Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Jarige Jobs moeder

Jarige Jobs moeder

09-12-2012 om 14:53

Welke telefoon als iphone te duur is?

De bijna Job (wordt 13) wil graag een iPhone kado. Dat vind ik niet zo'n heel goed idee. Ik vind een telefoon tot zo'n 200 euro duur genoeg! Nu zie ik op internet bijvoorbeeld de Samsung Galaxy Ace. Ziet er in mijn ogen net zo uit als een iPhone. Maar kan je er hetzelfde mee? Kan je dezelfde apps gebruiken? Wat zijn de verschillen? Of is er een beter alternatief? Of is er eigenlijk geen goed alternatief?

Jobs moeder.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-12-2012 om 14:58

Is echt anders

Het besturingssysteem is anders, de één vindt het ene prettig, de ander het andere. Je kan bij beide apps downloaden. Als kind een IPhone wil en het budget is ontoereikend zou ik hem zelf op de een of andere manier laten bijbetalen. Als je een dure telefoon koopt wat het net niet is, had je net zo goed een dumbphone kunnen kopen. Zonde van het geld.

Rosa van der Zanden

Anneke

Anneke

09-12-2012 om 15:18

Ik zou wel even overleggen...

Ik zou wel even overleggen met de Jarige Job. Ik had prive een Iphone. Die ben ik na een half jaar kwijt geraakt (gestolen?). Nu heb ik van mijn werk een Acer. Sorry, ik ben niet zo into de telefoons, dus weet niet precies hoe en wat. Kostte 200 euro. En ik vind hem zeker net zo fijn als een Iphone. Het is wel handig om op het besturingssysteem te letten. Maar met een Android system kun je net zo veel (of misschien nog wel wat meer) dan met en Iphone.
Maar nu ga ik er vanuit dat de Jarige Job ook een Iphone wil omdat daar Iphone op staat...

Vic

Vic

09-12-2012 om 15:32

Nou

Ik heb een IPhone (privé) en een HTC (zakelijk) en ik vind mijn IPhone veel prettiger in het gebruik. Van die android ben ik er nog steeds niet achter hoe je apps download Ik geloof wel dat het persoonlijk is, en dat je met een androidtoestel ook goed kunt leren omgaan. Ik zou niet op eigen initiatief, zonder overleg, een goedkoper toestel kopen als cadeau.

sinas

sinas

09-12-2012 om 15:44

En ik heb android en ken diverse mensen

die van apple naar android gingen en supertevreden zijn, liever android dan apple hebben. Dus het is inderdaad erg persoonlijk.
Android is gaan naar play-store en je download zo de apps, super simpel.

Marie

Marie

09-12-2012 om 18:17

Samsung prima

Hoi
Zelf heb ik een Galaxy Ace en dochter een Samsung Galaxy Ace-2 en die is een beetje groter, maar heeft wel meer mogelijkheden.
Vooral het interne geheugen is groter, wat erg prettig is voor het downloaden van Apps (nog niet alle apps kunnen op de SD-kaart).
Voor Vic - Apps downloaden gaat via de Google Play Store. Om daarvan gebruik te kunnen maken, moet je een G-mail account hebben of aanmaken.
Trouwens bij de Aldi hebben ze volgende week ook een mooie telefoon in de aanbieding:
http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_1512_48_5_413_4532.html

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-12-2012 om 18:30

Stel je voor

Stel je voor, je krijgt een fiets voor je verjaardag. Na maanden uitzoekerij heb je gekozen voor de forumfiets, een Azor. Model, kleur, versnellingen, zadel enzovoorts.
Dan is de grote dag daar. In de huiskamer, onder een laken met ballonnen er op staat De Fiets. Je trekt het laken eraf en ziet daar een racefiets. Veel versnellingen, dunne bandjes. Mooi. Maar niet wat je wou.
Overleg met kind.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Merel

Merel

09-12-2012 om 19:13

Ace

Ik heb de samsung galaxy ace, maar hij zit heel snel vol qua apps. Nu maakt dat voor mij niet uit, er kan op wat ik gebruiken wil, maar ik denk dat een kind daar wel anders naar kijkt. Hij wil denk ik wel wat spelletjes erop kunnen zetten (ik heb er maar één spelletje op staan) en nog wat andere dingetjes en hij is al vol. Ik denk dat mijn zoon er enorm van zou balen.
Kan je niet wat rondvragen bij je vrienden of kennissen, of iemand een iphone 4 'over' heeft en die aan je wil doorverkopen? Je hebt van die die-hards die alweer een iphone 5 willen en hem nog hebben liggen? Ik zag hier laatst een vraagje over van een vriendin op facebook en daar reageerde iemand als snel op dat hij er nog een had liggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-12-2012 om 19:45

Apps iphone

Ik heb een Samsung Galaxy telefoon, dus kan genoeg gratis apps downloaden, maar bij iPhone moet je daar meen ik hoe dan ook voor betalen. Dat kan een iPhone bezitter misschien vertellen.
Ik ben met de anderen eens dat je moet overleggen. Maar bij dat overleg bepaal jij natuurlijk wel tot hoe duur je wilt gaan. Wil hij geen goedkoper android toestel, dan zal hij naast tot waar jij bereid bent te gaan, het bedrag zelf aan moeten vullen en er dus moeite voor moeten doen.

pooh bear

pooh bear

09-12-2012 om 20:07

Inderdaad persoonlijk

Zelf heb ik de I phone 3s wn. Ik ben er heel blij mee. Ik vind hem veel fijner dan de Android. Maar mijn man heeft Android en zou nooit geen iPhone willen.
Dochter wilde heel graag een iPhone maar we hebben uitgelegd dat dit geen optie is. De iphones die er nu zijn zijn niet te betallen. Dus heeft ze vorige week een galaxy ace gehad waar ze heel blij mee is. We hebben er een grotere geheugenkaart ingedaan dus ze kan voorlopig nog wel wat Apps kwijt.
Overigens zijn er gratis en betaalde Apps dat is zowel op de iPhone als op Android. Bijna al mijn Apps zijn gratis.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Merel

Merel

09-12-2012 om 20:09

Ook grotere kaart maar toch

Ik heb in mijn galaxy ace ook een grotere kaart, maar het gaat om het interne geheugen waardoor ik er verder geen apps meer op kan zetten, de meeste apps gaan op het interne geheugen en dus niet op die grotere extra kaart (die is bij mij nog lang niet vol)
Op de iphone zijn trouwens ook heel erg veel apps gratis, ongeveer hetzelfde als op een android.

Jobs moeder

Jobs moeder

09-12-2012 om 20:14

Fijn, al veel reacties!

Hmm, tis dus vooral een persoonlijke voorkeur. Dan wordt het een kwestie van proberen in een winkel of bij anderen. De voorkeur voor iPhone is puur gebaseerd op het aanwezig zijn van een iPad in mijn huis, en een heel oude iPhone bij vader thuis. Android is "nieuw" en onbekend maakt onbemind.
Overigens heb ik nergens beweerd dat ik niet met het kind overleg. Het overleg is vorige week al gestart. Job weet hoe ik erover denk en schrok zelf ook van de iPhone prijzen.

Thanx!

Merel

Merel

09-12-2012 om 20:29

Je kan er gewoon meer mee

Ik vind zelf dat je meer met een iphone kan dan met een samsung galaxy ace. Het prijsverschil is er niet voor niets. De iphone (man en dochter hebben er eentje) is gewoon beter, uitgebreider, meer apps, betere camera, werkt sneller en het toetsenbrod is fijner. Ik heb de ace omdat ik weinig bel en het daarom te duur vond om een iphone te nemen, maar ook ik vind de iphone leuker

Anneke

Anneke

09-12-2012 om 21:24

Merel

Merel, veel mensen vinden de Iphone leuker omdat het een Iphone is. De camerafunctie van mijn Iphone was echt bagger.

Ely

Ely

10-12-2012 om 07:03

Anneke

'De camerafunctie van mijn Iphone was echt bagger. '

Was dat de drie misschien? Daar was de camera niet heel goed van. Maar vanaf de vier kun je echt prachtige plaatjes schieten. Het wordt steeds beter.
Wat mij opvalt is dat -net zoals er mensen zijn die een iPhone willen ómdat het iPhone is- er ook mensen zijn die per sé geen iPhone willen ómdat het iPhone is . Mijn zusje ook: 'ik ben geen meeloper' zegt ze dan, hahaha.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

lisbeth

lisbeth

10-12-2012 om 07:39

Ligt eraan waarom hij/zij hem wil

Ik heb zelf een iphone en zou niet anders meer willen. Nu vind ik persoonlijk een iphone voor een 13 jarige een tikje overdreven. Mijn twee pubernichtjes hebben een goedkopere android telefoon en een ipod touch ernaast voor de muziek en de apps. Die gaat dus ook niet mee naar school. Is dat geen optie?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wat vind hij zelf?

Hier ook een iPhone fangirl , en btw al mijn apps zijn gratis.

Ik zou uitleggen dat een nieuwe iPhone te duur is en hem vragen of hij ook tevreden zou zijn met een goedkopere Samsung en dan samen kijken welke versie dat zou moeten worden.

Eventueel inderdaad de combinatie iPod + goedkope prepaid voorstellen. Als hij alles wil kunnen wat je met een iPhone kan, behalve telefoneren zou dat ook een optie kunnen zijn. Whatsappen kan trouwens niet op een iPod.

Chris

(Janneke67)

(Janneke67)

11-12-2012 om 11:45

Iphone, htc en windowphone in huis

Ikzelf heb iPhone 4S (iOS)zoonlief heeft HTC One (android)en manlief heeft HTC Radar (Windows7)

Ikzelf zou weer voor de iPhone kiezen. Zoonlief heeft ook een fijne telefoon, maar dat ding van mijn man zou ik nooooooit willen. Bagger!

Mijn apps zijn merendeels ook gratis hoor! Geen probleem, iOs is ook een heel fijn en gebruiksvriendelijk besturingssysteem. Heel handig ook als je een iPad heb...synchroniseert met elkaar!

Mijn zoon gsm ( android) is ook fijn...ook veel gratis, maar ook betaald hoor...das om en om...net als bij iPhone eigenlijk.

Die tegeltelefoon )) van mijn man zou ik nooit willen....is niet gebruiksvriendelijk.

Als je de iPhone te duur vind ( is ook hoor) dan zou ik voor de oudere versie gaan de > de 4. Die is stukken goedkoper, kun je toch updaten naar nu en heb je toch een fijne gsm.

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel dure telefoons voor een jonge tiener.
Ik zou dan eerder gaan voor de samsung galaxy modellen...

Groetjes Janneke

Bon

Ik zou hem een bon geven met het bedrag er op dat je wilt uitgeven en dan hem laten kiezen ; doorsparen tot een iPhone? Of nu iets anders?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.