Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Welke pc maakt geen geluid?

We hebben een nieuwe pc nodig. Deze is op zijn ouwe dag erg veel herrie gaan maken, alsof er een vliegtuig opstijgt. Welke pc maakt _geen_ herrie, ook niet na een jaar of 3?
Voor andere tips (bomen, bos en zo) houd ik me aanbevolen. We zoeken iets waarop veel programma's makkelijk tegelijk kunnen draaien, maar we downloaden nauwelijks wat. Ook grote games worden (nog) niet gespeeld en ik vraag me sterk af of dat de komende 5 jaar het geval zal zijn. Oudste kind is nu 7.
Alvast dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

16-11-2010 om 21:17

Bus lucht

Je kunt de kast openschroeven en dan de pc schoonspuiten met een bus lucht, net zoals siliconenspray of slagroom maar dan lucht dat kan spuiten/blazen. Hier wordt er regelmatig de pc meegedaan en dan is ie weer een stuk stiller. De stofzuiger gebruik ik ook regelmatig maar dat is dan alleen geschikt voor de buitenkant/gaatjes/openingetjes.

Nasha 1st

Nasha 1st

16-11-2010 om 21:48

En wat ik onlangs hoorde

ergens in de instellingen (BIOS) kan ook spontaan zijn aangevinkt dat je ven op volle toeren moet draaien, maar dat moet je dan wel even aan een computer nerd vragen misschien....

Anneque

Anneque

17-11-2010 om 09:19 Topicstarter

Ventilator

Vergeten erbij te zetten: de truc met de bus perslucht heb ik al vaker uitgehaald, maar voldoet niet meer. De herrie is niet het enige probleem, hij valt nu ook geregeld zomaar uit (heeft denk ik dezelfde oorzaak, te veel stof, maar ik krijg het niet méér weg dan nu), en er zijn nog wat kleinere mankementen waarvan het maar helemaal de vraag is of het de moeite waard is ze te repareren (pc is 6 jaar oud).
Dus ik wil toch een nieuwe. Is het dan zo dat ze (zonder stof) allemal géén herrie maken? Ik herinner me het oorspronkelijke geluidsniveau van deze niet goed meer, wel weet ik dat-ie niet muisstil was, en dat wil ik wel heel graag.

Vera*

Vera*

17-11-2010 om 09:36

Uitvallen

Mijn pc ging steeds vaker uitvallen en tijdens het bakken van de oliebollen door man (ja, ik weet het nog goed) bleef die niet eens meer aan maar ging gelijk uit. Man mocht er 's middags nog mee naar Paradigit en kreeg er huiswerk mee. Mijn pc zat zwaar onder het stof en heeft flink moeten spuiten om hem schoon te krijgen. Daarna deed ie het weer gewoon.

Wat kan

Als je een pc aanschaft met een betere koeling heb je ook minder lawaai. Wij hebben er nu een met een hele goeie koeling en die maakt zelden lawaai.
Wel af en toe schoonmaken inderdaad
Muizemeis

Anneque

Anneque

17-11-2010 om 14:04 Topicstarter

Muizemeis

Aha, dat wist ik niet. Hoe kom ik erachter of hij een goede koeling heeft? Wat is de juiste terminologie daarvoor? (bijv. als ik via kieskeurig wil zoeken en vereisten wil invullen).

Melanie

Melanie

17-11-2010 om 23:53

Mac

hoi,

ik heb een imac en die maakt helemaal geen geluid! Is dat wat als je ooit een nieuwe comp wil? Je kan er zelfs ook windows opzetten,als je niet helemaal over wilt gaan op mac. (en hij is leukkkkkk ) (nee geen aandelen maar wel fan !)

Navragen

Wij vragen het altijd na als we de pc laten samenstellen en vertrouwen op het advies van de verkoper.
Muizemeis

Kan ook met zachte kwast

Je kan de ventilator ook schoon maken met een zachte kwast (gewoon schilderskwast) en ook de behuizing van de koeling (die kan ook voor kabaal zorgen).
Schroef of maak de p.c. los. Zet de stofzuiger erop en ondertussen kwast je dan rustig op de ventilator en koeling. Kwaster-de kwast net zoals stof afnemen.
Dit gaat veel beter dan met alleen een stofzuiger.
groeten albana

Die is zo hard?

Mijn stofzuigerborstel is veel harder dan zo'n kwast en kan ook niet zo diep en ook de achterkant van de ventilatorbladen meekwasten...
Maar misschien heb je gewoon wel zo'n borsteltje?
groeten albana

Anneque

Anneque

19-11-2010 om 13:44 Topicstarter

En toch wil ik een andere :-p (+ nog een vraag)

Dank voor alle schoonmaaktips, die gaan zeker van pas komen bij de nieuwe pc Deze is uitgebreid schoongemaakt (eergisteren nog), en hij blijft enorme herrie maken, maar zoals gezegd, er zijn nog wat andere mankementen die ik niet ga laten repareren (is ook geadviseerd door pc-bedrijfje dar er ivm een McAfeeprobleem naar heeft gekeken).
Dus. Ik ga maar es naar een winkel om navraag te doen, want zelf kom ik er niet goed uit. Ik weet nu dat de koeling van belang is, maar kan vanachter mijn scherm niet de koeling van 4 miljoen verschillende pc's beoordelen.
Nog een andere vraag: iemand zei me Microsoft Office 'gewoon' gratis te downloaden, zou niet illegaal zijn(?). Al googlend vind je idd sites waarvandaan dat kan. Mág dat? (vast een retorische vraag). En als het toch mag, is het dan veilig?

mirreke

mirreke

22-11-2010 om 11:52

Het is al gezegd, toch nog een keer! neem een mac!

En nog een keer: NEEM EEN MAC!!!
Dit is je kans. Een Mac is stil, start altijd supersnel, draait probleemloos windows (windows emulator, je kunt al je oude windows programmatuur erop draaienO), en ziet er super uit! Als je eenmaal een mac hebt gehad wil je niet anders meer. Als je niet teveel geld wilt besteden kun je een minimac kopen, met een al bestaand scherm, bv. het oude scherm van je huidige computer.
Wil je MS Office, kies dan Open office, dit is gratis en is er ook voor de mac. Ik werk professioneel, maar heb veel programma's zoals firewall, antivirus, opschoonprogramma's (die je voor de mac trouwens niet nodig hebt) gratis gedownload, of voor een fractie van de kosten die je voor de grote bekende namen betaald.
Ik zou het wel willen schreeuwen (heb het bovenaan geprobeerd), maar neem een Mac. Daarna zijn al je problemen de wereld uit.

Anneque

Anneque

23-11-2010 om 17:48 Topicstarter

Mac

Mirreke, dank je voor de tip Ik heb vroeger een iMac gehad en ik meen dat we indertijd toch wat problemen hadden met compabiliteit met andere programma's. Maar misschien is dat wel erg verbeterd....hmmm...ik google er nog es op. Geloof trouwens idd dat die geen herrie maakte.

Melanie

Melanie

23-11-2010 om 20:25

Anneque

Je kan er toch windows op draaien, hoezo heb je dan problemen met compabiliteit???
Ik draai via Paralles ook windows op de mac, ik heb allebei dus en kan de hele tijd door switchen.

Herrie

Herrie komt vooral van ventilatoren en helemaal van vervuilde ventilatoren. Koop geen kant en klare PC maar laat er eentje bouwen met stille ventilatoren. Op maat gebouwd is niet persé duurder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.