Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Jesse_1

Jesse_1

18-01-2012 om 14:59

Welke smartphone

Als je de keuze hebt tussen een Samsung Galaxy S2 of een iPhone 4S, welke is dan het 'beste'? Wat zijn de verschillen? Geld speelt geen rol in deze.
iPhone klinkt in mijn oren altijd 'beter', maar het schijnt dat de Samsung momenteel beter verkocht wordt en mijn man heeft daar meer verstand van, dus met vragen kan hij mij helpen (hij is niet van de Apples en geeft dus de voorkeur aan de Galaxy).
Zijn er hier mensen met verstand ervan?
Jesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bloedgroepenstrijd

Volgens mij heb je met beide toestellen een mooie smartphone in handen en hangt het echt af van je persoonlijke voorkeur/vooroordeel voor welke je gaat.

Ikzelf zou altijd de iPhone kiezen omdat die origineel is en de Samsung een (hele goede) kopie (even kort door de bocht). Qua specificaties lopen ze denk ik niet zo ver uiteen, en als de prijs niets uitmaakt, blijft het uiterlijk over: welke van de twee vind je het mooist, ligt het lekkerste in de hand, etc?

Als je vragen hebt bij de iPhone kan je man je vast ook prima helpen, bovendien is het antwoord op alle vragen altijd wel online te vinden. Succes met je keuze.

Chris

margje van dijk

margje van dijk

19-01-2012 om 20:36

Haha

"Ik zou altijd een iPhone kiezen", zegt ChrisH, en dat het een bloedgroepenstrijd is.

En inderdaad, ik ben van het andere kamp, want ik zou altijd een Samsung kiezen. Ik heb nu ongeveer een jaar de Samsung Galaxy S (zeer vergelijkbaar met de S2), en ik ben er meer dan tevreden over. Ik ben vooral zo blij met de diepgaande integratie met mijn Google-account.

Maar goed, ook ik ben bevooroordeeld, want ik ken de iPhone alleen maar via mijn vriendin, met wie ik een bloedgroepenstrijd voer. (Kan die van jou dit niet? Die van mij kan dat wel). Ik heb de indruk dat ik meer kan dan zij, maar dat kan ook aan haar liggen.

Dus ik ga met je vriend mee, neem toch die Samsung

Margje

margje van dijk

margje van dijk

20-01-2012 om 09:44

Zie voorbeeld van vic hierboven

Vic moet al haar contacten handmatig intypen, zegt ze, op haar iPhone.

Wat een armoede! Wij van Google kunnen onze contacten gewoon op de computer bijhouden, namelijk de contacten die we ook bij ons gmail-account hebben, en dat synchroniseert automatisch met onze telefoon. Niks handmatig intikken!

Margje

Margje, vraagje

Je noemt de integratie met je google-account. Maar als ik even naar de contactpersonen van mijn gmail-account kijk, bestaan die voor 90% uit bedrijven en winkels die mij met nutteloze nieuwsbrieven en aanbiedingen bestoken omdat ik er ooit iets heb besteld.

Mijn belangrijke contactpersonen bevinden zich in mijn vaste e-mailaccount. Doe jij soms alles met gmail?

Chris

sinas

sinas

20-01-2012 om 13:49

Synchronisatie met agenda

heb ik ingesteld op mijn samsung, daardoor hebben man en ik nu gelijklopende agenda's op de mobiel, ideaal, hoef ik niet meer eerst te bellen, hallo, kunnen wij dan en dan???
Verder ben ik ook van de Samsung, dus ja

Primavera

Primavera

20-01-2012 om 15:21

Niks handmatig intypen

Niks handmatig adressen intypen, met een Iphone kan dat ook gewoon via de computer met Itunes. Wat ik verschrikkelijk handig vond toen ik mijn Iphone 3 voor een exemplaar Iphone 4 verruilde. Ik hoefde helemaal niets te doen behalve eventjes synchroniseren na activatie en toen stond alles in mijn nieuwe telefoon precies zo als in de oude, alle adressen, alle mails, alle eerder gemaakte afspraken, alle aantekeningen, alle app's, alle bookmarks, nouja gewoon alles dus.
Het is wel vreselijk handig om dezelfde soort smartphone als je man/partner te hebben, heb ik gemerkt. Beide hebben wel soortgelijke App's. Gmail, contacten en agenda's kan als het goed is geimporteerd worden op de Iphone met behulp van Google Sync en er is ook zoiets voor andere accounts als Yahoo e.d. Alleen zijn er vaak extra mogelijkheden als het zelfde merk telefoon hebt voor het versturen of delen van contacten, gratis sturen van sms (iMessage op Iphone), enz.
Groeten Primavera

Vic

Vic

20-01-2012 om 19:52

Eenmalig

Het probleem met mijn contacten was dat ik een simkaartje had uit 1998 en heel veel 'oude' contacten die op een andere manier opgebouwd waren. Voor de Iphone kreeg ik een nieuwe simkaart. De methode is dan om alle contacten te kopiëren van sim naar (oude) telefoon, dan het nieuwe simkaartje in de oude telefoon, contacten kopiëren naar sim en dan het nieuwe simkaartje in de Iphone. En daar ging het mis, er stonden maar enkele contacten (de standaard T-mobile en meest recente) op mijn kaartje. Op zich wel weer eens goed om je contacten na te lopen. Er stonden nog nummers in van mensen die ik nooit meer hoef te bellen. Die heb ik dus grotendeels niet overgenomen zodat ik nu een lekker handzaam lijstje heb.

Hombre

Hombre

21-01-2012 om 06:53

Agendas

Ja dat synchroniseren is prachtig. Dat je de agenda's van meerdere personen naast elkaar (met verschillende kleurtjes) kunt zien is erg handig.

Maar om eerlijk te zijn kan dat ook op een iPhone/iPad. Wij gebruiken onze iPad als familieagenda en daar staan allebei onze persoonlijke (Google) agenda's ook in. Kun je ook nog wijzigen.

Evernote is ook prachtig, maar dat is een 3rd party app. Die werkt (helaas) een stuk beter op de Android.

margje van dijk

margje van dijk

21-01-2012 om 19:55

Chrish

Ja, ik doe alles via gmail.

Dat is ook zoiets: ik vind gmail ontzettend veel handiger dan de mail-die-bij-je-provider hoort. Want als je dan van provider wisselt, ben je mooi zuur. Terwijl ik mijn gmail-account al 8 jaar heb of zoiets en dat blijft er gewoon. En het is altijd beschikbaar, ziet er overal hetzelfde uit. Zeer handig.

Ik gebruik het overigens nooit als ik iets via internet koop, want daar wil ik mijn mailaccount niet mee vervuilen. Al die bestelbevestigingen en leveringstatussen en dergelijke.... Dat stop ik mooi in mijn hotmail. (En dat heb ik al 15 jaar). En hotmail synchroniseert ook prachtig met mijn telefoon, overigens.

Ik heb ooit ook wel mijn contactenlijst opgeschoond, maar dat kon ik dan tenminste fijn op mijn computer doen. Ik vind contacten in gmail bijwerken een heel stuk vriendelijker dan met iTunes.

Agenda's synchroniseren is inderdaad zeer fijn.

Margje

Jesse_1

Jesse_1

22-01-2012 om 21:24

Hmmm, verschillende meningen

Aangezien ik de enige was die overwoog om _niet_ voor de iPhone te gaan, toch maar met de rest mee voor de iPhone. (Blijkbaar moest ik a-la-minute beslissen).
Mijn man is anti-Apple, dus thuis hebben we die andere dingen. Dat zou dus handiger zijn qua instellen en zo, maar we komen er vast wel uit.
Dank voor jullie reacties! Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.