Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Vic

Vic

06-06-2011 om 22:53

Welke printer?

Ik mag van mijn vader een printer uitkiezen. Nu heb ik al 12 jaar geen printer meer, dus ik heb weinig verstand van wat er op de markt is. Ik wil in ieder geval een draadloze omdat we twee laptops in huis hebben en ik de printer op een vaste plaats wil zetten. En kleur is wel zo handig voor school/werkstukken. En dan zo rond de (max.) 100 euro. Gaat dat lukken? Wat vinden jullie een fijne printer?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

07-06-2011 om 08:32

All-in-one

Neem een all-in-one printer-scanner-copieer apparaat. Dat is verschrikkelijk handig heb ik gemerkt. Vooral voor school als er evne snel iets gecopieerd moet worden uit een boek of huiswerk dat ingehaald moet worden wegens ziekte, enz. Voor de prijs die je noemt zijn die ook makkelijk en ook wireless te krijgen. Zelf heb ik goede ervaringen met HP printers, die hier een lange levensduur hebben.
Let bij de aankoop van de printer ook op de prijs van de inktcartridges. Sommige printers zijn goedkoop, maar hebben dure inktcartridges.
Bekijk of je ook een zodanige kwaliteit wil hebben dat de printer op fotopapier ook mooie foto's af kan drukken. Ze zijn op deze manier soms wel duurder dan die je via een online-service laat drukken, maar aan de andere kant kan het wel handig zijn om instant een foto te kunnen drukken. Ik ben tenminste nooit meer in paniek als ze ineens weer een foto nodig hebben vanwege vaderdagcadeau, of pasfoto op clubkaart, enz.
Groeten Primavera

Ik lees mee

Ik ben ook op zoek naar een andere printer. Ook hier is een all-in-one wifi printer de wens Heb goede ervaring met Canon printers maar er zijn er zoveel! Heb de Consumentenbond-test gezien maar daar staan duurdere printers in. En ook ik wil het graag onder de 100 euro houden. Kan best heb ik al gezien maar ja, welke printer dan?

Vera*

Vera*

07-06-2011 om 09:02

Alternatief

De pianostemmer vertelde dat ze een losse printer hebben. Als er geprint moet worden gaan ze met de laptop naar de printer en stoppen het printerkabeltje in de laptop.
Wij hebben hier een draadloze printer/allesineen en soms heeft die kuren en kan er van de laptop af niet rechtstreeks geprint worden.

Vera

Vera

Zo'n printer hebben wij maar ik kan zeggen dat dat niet werkt. De printer staat op zolder (bij een pc die weinig gebruikt wordt), bij dochter staat een laptop (met kapotte accu dus altijd aan netstroom) en beneden een laptop. Een wifi printer (waarmee je ook via de iPad kan printen) zou hier echt een uitkomst zijn. En zit er niet gewoon een kabel bij een wifi printer als backup? Heb laatst de wifi printer van schoonouders geïnstalleerd en dacht van wel.

merel

merel

07-06-2011 om 15:04

Wat ik handig vind

Ik heb 2 printer, eentje die eerst op de kamer van dochter stond maar waar ze nu geen plek meer voor heeft. Dit is een hp printer en scanner ineen. (heel erg handig om even snel een kopietje te maken, dat kan zelfs buiten de computer om n.l.) Maar deze hp heeft een kleuren cardridge en een zwartwitte. Wat ik dan zonde vind is dat alle kleuren in een cardridge zitten. Ik heb namelijk ook nog een losse canon printer die héél mooi foto's print. (dat doet de hp niet zo mooi) en die heeft wel losse kleuren cardridges. Dat vind ik op zich beter want nu vervang ik per kleur die op is. Bij de hp heb ik altijd het gevoel dat wanneer toevallig alleen de geel op is, ik dus de hele cardridge weg moet doen. Qua kosten was de hp F380 iets van 50 euro en die canon ip 4700 90 euro.

Vera*

Vera*

07-06-2011 om 16:47

Picasso

Ik meldde enkel de oplossing van onze pianostemmer. Ik heb als enige thuis een desktop pc en daar hangt inderdaad met een kabeltje de printer aan. Op dit moment werkt het draadloze deel niet maar dat komt wel weer (er waren instellingen veranderd ofzo (ik heb er geen last van)). Als er geprint moet worden, wordt het naar mij gemaild zodat de secretaresse voor het printen kan zorgen.

Vera

Wij hebben trouwens wel een hp met losse kleurcartridges.

Prijs van de inkt

We hebben een prima all-in-one draadloze printer van Lexmark. De inkt is echter zo duur geworden dat we besloten hebben een Kodak ESP 5250 of 7250 te kopen zodra de inkt op is. Kodak adverteert er mee ( en ook reviews vermelden het) dat de inktcartridges tenminste 50 % per pagina goedkoper zijn. Ik weet niet wat deze printer in NL kost.

Vic

Vic

10-06-2011 om 19:58

Nog wat vragen

Ik ben er al achter dat er voldoende wifi printers zijn om uit te kunnen kiezen. Ik heb geprobeerd een vergelijking te maken tussen Canon (Pixma MP495) en Epson (Stylus SX425W). Ze zijn ongeveer even duur, maar voor zover ik kan vinden kosten de Epson cartridges 7 euro per stuk, en die van Canon 17 euro. Klopt dat, of zitten in die Canon cartridges 3 kleuren i.p.v. 1? Wat zijn in de regel betere printers, Epson of Canon?

Canon

Wij hebben van de week de Canon MG5250 gekocht. Hier zitten in elk geval 5 cartridges in. Erg fijn dat ik tzt alleen de kleur hoef te vervangen die op is.
Canon is in elk geval kwalitatief erg goed. Bij de Consumentenbond komt Canon ook als beste getest uit de bus.

Merel

Merel

11-06-2011 om 15:45

Canon

Ik had toendertijd de helpdesk van canon aan de lijn voor een probleem met mijn oude printer. Die was toen al een jaar of 6 oud en echt op kwam ik al telefonerend achter. Ik vroeg die man van de helpdesk welke canon hij op dat moment het beste vond en die heb ik toen ook gekocht (zal nu wellicht weer wat anders zijn, die markt verandert zo snel) dus als je gekozen hebt, welk merk het moet gaan worden is een telefoontje naar de helpdesk misschien een goed idee, eens vragen welke zij op dat moment het beste vinden. (ik kreeg niet eens de duurste ofzo in mijn maag gesplitst hoor, gewoon een middelmatige prijs, en ik wilde graag ook zelf foto's kunnen printen)
Ps. ik hoor ook over Espon goede verhalen, dus tja, wat moet je nu kiezen, het lastige is dat je niet zomaar even een printer kan uitproberen.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2011 om 23:18

Canon mp495

Ik had in de consumentengids gezien dat een oudere variant in deze prijsklasse een goede koop was. Eenmaal in de winkel bleek de opvolger op de markt te zijn voor een redelijk gelijk bedrag. Hiervoor hadden we een Epson, een en al drama met dat ding. In de consumentengids kwamen de printers van Epson van onze prijsklasse er beroerd vanaf en uit ondervinding ben ik het daar mee eens.

Vic

Vic

12-06-2011 om 21:20

Ik denk dat het een Canon wordt, en dat ik gewoon naar Mediamarkt ga om te kijken welke modellen ze hebben. Ik wil in ieder geval niet boven de 100 euro gaan, want het was een cadeau en ik was niet van plan daar nu geld aan uit te geven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.