Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

bertje1

bertje1

26-10-2012 om 16:54

World of warcraft

hallo; ik zit er aan te denken voor mijn zoon (13) world of warcraft aan te schaffen (jaja, ben ik al ouderwets??), hoe werkt dat: is het een abonnement of een 'tijdelijk' online spel..? Waar moetik mee starten?
(Of: is er een verglijkbaar offline spel? (pc))

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet doen

Wowc is een verslavend onlinespel. Als je enkele uren niet speelt kost je dat punten. Trust me: been there, done that.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

bertje1

bertje1

28-10-2012 om 22:30

Haha

ok, dat snap ik, dat her verslavend is, maar het houdt dan toch een keer op (abonnement loopt af) en dat hou ik echt wel in de gaten bovendien moet hij bergen huiswerk maken.... een beetje 'vechten' leek me wel aardig, en als je je niet te druk maakt over die punten.. is het toch niet zo'n probleem?? heb nog nix gekocht (andere kado's) dus denk ik nog ff na of wacht op meer reakties.

Ik meen t serieus

Het is niet een beetje verslavend Bertje. Er zijn hele afdelingen van verslavingsklinieken vol geplaatst met spelers van dit spel. Ik ken een aantal huwelijken die er aan kapot zijn gegaan, er zijn baby's overleden door t gebrek aan verzorging door verslaafde ouders.
Ik heb hier thuis de kabels doorgeknipt om te zorgen dat t zou stoppen. En dat was bij mijn echtgenoot. Google maar eens verslaving en world of warcraft.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Lees dit maar eens

http://www.onderwijsvanmorgen.nl/verslaafd-aan-world-of-warcraft/

Ik zou nog eerder een biertje aan een 13 jarige geven.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jeetje dorry

Wat erg, ik hoop dat het inmiddels weer goed gaat met je man.

Ik geloof ook zeker dat (online) games verslavend kunnen zijn als je daar gevoelig voor bent. Ik herinner me een ex die vaak tot diep in de nacht zat te spelen.

Chris

Gelukkig

Het is gelukkig over gegaan, maar ik zie me nog staan bij de meterkast met de kniptang. Nu speelt ie wel eens spelletjes, maar hij herkent t beter als hij te ver gaat.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

bertje1

bertje1

29-10-2012 om 22:38

jaja sorry, ik was wat lacherig omdat ik me niet kan inenken dat zo iets hier zou kunnen gebeuren! dan gaat hier de compu echt de deur uit hoor mocht ik dat zien! Ik heb wel dit soort verhalen gehoord hoor, maar kan er echt niet bij dat je zo verslaafd kunt zijn!
moh. misschien maar een ander iets zoeken

Minecraft

Hai,er is ook een spel -isnhet minecraft? - wat een soort online lego is en erg leunt op samenwerken met andere spelers. Het draait ook niet om elkaar afschieten.
Maar - ik vraag me af of het niet ook gratis is

WoW klinkt erg link, ik zou dan maar geen slapende honden wakker maken..

Laatst bij dwdd zat zo'n jongen die supergoed was in dat spel, hij zag er onverzorgd uit en alsof hij nooit buiten kwam. Brr..

dc

dc

30-10-2012 om 10:18

Niet online

Als je bang bent voor het verslavende aspect, dan kun je misschien beter met een spel beginnen dat niet online is. Dan heb je tenminste geen druk van anderen om te spelen. Ik speel zelf neverwinter nights 2, en het is qua spel vergelijkbaar, maar ik speel dus alleen, zonder wat dan ook te verliezen als ik niet speel.

Ella2007

Ella2007

31-10-2012 om 09:38

Ook minecraft

Mijn zoon (12) speelt ook veel minecraft, is een constructiespel. Voordeel; hij krijgt er erg goed ruimtelijk inzicht van. Maar van hem hoor ik dat sommige leeftijdsgenootjes het kinderachtig en saai vinden (net als Lego...). Het ligt dus ook wel aan je smaak. Wowc komt er hier niet in. Zie ook voorbeelden in mijn omgeving van mensen die dan om 03.00 moeten spelen omdat die en die uit andere tijdzone dan speelt. Of zo. Dat soort gedoe wil ik dus niet hebben. Ik wil uberhaupt die discussie niet aanmoeten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.