Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Merel

Merel

18-02-2013 om 11:11

Wie heeft er verstand van google en website vindbaarheid?

Ik heb in 2004 mijn site gemaakt en me toen helemaal ingelezen in hoe je goed vindbaar werd, tags, zoekwoorden enzovoort. Mijn site was daardoor altijd goed vindbaar (meestal 1e of 2e pagina van google als er op een zoekwoord gezocht werd) echter nu ben ik nog steeds wel goed vindbaar, echter als men is ingelogd op google (bijv. bij gebruik google+ of via youtube) dan komt mijn site niet meer op de eerste pagina terecht, maar een stuk verder weg (pagina 3 of 4) hoe zou dat komen? En kan ik daar iets aan doen? (ik ben wel vorige week al aangemeld bij google+ (had ik nog niet) en heb nog wat extra info zoals wat extra plaatsen in de omgeving toegevoegd (hij lijkt te zoeken op locatie? Ik kom niet op dat kaartje naar voren wat ik in beeld krijg als ik ingelogd ben) Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ilsepilse

ilsepilse

18-02-2013 om 14:39

Betalen?

Ik hoorde van een jongen die een huiswerkbegeleiding geeft en een website had gemaakt, om hoog in de ranking by Google terrecht te komen zou hij iets van 600 euro per jaar moeten betalen... omdat hij net begon met zijn eigen bedrijf, had hij het er nog niet voor over...

Jillian

Jillian

18-02-2013 om 16:04

Seo

Google maar eens op Search Engine Optimization
SEO kan je helpen om je website zo hoog mogelijk terecht te laten komen. Je kan hier iemand voor inhuren. Je kan het zelf ook proberen maar het kost wel heel veel tijd.

Merel

Merel

18-02-2013 om 17:40

Nou

Nou ik sta al heel hoog, al jaren, maar nu sinds die google inlog is er iets veranderd. Ik sta dus nog wel hoog, alleen niet als men toevallig inlogt op google. Dan sta ik ineens op pagina 3. Ik vermoed dat het misschien met google places te maken heeft? Ik heb me daar al wel voor aangemeld, maar moet er nog een inlogcode voor krijgen, die krijg ik per post. Dus ik wacht dat eerst maar even af. Bedankt voor het meedenken.

Sarcas

Sarcas

19-02-2013 om 10:17

Persoonlijk zoekresultaat

De google resultaten zijn ook afhankelijk van je zoekgedrag. Zie http://www.seoblogger.nl/google-persoonlijke-zoekresultaten-tijdelijk-uitschakelen/

S.

Merel

Merel

20-02-2013 om 17:03

Handig

Bedankt Sarcas, ik ga die site eens doorspitten want er staan wel meer interessante dingen op. !!!!

mirreke

mirreke

20-02-2013 om 19:13

Sowieso

Sinds google op eigen houtje is gaan meedenken ben ik niet meer blij. Ik woon in duitsland en ik zoek altijd in het engels. Maar nu alweer een poos gaat het zoeken automatisch in het duits, krijg ik al helemaal geen engelse zoekresultaten meer. Ik moet nu elke keer bij geavanceerd zoeken de talen opnieuw instellen. Ik wil ook standaard juist niet ingelogd zijn. Google en privacy gaat niet samen, brrr.
Google zou ook een stand internationaal moeten hebben, en niet mensen lokaal willen pleasen, ik erger me heel erg hier aan. En t wordt steeds erger...!

Een beetje ot, dat wel.

mirjam

Merel

Merel

21-02-2013 om 12:03

Klopt ja

Ja ik ben hier ook een beetje dubbel over. Ik heb mezelf en mijn bedrijf dus toch inmiddels bij alles wat met google te maken heeft aangemeld, maar ergens druist dit tegen mijn persoonlijke voorkeur in. Maar goed, ik heb mezelf maar in tweeën gesplitst, PriveMerel en ZakelijkeMerel, het kan niet anders, maar qua privacy enorm lastig.
En nog iets anders; je zal maar eens een keertje buiten 'the box' iets willen zoeken, dat kan toch zo al niet meer? Of ik heb ook een keertje voor iemand iets van een bepaald merk jurkje opgezocht, toen werd ik de maanden erna 'ermee dood gegooid' overal kwam dat jurkje opduikelen (het was niet mijn smaak, daarom viel het me enorm op)

Sarcas

Sarcas

25-02-2013 om 13:02

Duckduckgo & ghostery

Tja, Google is goed in het bijhouden van je zoekgedrag… In de instellingen kan je één en ander uitschakelen (zoekhistorie), maar er wordt op veel manieren bijgehouden wat je doet. Je kan ook een andere zoekmachine gebruiken, DuckDuckGo is een prima alternatief, en heeft een 'no tracking privacy policy'.
Ik gebruik zelf onder andere de gratis browser plug-in Ghostery, die is goed in het tegenhouden van een enorme hoeveelheid tracking-ongein. Je moet je alleen soms wel iets meer in je computer verdiepen omdat heel soms pagina's niet meer goed werken omdat er een essentiële functionaliteit wordt tegengehouden, maar het is vrij makkelijk om tijdelijk e.e.a. weer aan te zetten.

S.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.