Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

anoniem

anoniem

17-08-2010 om 21:33

Wizz kids [mobieltje gehackt?]

Ik wist niet dat het kon maar het schijnt dat de telefoon van mijn dochter is gehackt. Het schijnt dat er smsjes vanaf haar telefoon naar haar vriend worden gestuurd. Vooral om te stoken tussen die 2, wat goed lukt.

Heeft iemand van jullie hier ooit over gehoord?
Weet iemand hoe dit kan en vooral, wat kan ze er aan doen?

Misschien zijn er wizz kids in de familie die duidelijkheid kunnen geven?

Bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

17-08-2010 om 22:02

dat kan denk ik wel. Mijn dochter heeft een abo en kan vanaf haar persoonlijke pagina bij haar provider smsjes versturen, die dan vanaf haar telefoon lijken te komen. Uiteraard moet je op die persoonlijke pagina wel inloggen, maar ik denk dat je daar dus wel gehackt kunt worden. Dat zou mijn eerste zet zijn: wachtwoord veranderen.
Wat naar trouwens zeg, bah.

Tirza

anoniem

anoniem

18-08-2010 om 16:42

Geen abo

Dochter heeft geen en wel een inlogpagina.
Daarvandaan kunnen 2 smsjes per dag verstuurd worden en dat wordt niet gedaan via die weg.
Anders zou ze niet meer kunnen versturen.

Blijkt dat er van alles te koop is op internet voor heel weinig. Kan je gewoon in de telefoon van een ander. Heel eng. Alleen begrijpen wij er niet veel van.
Het lijkt er op dat je dan blue tooth open moet hebben staan. Dat heeft ze niet. En dan moet je ook nog binnen 10m staan.

Deze persoon weet alles van haar. En met die info maakt hij vriend gek. (en eigenlijk mij ook, wie is er nog te vertrouwen?)
Hij/zij weet bijv ook al dat er contact tussen ouders en ons is geweest. Gisteren, vanaf hun vakantie adres!

Sterre42

Sterre42

18-08-2010 om 19:28

Spelletje

Geen idee hoor, hoe dat kan.

Maar er speelt iemand een spelletje met jullie. Heel naar maar blijkbaar toch doeltreffend voor de stoker.

Mijn eerste reactie zou zijn: andere simkaart (dus ander nummer) en dat in heel beperkte kring bekendmaken. Bv. in eerste instantie alleen bij vriend en jullie. Zodra dat nummer bij meerderen bekend is, neemt het gelazer toe. Je zou denken dat degene die dit doet, een bekende is. Daar zou ik ernstig rekening mee houden. Hou dat nummer dan even voor een paar weken echt geheim. En het nummer afschermen, dat wanneer zij iemand belt, de ander dat niet op het beeldscherm ziet.

Je kunt ook een list bedenken, iets in kleine kring bekend maken en kijken hoe dat nieuwtje weer terugkomt. Zo kun je de dader ook snel eruit filteren. Maar dat is geen fijne bezigheid en het doet je vertrouwen in anderen ook niet echt veel goed.

Maar eigenlijk bedenk ik me ook nog een andere mogelijkheid: aangifte doen bij de politie. Misschien hebben zij raad voor je?

Succes, en ik hoop dat het snel over is, deze ongein.

Tirza G.

Tirza G.

18-08-2010 om 19:36

Simkaart kopieren

Op internet zijn spullen te koop waarmee je een simkaart kunt kopieren. Als ze haar telefoon een keer heeft uitgeleend, of onbeheerd heeft achtergelaten (even naar de WC is genoeg) kan het gebeurd zijn. En er is maar één oplossing: nieuwe simkaart kopen (en dus een nieuw nummer).
Het moet iemand zijn van heel dichtbij, behoorlijk spooky.

Tirza

Veel eenvoudiger

Je kan veel eenvoudiger sms-jes verzenden via internet en daarbij moet je een mobiel nummer van de 'verzender' opgegeven en dan lijkt het of die sms-jes van diegene die je invult komen.
Zie b.v. deze site: http://www.sms-worldwide.eu/sms-schreiben/
Daarbij maakt het niet uit of je een abbonement hebt of niet.
Het werkt als volgt: Je vult het nummer van de ontvanger in (in dit geval vriend) en daarna de sms en als laatste je eigen nummer (of willekeurig welk nummer, dus nummer dochter) waarvan het zogenaamd 'verstuurd' wordt (wat dus niet het geval is).
Zo simpel is het.
Dit is een voorbeeld,maar er zijn talloze sites voor 'gratis sms-jes' googel maar eens.
Hier gebruikt puber ze als ze haar beltegoed op heeft en thuis is of een p.c. in de buurt.
De sites zijn wel vaak beperkt.Je mag dan b.v. maar 10 sms-jes per week sturen ofzo...maar er zijn wel 100-en van zulke sites.
Je kan het zo zelf checken, probeer maar eens een sms-je via 1 van die sites te sturen, dan zul je het zien.
groeten albana

anoniem

anoniem

20-08-2010 om 20:26

De stand tot nu toe

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik had altijd het idee dat ik behoorlijk op de hoogte was, maar er is een wereld voor mij open gegaan deze week.
De smsjes versturen blijken geen enkel probleem, zelfs gratis.
Vraag blijft alleen: hoe kan de verstuurder weten wat ze naar elkaar versturen? Hij of zij gaat in op smsjes die ze elkaar sturen.
En natuurlijk, hoe komen wij er achter wie deze persoon is?
Ik kan jullie wel vertellen dat dit alles een behoorlijke inpact op ons allemaal heeft. Wie kunnen we nu wel vertrouwen en wie niet?
Welke smsjes zijn echt en welke niet??

Tirza G.

Tirza G.

20-08-2010 om 23:08

Ik zou

stoppen met smsen. Heel simpel, dan bel je maar als het echt nodig is. Dan wéét je dus in elk geval dat het smsje niet van jezelf/vriend afkomstig is én ontneem je de ander bovendien de lol van het kunnen volgen van de gesprekken.

Tirza

dc

dc

22-08-2010 om 17:40

Bluetooth?

Als iemand de telefoon 5 minuten in handen gehad heeft, kan die via bluetooth de telefoon gehackt hebben. Controleer alle bluetooth settings, en verander alle toegestane connecties naar "eerst vragen".

In dit geval kan iemand dus echt precies lezen wat er op je telefoon staat en andersom, zonder dat je het door hebt. Alleen bluetooth moet dus wel aan staan. Begin eens met dat uit te zetten!

anoniem

anoniem

23-08-2010 om 17:23

Deze heb ik nog niet eerder gehoord. Wel dat het via blue tooth moet, maar niet dat di gehackt kan worden.
Laat ik doen.

Nieuw kaartje is 3 maanden geleden al gebeurd.
Toen hetzelfde verhaal, maar weinig aandacht aan geschonken. Alleen neiuw kaartje gekocht.
Is een paar maand goed gegaan.

Wil dit weekend eerst maar eens zien wat er gesmst wordt. Vriend is op vakantie, vandaar nog niet zo veel te doen.

Tirza G.

Tirza G.

23-08-2010 om 23:44

Dit is iemand

heel dichtbij, veel dichterbij dan je denkt of hoopt. Kan niet anders, dit is geen toeval meer. Dus: óf het is vriend zelf die het uit wil maken, of d'r beste vriendin dan wel broer of zus.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.