Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

CV-maker

CV-maker

19-01-2011 om 12:22

Wie weet hoe ik een foto in een word-document kan zetten zonder dat de tekst verschuift?

Hoewel ik met Word kan lezen en schrijven, is het me tot nu toe niet gelukt een foto in te voegen zonder de tekst naar beneden te verschuiven. Situatie: links staat tekst en rechts wil ik een foto. Wie kan me helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als je nu

Met je rechtermuisknop op de foto klikt, dan afbeelding opmaken. Dan naar het tabblad indeling, en op om kader klikken en daaronder, rechts aanklikken. Dan zou het goed moeten gaan
MUizemeis

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

20-01-2011 om 01:33

Ojee

Ik zal het proberen maar ik was vergeten dat mijn Word niet in het Nederlands is. Hoop dat ik eruit kom.

Slimme brunette

Aha jij bent de cv maker

Ik weet ook zo uit mijn hoofd niet de namen die er in het engels bijhoren, maar als je er niet uitkomt roep dan maar
Muizemeis

Tekstvakken

Misschien kun je twee tekstvakken maken op de gewenste plek op de pagina? In de ene plaats je de tekst, in de andere de foto.

Chris

Maxime.M

Maxime.M

21-01-2011 om 09:50

Dubbelklikken

Als je een foto/afbeelding in een tekst plaatst en je dubbelklikt hierop dan komt er een schermpje met opmaak tevoorschijn (wellicht edit ofzo in engels?) dan zie je meerdere tabbladen en moet je diegene kiezen die over de indeling gaat (weet de engelse term zo gauw niet, maar er zijn maar 5 tabbladen) op dat blad zie je 5 icoontjes van hondjes met lijntjes eromheen, dat zijn voorbeeldjes van voor tekst, achter tekst, enz. Je moet countour, of omkader kiezen, dan loopt de tekst om je plaatje heen.

Foto in tekstvak

Ik maak vaak gebruik van foto's in Word met tekst er naast. Ik maak eerst een tekstvak, ga dan naar de foto, kopieren en dan plak ik hem in het tekstvak. De foto kun je nu groter of kleiner maken, het tekstvak zelf ook. Het tekstvak kun je nu ook verschuiven naar een plek die je wil. Schrijf er nu de tekst bij (of knip en plak hem vanuit een eerder geschreven tekst), maar let op dat je wel 'harde' returns moet geven anders loopt de tekst soms achter je foto door. Je moet even oefenen en 'pielen' dan lukt het vast. Succes!

Dorry

Of 2 kolommen maken

Hoi,

Je kunt als het nog steeds niet lukt ook eens proberen om het stukje tekst waar het om gaat te selecteren en daar twee kolommen van te maken. Je hebt dan dus aan de rechterkant een stukje beschikaar dat even groot is als je tekststuk links. Ga met je cursor op die rechterhelft staan en plak je foto. Even op maat maken en dan zou het moeten kloppen.

Groet,
Joske

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

28-01-2011 om 01:39

Ik ben eruit

Met de suggestie van de tekstvakken is het gelukt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.