig als je door een lange tunnel rijdt of als je een parkeergarage uitkomt. Ik ben wat dat betreft erg tevreden over TomTom.

amk

amk

16-09-2010 om 15:39

De ene kaart is de andere niet

De grote merken TomTom en Garmin gebruiken verschillende kaarten. Die van Garmin zijn iets beter in de kleine weggetjes. Maar gebruik je 'm voor de grote lijnen binnen europa dan moet je vooral op het gebruiksgemak letten.

Zelf heb ik bewust voor de Garmin gekozen omdat ik nog wel eens een klein boertje in Frankrijk moet opzoeken. TomTom kent de weg dan niet, Garmin vaak nog net wel.

Puck

Puck

16-09-2010 om 18:51

Niet met je eens amk

Wij hebben veel ervaring met TomTom in Frankrijk en we hebben nog nooit gehad dat een klein weggetje er niet op stond. Eerder dat er wel een weg op stond dat eigenlijk een onverhard karrespoor dat onberijdbaar is. Terwijl wij toch echt hele kleine weggetjes rijden.

amk

amk

17-09-2010 om 22:19

Internet

maar het kan a. heel lang duren als je verbinding niet zo snel is. en b. reken op zo'n 50 euro per update. I doe dat zo'n 1x per 2 a 3 jaar. Snelwegen veranderen niet zo snel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.