Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Whatsap

Wij gebruiken onderling als familie zijnde veel WhatsAp om te communiceren, meestal via een wifi verbinding.
Zoals we vroeger 'briefjes' schreven naar elkaar zo WhatsAppen we nu naar elkaar. Natuurlijk niet als we elkaar in levende lijve zien, maar meer als we niet thuis zijn. We WhatsAppen dat het wat later word of de kinderen Appen dat ze bij die en die zijn of oudste Apt dat ze na het werk nog even bij die en die langs gaat etc.etc. WhatsAp voegt zelf allerlei bekenden toe je in andere onderdelen van je telefoon hebt. Zo staan er bij mij een aantal collega's in en ook andere familieleden. Met die andere familieleden App ik ook soms. Met broer ofzo hoe laat hij komt of de kinderen brengt.
Het is op zich wel handig, kost niks zo over de wifi verbinding...maar wat me mateloos irriteert is dat je kan zien wanneer iemand z'n laatste App heeft verstuurd. Ik App oudste net hoe laat ze thuis is vandaag en zie meteen dat mijn broer vannacht om 4.30 uur nog online was....(w.s. nachtdienst of de kinderen waren aan het spoken) en gisteren was jongste logeren en zag ik de volgende dag dat ze om 12.30 uur nog online was (nogal laat voor haar...).
Eigenlijk wíl ik zulke dingen helemaal niet weten. En eigenlijk wil ik ook niet dat anderen dat kunnen zien van mij...
Kan je dat uitzetten?
groeten albana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

24-06-2012 om 10:05

Volgens mij

Klopt er vaak geen hout van. Ik whap net met vriendinnetje en ook na haar antwoord staat dat ze gisteravond 21.34u het laatst gezien is. Dus ik geloof het gewoon nooit wat er staat, wel zo makkelijk

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Grappig

Dat heb ik nou nog nooit gezien, dat die 'laatst gezien' data en tijden erbij staan! Maar geen idee of het uit kan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

sinas

sinas

24-06-2012 om 13:52

Vind het bijzonder handig

want zo weet ik precies of iemand mijn Whatsapp al heeft gelezen, en kon ik laatst zien dat zoon stiekem laat nog op zijn mobiel had gezeten. Jammer voor hem, nu moet hij beneden blijven, de mobiel.

tonny

tonny

25-06-2012 om 08:45

En wat vinden jullie van

de app latitude (of zoiets)?

Een vriendin volgt daarmee haar dochter en haar vriend. Vindt ze erg handig, of ze nog in de bus zitten of zo, maar het lijkt mij wat te veel big brother.

rosa

rosa

25-06-2012 om 09:02

Whatsap en latitude

Ik vind het ook heel handig dat whatsap dat doet, omdat je inderdaad kunt zien of je bericht gelezen is. Verder interesseert het met niet zo, behalve als een kind inderdaad ver na bedtijd zou whatsappen.
Dat latitude is mij ook een brug te ver. Ik moet er niet aan denken dat iemand de hele dag kan zien waar ik ben. Dat geldt dus ook voor mijn kinderen.

margje van dijk

margje van dijk

25-06-2012 om 12:15

Ook handig

Ik vind het ook erg handig dat ik kan zien wanneer m'n zoons nog online zijn geweest. En dat daar tegenover staat dat ze het ook van mij kunnen zien vind ik helemaal niet erg

Ik zou niet weten hoe je het uit kunt zetten.

Margje

albana

albana

26-06-2012 om 09:41 Topicstarter

Ja maar....

Wil je het weten??? Ik niet...ik heb er helemaal geen behoefte aan te weten dat jongste ergens anders eigenlijk véél te laat nog op d'r mobiel zat. Zonder mobiel had ik het óók niet geweten en er niks mee gehoeven. Nu voel ik me enigzins 'verplicht' haar erop aan te spreken. Een beetje inderdaad big-brother gevoel....Ik vind dat ze ook nog wel wat privacy moeten hebben, zeker als ze onder toeziend oog van een andere ouder zijn die heel capabel is. Hoeveel dingen deden wij wel niet 'stiekum'? Niet eens omdat het niet zo mogen...maar gewoon omdat je ouders niet alles hoeven te weten? Je lekker zelf dingen wil beslissen, beleven, doen en ontdekken? Je merkt toch tenslotte vanzelf door ervaring dat je je slaap nodig hebt? Daar hoef je niet áltijd op aangesproken te worden? Zeker niet als je ouder bent...
Dat irriteert me. Ik wíl het gewoon niet weten.
Nou ja helaas is het niet uit te zetten dus....
groeten albana

albana

albana

26-06-2012 om 09:44 Topicstarter

En dat latitude

Ik ken het programma niet, heb er wel van gehoord (oudste had het erover...ze hadden een discussie op school hierover gehad in de klas, waarbij ze stelling moesten nemen, tegen of voor....dochter was natuurlijk tégen.) Het lijkt me vréselijk om je kind zo te volgen. Voor het kind én de ouder. En ook erg ongezond. Je moet je kind op een gegeven moment ook los kunnen laten en kunnen vertrouwen. En dit programma ondermijnd dat.
groeten albana

lennest

lennest

06-07-2012 om 20:13

Uitzetten tijd

Dat kan wel, ga naar de knop instellingen (rechts bovenaan) en daar zie je tijdstempel staan, schuifje naar links en voila, staat uit. Tenminste dat geldt voor de iphone, geen idee hoe het zit bij android en/of windows. Succes!

lennest

lennest

06-07-2012 om 20:14

Uitzetten tijd

Oh ja, ik vergeet te zeggen, dat dit onder chatinstellingen staat, 1 stap meer dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.