Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Welke wii spellen zijn leuk?

Op pakjesavond krijgen wij een Wii en donderdag gaan we nog even winkelen om het Wii pakket aan te vullen. Maar nu, welke spellen zijn leuk of welke dus echt niet? We hebben drie jongens in de leeftijd van 3, 6 en bijna 9 jaar oud.

Ik heb echt geen idee, nou ja de oudste is helemaal gek van voetballen dus voor hem zou een voetbalspel wel leuk zijn.

Ik hoop dat jullie goede tips voor mij hebben, zodat ik weet waar ik donderdag naar moet gaan kijken. Alvast dank!

Groet,
Olijvje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Olijvje

Olijvje

28-11-2011 om 15:50 Topicstarter

Nog een vraag: wii aansluiten

Is het eenvoudig om een Wii aan te sluiten? Heb je er nog iets speciaals voor nodig etc?

Groet,
Olijvje

Nyntje

Nyntje

28-11-2011 om 16:44

Wii party zeker aanschaffen

vinden wij erg leuk om te doen. Ook voor de wat jongere kids. Zeker zijn geld waard
Ik vind zelf de Wii fit ook leuk, maar ook mijn kids doen hier graag de balansspelletjes op, die zijn voor jou 6 en 9 jarige ook erg leuk.
Aansluiten vond ikzelf wat minder, maar hubbie was er wel goed in. Duurt wel even voordat alles is aangesloten, dus ik zou dit zeker niet doen als alles is uitgepakt en je kids ernaast staan. dat is echt niks.
Zelf hebben we overigens ook de wii play, die is niet zo leuk. De wii sport is ook wel aardig, maar echt gericht op tennis, honkbal, bowlen. Korton, de party en wii fit is een aanrader, vrij korte spelletjes met vele mogelijkheden en super voor de kids ( en de ouders)
Suc6 ermee

Ise

Ise

28-11-2011 om 16:47

Even gevraagd

aan mijn kinderen: MySims (verschillende versies) vonden ze hier heel leuk op die leeftijd (vanaf 6, want eerder hadden we nog nog geen wii), allerlei race-spellen zoals Mario kart of Madagascar kart, misschien voor de 3 jarige Pajama Sam, dat deden ze hier op de pc.
Wat voetbal betreft is Fifa hier favoriet. Ik zag net bij de AH een hele grote stelling met Fifa 2012. Misschien een leuke aanbieding?
Aansluiten stelt niet zoveel voor, heb je zo gedaan. Lukte mij zelfs

Extra controllers

Let op dat je minstens 1 extra Wii-motes (controllers) aanschaft, anders kan er maar 1 kind tegelijk spelen. Verder heb je niet echt bijzondere dingen nodig. Zit er gewoon bij, maar hoeveel tijd het precies kostte weet ik echt niet meer.

Wii party en Mario party zijn zeker leuk, ze lijken wel veel op elkaar. Een soort ganzenbordspel waarbij je steeds minigames tegen elkaar mag spelen en de winnaar mag dan bijvoorbeeld een paar vakjes verder. Je kunt het niveau van elke speler instellen zodat jongere kinderen het iets gemakkelijker hebben.

Wii fit is ook heel leuk, ook voor volwassenen en je bent dan ook echt actief. Veel spellen kun je ook zittend op de bank spelen dus je moet wel een beetje zoeken naar actieve spel. Wij vonden Wii play trouwens wel leuk, zeker ook om erin te komen hoe de Wii-motes werken.

Kororinpa is ook heel leuk. Je moet dan een balletje over een baan rollen door de Wii-mote precies goed te balanceren. Het begin is vrij makkelijk maar het wordt steeds moeilijker.

Voetbalspellen weet ik niet. Dat is ook niet direct de stijl van de Wii. De spellen zijn meestal niet zo realistisch. Maar je kunt eens kijken op wiispellen.nl of een dergelijke site.

Hier

Groot succes op dit moment: Mario en Sonic en de Olympische Spelen, Londen. Zijn ook allemaal kortere spellen waaronder voetbal.
Verder erg leuk: Just Dance Kids, Mario Kart, Dora, Diego, Wii Music.

Netel

Netel

28-11-2011 om 18:31

Super mario en wii party

Alle spellen van Super Mario scoren goed en Wii party en Just Dance ook. We hebben zelf geen Wii, maar als onze kroost bij broerlief op de Wii gaan zijn het wel deze spellen die ze graag spelen. Leeftijden varieren van 6 tot 13 jaar.

Olijvje

Olijvje

28-11-2011 om 19:14 Topicstarter

Oke

Bedankt allen, hier kan ik wel mee verder. Er zit sowieso een Mario spel bij het Wii pakket inbegrepen, dus dat is al wat. Ik ga de spellen die jullie aanbevelen even opschrijven zodat ik dat mee kan nemen naar de winkel. Extra controllers had ik ook al over nagedacht, dat is dus wel handig. Ik ben heel benieuwd hoe de Wii ons zal bevallen, de twee oudsten vragen er al een tijd naar

Wat betreft het aansluiten, tja lastig. Kijk het is namelijk wel de bedoeling dat als ze dat ding krijgen op pakjesavond dat ze er dan ook dezelfde avond nog mee kunnen spelen natuurlijk. Normaal gesproken ben ik altijd wel vrij snel met dingen aansluiten, maar ja, je weet het niet hé.

O ja, de AH zit hier om de hoek dus daar zal ik dan nog even kijken naar dat voetbalspel.

Bedankt voor jullie reacties!

Groet,
Olijvje

C&K

C&K

28-11-2011 om 19:26

Boom blox

Hier is Boom Blox een groot succes: met een balletje torens omgooien; heel simpel, maar echt heel leuk! En daarnaast blijft Mario Kart leuk.

Van te voren programmeren!

Hier heeft de Sint vorig jaar een WII in de zak gebracht en dat was natuurlijk een erg groot succes, wij hebben wel vantevoren toen de kids op bed lagen in de week van te voren de WII geinstalleerd en stiekum samen al vast gespeeld. Er komt best wat bij kijken (je moet voor ieder caracter waar je mee speelt een poppetje aanmaken en dat kost best veel tijd. Des te leuker is het als de poppetjes en de namen er al in staan. M< ochten je kinderen de poppetjes etc niet leuk vinden kun je ze heel makkelijk veranderen.
Succes ermee en veel speelplezier. ps laad ook de controllers alvast op anders kunnen ze ook niet meteen spelen!!

Tineke

Tineke

28-11-2011 om 21:33

Van te voren programmeren?

Die poppetjes zelf maken is de helft van het plezier. Het spel zelf aan de gang krijgen is de andere helft. Het spelen komt daarna, het is niet erg als ze daar niet direct aan toe komen.

liora

liora

28-11-2011 om 23:04

Fifa!

Hoi,

Met klem beveel ik Fifa '11 aan, of '12 als die er al is. Alle eredivisieclubs van alle Europese landen, zo leuk!!!

Mijn zoon is er totaal verslaafd aan, hij is 8,5.

Liora

Van te voren aansluiten

Ik zou hem ook vooraf al een keer aansluiten, al is het maar om te kijken of hij het doet. Poppetjes maken zou ik niet al op voorhand doen, ik zou het niet leuk vinden als iemand mijn poppetje al gemaakt zou hebben, mijn kinderen ook niet.
Ik weet het niet meer precies, maar ik meen me te herinneren dat ik best een tijdje bezig ben geweest met het ding instelle: datum, tijd, wifi, dat soort dingen, die zou ik wel vooraf doen.

Maylise

Maylise

29-11-2011 om 11:09

Wii

In mijn herinnering was de Wii aansluiten een kwestie van een kwartier of zo. Je hoeft ook niet gelijk alles in te stellen. Dat kan ook later. En verder met Kaatje eens. Het aansluiten en zelf poppetjes maken is half de pret. De anticipatie op het straks mogen spelen behoort ook tot de vreugde.

Verder zou ik zeker in extra controlers investeren. Als jullie thuis met z'n 5'en zijn zou ik zorgen voor 4 controlers in elk geval. Is even een investering maar vergroot de lol.

Voor voetballiefhebbers is Fifa of Pro Evolution Soccer de beste keuze. Welke het beste is weet ik niet. Daarover schijnen de meningen heftig te verschillen. Overigens is het beeld op de wii wel minder mooi dan bijvoorbeeld op de PS3 of op een krachtige PC.

Andere leuke spellen. Hier zijn erg populair: Mario Galaxy I en II, Mario Brothers, Paper Mario, Mario Kart, Zelda, Kirby, Mario & Sonic op de Olympische spelen, Mario Sport, Super Smash brothers Slam en nog meer. Er zijn veel leuke spelen.

Ik zou in elk geval een spel nemen met veel kleine spellen die je samen kan spelen zoals Mario Party, Wii Party...

Puck

Puck

29-11-2011 om 12:44

Ik mis nog pictionary

Wat wij hier erg leuk vinden om met het hele gezin te doen is Pictionary. Je hebt daar dan wel het tekentablet (Udraw) voor nodig. Leuke van pictionary is dat je voor de kinderen per vraag een simpeler niveau kunt aanklikken waardoor het spel voor zowel volwassenen als kinderen leuk blijft.
Verdere toppers zijn hier Mario kart, MArio Olympische spelen en Wii Sports resort.

Olijvje

Olijvje

29-11-2011 om 14:21 Topicstarter

Ik mis nog een geldboom

Ik heb net het hele pakket nog even bekeken (staat veilig bij de buurvrouw). Er zit dus in een Wii, 1 controller + zo`n boksding, een stuurtje en het spel Mario kart.

Nu moeten daar dus sowieso extra controllers bij, misschien nog een stuurtje en om te beginnen denk ik twee spelletjes. Het scheelt dat de Wii geschonken is door opa en oma, dus er is nog budget Ik zit net even te googlen op die controllers, maar zie dat daar dus ook nog verschillende varianten van zijn, ook in de prijs.

Nou ja, we zullen ons verder nog wel laten informeren in de winkel.

Ik ben jullie ontzettend dankbaar voor jullie reacties! Ik weet er gewoon niks van, maar begin er steeds meer van te snappen. Erg handig dat ik nu ook weet welke spellen echt leuk zijn.

Wel zit ik nog een beetje te twijfelen over het wel of niet van te voren installeren. Ik denk toch dat ik er op gok om het gewoon in de doos te laten zitten en dan als ze het uitgepakt hebben, te beginnen met het installeren. Want ik vraag me ook af of ik de Wii uberhaupt verborgen kan houden in de woonkamer bij de t.v. Tja, misschien achter de t.v. kast....

Nogmaals allemaal dank en ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar wat ben ik toch blij dat ik dit forum ooit heb ontdekt!

Groet,
Olijvje

Annet

Annet

29-11-2011 om 19:10

Over stuurtje en fifa

Een stuurtje is leuk om te zien maar heeft in het echt geen toegevoegde waarde ten opzicht van een controller. Met een controller kun je precies hetzelfde. Ik zou dus zeker geen stuur bijkopen.

Koop ook een oplader voor 4 controllers.

Fifa en Pes zijn allebei erg goed volgens de recensies. Fifa 2012 is met de huidige voetbalteams in Europa. Fifa 2011 doet het met de teams van vorig seizoen. Het prijsverschil is enorm. Ik zou eerst beginnen met de 2011 versie. Mijn zoon speelt hier ook nog mee op de DS.
Kijk ook eens op cosmox.nl Daar vind je beide Fifa versies en de prijzen zijn volgens mij heel redelijk. Bol is meestal een stuk duurder.

ody

ody

01-12-2011 om 08:01

Lego spellen

Hier zijn de Lego spellen heel populair. Ik kijk altijd op marktplaats en koop daar vaak spellen 2de hands voor leuke prijzen. Ook mario kart en sportspellen doen het hier ook goed. Toevallig net 2 spelletjes op mp gekocht voor onder de boom, habro familiespellenavond. Iemand enig idee of die echt zo leuk zijn als het lijkt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Olijvje

Olijvje

01-12-2011 om 10:12 Topicstarter

Ik was het draadje even kwijt

De Wii is natuurlijk wel het hoofdcadeau voor alle drie, of eigenlijk voor ons allemaal. Maar één cadeau in de zak van Sinterklaas is wel een beetje sneu. Dus ze krijgen er nog wel wat cadeautjes bij. Onder andere lego, dus daar zijn ze dan eerst wel even zoet mee en dan kunnen wij ondertussen mooi de Wii aansluiten.

We hebben dus besloten om de Wii gewoon in de doos te laten zitten, alles ligt bij de buurvrouw en zij zal de zak op een afgesproken moment bij de voordeur neerzetten. Van te voren installeren gaan we dus niet doen, ook omdat we zaterdagmorgen alweer heel vroeg uit de veren moeten.
Ik heb er wel vertrouwen, gaat vast lukken.

Wiiplay? Dat zegt me niks, maar dat staat nu ook op mijn lijstje, dus zal er vanmiddag naar vragen in de winkel.

Groet,
Olijvje

Olijvje

Olijvje

01-12-2011 om 10:20 Topicstarter

Annet, ody en anderen.

Goed dat je dat nog even zegt van dat stuurtje Annet, dan schaffen we er niet nog een aan. En dan is dat stuurtje dat al bij het pakket zit, mooi voor de jongste van 3.

De oplader staat ook al op mijn lijstje. Verder heb ik al spellen die jullie aanraden opgeschreven, zodat ik als ik in de winkel ben een beetje een idee heb, handig!

Er zit hier overigens ook een tweedehands winkel voor spelcomputers en spellen. Ik ken meerdere mensen die daar al eens iets hebben gekocht en er erg positief over waren, dus ik denk dat ik daar eerst eens ga kijken.

Nogmaals dank allemaal voor jullie reacties! Ik heb nu een mooi lijstje waarmee ik aan de slag kan.

Even ot: Olijvje en Popeye gaan vanmiddag samen op stap, de kinderen (alle drie!) slapen vanavond ergens anders en dus gaan we ook nog samen uit eten (is een jaar geleden!!! Ik heb er zin in....

Olijvje

Olijvje

06-12-2011 om 14:03 Topicstarter

Succes hoor

Nou inmiddels is het hele gezin volop aan het WiienIk kom gewoon niet meer aan OO toe

Het is dus een enorm succes en de installatie was echt een fluitje van een cent. Ik moest wel even lachen om jou hoor P, en jij misschien ook wel om mij. Maar ik wist dus echt niet dat de controller IN dat stuurtje moest. Ik was er natuurlijk vanzelf wel achter gekomen.... Maar dacht eerst echt dat dat stuurtje gewoon een extra controller was

Onze oudste heeft normaal nooit wat met computers, hij is meestal buiten. We hebben hier ook nog een playstation 2 maar daar zit hij nooooooit achter. Hoe anders gaat dat met de Wii, hij heeft daar zo`n plezier mee. Grappig hoor, en zelfs de jongste van 3 jaar doet mee met de Mario Kart races. Hij roept bij elke finish dat ie gewonnen heeft

We hebben er dus geen spijt van en vinden het een mooie investering, ook voor de lange termijn.

Iedereen bedankt voor het reageren!

Groet,
Olijvje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.