Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mea Proefrok

Mea Proefrok

23-05-2012 om 20:09

Welke telefoon en welk abonnement?

Mijn oude Sony Eriksson is pas voor de 741e keer gevallen en heeft die klap niet overleefd. Vervolgens kreeg ik van een familielid een oud model PDA, die - ik schaam me dood - het na nog geen week begaf omdat ik hem liet vallen. Schermpje kapot, touchscreen deed het niet meer, foetsie. Nu moet ik dus een echte nieuwe telefoon, maar wat? Toevallig loopt mijn oude sim-only-abonnementje net af (bij Tele 2, iets van 12 euro voor zoveel belminuten/sms'jes en iets van 50 MB per maand geloof ik).
Ik surf avond aan avond van de ene site naar de andere en raak alleen in de war. T-mobile heeft een slecht netwerk, iPhones worden door uitgebuite Chinezen gemaakt, telefoon zus heeft geen sd-poort (al sla je me dood...) en telefoon zo heeft wel een dual core (huh?) maar geen wifi. Ofzo. En dan heb je nog niet naar de financien gekeken, want OF je betaalt je blauw aan een modern toestel voor je een goedkoop abonnementje kunt afsluiten, OF je krijgt de telefoon gratis (haha), maar betaalt over een periode van twee jaar een eurootje of duizend voor dat ding en wat bellen/surfen.
Help! Wie weet er een telefoon (met of zonder abonnement) die mooie foto's maakt, niet al te snel leegraakt (dus niet halverwege dag 2 als je een keertje vergeet op te laden, zeg maar), waarop je kunt Facebooken en OO'en, met wifi, en alsjeblieft niet zo'n gruweltoetsenbordje voor vingers van een vijfjarige. O ja, en als er een telefoon bestaat die tegen motorische zwakbegaafdheid van de eigenaar kan (en dreumesen), graag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mea Proefrok

Mea Proefrok

23-05-2012 om 20:20

Toevoeging

Ik zie ook wel dat bijvoorbeeld zo'n nieuwe HTC One X Dinges supermooi is, maar geloof me, die telefoon is op mijn werk binnen een maand gejat. Alsjeblieft geen tips voor de allerallercoolste gadgets, daar heb ik niets aan. Gewoon een 'moedertelefoon' die nog een aantal jaar mee kan met de eisen des tijds (qua software enzo).

Rob

Rob

24-05-2012 om 07:36

Samsung galaxy xcover iets voor je?

http://www.samsung.com/nl/consumer/mobile-phone/mobile-phones/mobile-phone/GT-S5690KOALUX

Stof en waterdicht , krasvast
Kost los iets van 235 euro.
Rob

Haha

Dat toestel van Rob is stof- en waterdicht. So what, dacht ik. Gelukkig staat er op de site ook het volgende:

'Het 3,7 inch scherm is 4-5 keer sterker dan een regulier scherm en is bovendien ook krasvrij'.

Je zou eens kunnen kijken of je inderdaad een los toestel kunt kopen met daarbij een simonly abonnement, bijvoorbeeld Simyo heeft een abonnement waarbij je voor 12 euro per maand 100 + 20 min/sms hebt en 200 mb internet. Moet je natuurlijk wel het geld hebben liggen voor een los toestel.

Chris

Mea Proefrok

Mea Proefrok

24-05-2012 om 21:23

Wow rob

Dat is werkelijk heel dichtbij mijn ideale telefoon, en dat in een klap. Ontzettend bedankt! Ik zie al dat ik bij mijn huidige provider die telefoon gratis krijg bij een klein tweejarig abonnementje (vergelijkbaar met wat ik nu heb aan belminuten en MBs). Ik vind het echt geweldig, zo'n reactie die me in een klap uit de brand helpt. Nogmaals heel erg bedankt.
En cobi, als ik de telefoon heb, ga ik als eerste een hoes zoeken die kan bouncen en die ik op mijn werk of in de speeltuin aan mijn broeksband vast kan maken (ik heb meestal geen broekzakken).
O heerlijk, telefoondilemma ook weer uit de weg. Nog een klein vraagje, kun je leuke spelletjes downloaden voor zo'n Samsung Galaxy Xcover?

Marie

Marie

24-05-2012 om 22:55

hoi
Het is een Android telefoon met Wifi, dus je kunt via de Playstore vanalles downloaden, zoals Wordfeud.
Succes

Rob

Rob

26-05-2012 om 09:16

Fijn om te horen

dat het toestel voldoet aan je wensen. zoals Marie al schreef kan je met playstore een grote hoeveelheid apps en games op je toestel zetten, ik zou niet de samsung store gebruiken via (Samsung Kies) want daar staat niet zoveel in. de Playstore is de grote android store voor apps.
Veel plezier ermee en hopelijk gaat hij lang mee.
Rob

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.