Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Zeeuw

Zeeuw

21-04-2011 om 15:11

Wie heeft een "per-seconde" mobiel abonnement

Mijn vrouw belt veel mobiel, veel voor haar werk. Heeft nu een sim-only bij Vodafone voor 1000 belminuten voor 80euro. Afrekenen per seconde, en de niet verbelde eenheden schuiven door en blijven nog een maand geldig. In de nieuwe maand maak je eerst je "overgehouden" tegoed op, en dan pas je eigenlijke maandtegoed. Het abo is al een half jaar verlopen, maar wordt stilzwijgend per maand verlengd, op de oude voorwaarden.
Ik zit te zoeken wat nu een goede overstap is. Maar Vodafone heeft dus nu ook alleen het "per minuut" afrekenen, en de overgehevelde-minuten-naar-de-volgende-maand worden voortaan als laatste opgemaakt (en die zijn ook nog steeds maar een maand extra geldig, die ben je dus mooi kwijt op het eind van de maand als je ze niet gebruikt hebt; geen mogelijkheid om een min-of-meer flexibel buffertje te hebben).
Wie heeft een aanbeveling?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zeeuw

Zeeuw

21-04-2011 om 15:55

Pelle

Bij Telfort wordt dus ook per minuut afgerekend, en de overgebleven minuten gaan helemaal niet mee.
Heb zelf ook al zitten denken aan 2 sim-kaarten; gebeld worden is tenslotte gratis (binnen NL). Maar dat gedoe met twee telefoons, eentje is al lastig
Het is duidelijk dat de aanbieder bij die extra goedkope tarieven voor de kleinere pakketten bij sim-only erop speculeert dat er regelmatig "dure" minuten verbeld worden als er buiten de bundel gebeld wordt.

(Janneke67)

(Janneke67)

21-04-2011 om 15:58

Wel bij telfort

Ik heb een sim-only abonnement van Telfort.

Ik betaal 8,75 per maand voor 300 belminuten en 100 smsjes. En mijn overgebleven minuten en smsjes schuiven door naar de volgende maand.

Zeeuw

Zeeuw

21-04-2011 om 16:04

Niet bij telford

http://www.telfort.nl/tarieven/simonly/
Janneke, jij hebt waarschijnlijk nog de oude voorwaarden in jouw contract. Alle aanbieders hebben de regels aangpast, en niet ten gunste van de gebruikers (maar duidelijk wel in onderling overleg!)

Zeeuw

Zeeuw

21-04-2011 om 18:37

Pelle, helaas

Vodafone heeft dat wel mooi aangekondigd, maar NIET uitgevoerd. Er is enkel een "alleen bellen" abonnement per seconde (zonder SMS, zonder Internet), en daar mag je dus ook niets meenemen naar volgende maand. Ze hebben het dus wel, maar in een pakket wat verder buitengewoon ongunstig is.
Wees blij dat je nog een redelijk gunstig abo hebt.
In het verhaal van Vodafone stond ook met zoveel woorden, dat het afrekenen per minuut is ingevoerd omdat dit meer oplevert (lees, meer kost voot de abonnees)

(Janneke67)

(Janneke67)

21-04-2011 om 21:42

Klopt~!

Ik heb net even gekeken op de site van GSMWEB (daar heb ik namelijk mijn simonly van telfort vandaan) en het is inderdaad gewijzigd. Ik bof dus nog met die oude regeling....nou ja, nog een jaar...dan moet ik hem weer verlengen

Margriet*

Margriet*

21-04-2011 om 22:59

Zeeuw

"Het abo is al een half jaar verlopen, maar wordt stilzwijgend per maand verlengd, op de oude voorwaarden."

Weet je dit zeker, na aflopen van een abonnement gaan de kosten altijd flink omhoog (bij bijv. Telfort is dit bijna het dubbele). Ik vind 80 euro idioot veel, dus ik vraag me af of het contract dat je vrouw nu heeft wel op de oude voorwaarden is verlengd.
Ik heb geen zin om het uit te rekenen maar het moet veel goedkoper kunnen.

Zeeuw

Zeeuw

21-04-2011 om 23:37

Margriet*

jammer. Je hoeft het niet uit te rekenen, ik zocht tips. Ik denk dat ik me niet zo moet fixeren op dat "per seconde", en op het doorschuiven van niet geconsumeerd tegoed.

Zeeuw

Zeeuw

21-04-2011 om 23:39

Pelle

nogmaals: ze beweren wel dat het mogelijk is, maar ze geven dat enkel in een soort abo, wat buitengewoon onaantrekkelijk is. Alle standaard nieuwe abo's die je afsluit zijn per minuut, plus ongunstig wat betreft je "overschot". Verhagen laat zich met een kluitje in het riet sturen.

Zeeuw

Zeeuw

22-04-2011 om 10:02

Pelle

ik blijf "hangen in die minuten" omdat ik dan een op een het huidige belgedrag kan vergelijken met een nieuwe optie. Nu is met het huidige belgedrag, en het huidige "doorschuifsysteem" 1000 minuten genoeg. Wat ik dus nodig heb is een vergelijkbaar pakket, op EEN simkaart.
En Pelle, je komt nu twee keer met een artikel waarin de situatie eufemistisch wordt goedgepraat, en wat niet klopt met de werkelijkheid. Kijk gewoon bij de providers naar hun aanbiedingen, dan zie je waar het probleem zit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.