Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Wiske

Wiske

16-01-2011 om 22:05

Wii

Onze kinderen zijn 12 (brugklas) en 11. Ze hebben het regelmatig over een Wii. Ze hebben vrienden en vriendinnen die zo'n dingen hebben. Dus willen ze er zelf ook een.
Ik vind het een behoorlijk bedrag om uit te geven. Zo'n 200 euro. En dan heb je nog geen eens spellen geloof ik. Ik aarzel dus, zeker omdat het ons financieel niet zo goed uitkomt.
Ben je nou een uitzondering als je nog geen wii in je huiskamer hebt staan? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
groetjes van Wiske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen uitzondering

Zou niet weten waarom je dat zou moeten zijn. Hier het ook lang tegen gehouden maar nadat ik zelf afgelopen zomer in de ban vd WII raakte zijn we allemaal gaan sparen. kids 13 en 10 deden met ons mee. Tegen kerst was er bij dixons een mooie aanbieding van een WII met 3 spellen erbij voor 190 euro. zelf er nog een oplaad station bij gekocht en voor 220 waren we klaar. Oké wij hebben uiteraard meer betaald dan de kinderen. en het was gelijk voor sinterklaas en kerst en dat wisten ze van te voren. Ze zijn nu samen aan het sparen voor een spel maar hoorde inmiddels dat er net als voor een nintendo ook voor de WII kaarten zijn waarop je spellen kunt downloaden en je spelkaart van de nintendo kan er ook in dus......

60 euro

ik zei het al in een ander draadje, ik geloof dat we hem nu een jaar hebben en voor 60 euro extra gekocht bij een nieuw mobiel abonnement (2 jarig met nummerbehoud). 200 vind ik zelf ook belachelijk veel, er wordt hier wel wekelijks een paar uur op gespeeld.

dc

dc

17-01-2011 om 12:25

Wel leuk

Het leuke van een WII is dat ze niet dom op de bank hangen, maar echt actief bezig zijn.

Maar wij hebben er ook voor gespaard hoor. Ik zou dus met ze afspreken dat jullie een WII potje maken. En verder misschien marktplaats in de gaten houden?

Wiske

Wiske

17-01-2011 om 12:43

Maar ...

bedankt voor jullie reakties!
Toch krijg ik nu het idee dat het bzit van een Wii erg standaard geworden is.
Ben je een suf gezin als je nog geen Wii hebt?
Wiske

Nee tuurlijk niet

ik vind je wel suf als je geen internet hebt.

Vic

Vic

17-01-2011 om 13:01

Nee joh

Wij hebben geen Wii maar ik denk niet dat we een suf gezin zijn. Als je het geld er niet voor (over) hebt, zou ik er zeker geen aanschaffen om er maar bij te horen.

Bovendien

het leukste is als ze met zijn tweeen kunnen spelen, dus de helft van alle ouders hoeven geen wii aan te schaffen

dc

dc

17-01-2011 om 17:30

Suf?

Nou, ik zou er helemaal niets van vinden dat jullie geen WII hebben hoor. Ieder zijn eigen keuzes en prioriteiten.

An

An

17-01-2011 om 21:32

Hier ook niet en..

...het is dan des te leuker om het bij vriendjes.vriendinnetjes te spelen.
Groet, An

Margriet*

Margriet*

17-01-2011 om 21:34

Playstation3

Maar de kids wilden ook graag een Wii, want die heeft iedereen. De PS3 hebben we vorige week gewonnen, maar er zit move bij a la Wii. Wel stukkie duurder dan een Wii.

Tango

Tango

18-01-2011 om 12:38

Niet suf

Wij hebben ook geen Wii en ik vind ook niet dat we een suf gezin zijn. Tangodochter van 9 heeft er wel een periode om gevraagd, zeker al anderhalf jaar geleden, toen veel van haar vriendinnen erom vroegen. Inmiddels vraagt ze er nooit meer naar. Ze speelt er af en toe bij vriendinnen nog op of op de BSO, maar dit wordt steeds minder. Tangozoon is er helemaal niet in geinteresseerd. Hij heeft een vriendje met een Wii en daar vindt hij het niet leuk als vriendje op de Wii gaat, want hij zelf kan dat niet en hij wil dit soort dingen dan ook alleen doen als hij zeker weet dat hij het kan. Hij zit er dan maar een beetje bij te hangen en speelt dus liever met vriendje bij ons thuis.
We hebben verder ook geen DS, playstation etc. in huis. Wel internet en spelletjes spelen ze dan ook op de PC. Tangodochter zit ook op hyves, dus erg suf zijn we echt niet op dat gebied. Maar ik zie dus totaal niet de noodzaak van het aanschaffen van een Wii, voor onze kinderen dan. Als je kinderen hebt die er echt langdurig om blijven vragen kun je het doen, inderdaad als ze zelf meesparen o.i.d. Zomaar iets kopen van 200 euro zou ik niet doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.