Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Wilma

Wilma

17-10-2010 om 16:57

Zoon helpen met informatica-huiswerk (maar zelf een leek)

Vanmorgen heb ik zoon geholpen met informatica-huiswerk. Hij kreeg een stuk tekst aangeleverd via de juf en moest hier wat dingen mee doen en 't dan terugsturen.
Hijzelf wist 't niet zo helemaal (sommige dingen wel, andere dingen niet), maar ik wist 't dus ook niet. We hebben een nieuwe pc met een vernieuwde versie Word. Sommige dingen konden we samen nog wel vinden, maar opdrachten als "centreer de titel" of "onderstreep dat en dat woord" lukte niet echt. Er is geen informaticaboek en volgens zoon moeten ze wel in de klas dingen maken op de pc, maar als ze er niet uitkomen komt de juf ze helpen en zegt dan hoe 't moet. Maar kennelijk blijft dat dus niet hangen (ik heb 'm al gezegd dat ie 't misschien op moet schrijven de volgende keer) en eenmaal thuis kan ik dus niet helpen.

Is er ergens waar je zulk soort dingen kunt vinden ?

Ikzelf doe niet zulke dingen met de pc en ben dolblij dat het forum van OOL zo gebruikersvriendelijk is!

Oh ja, het gaat er niet om dat ik het huiswerk voor mijn zoon maak, maar dat ik hem kan helpen wáár je zulke dingen kunt vinden op de pc.

Bij voorbaat dank,
groetjes,
WIlma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

17-10-2010 om 22:37

Ctrl+u

Hallo
In plaats van de functies in de menu's op te zoeken kun je gewoon (zoals "vroeger") de tekst markeren (met muis overheen slepen) en dan:
Ctrl+u voor onderstrepen
Ctrl+b voor vet (bold)
Ctrl+i voor cursief
succes

Wilma

Wilma

18-10-2010 om 12:51

Bedankt!

Voor de opdracht "centreer de titel" hadden we een oplossing gevonden, de titel zo lang maken dat ie een hele regel in beslag neemt, dan hoeft/kan ie niet gecentreerd .

Voor de rest, superbedankt !!!

We hebben 't net zitten proberen en hebben 't gevonden!!

Gister hadden we ineens die balk niet meer, waar alles instaat van onderstrepen enzo. Nu dus weer wel (duh, via Start was 't gister ook vast wel weer in beeld gekomen, máár dat wisten we toen nog niet).

Net even geprobeerd en we krijgen 't voor elkaar. Dus superbedankt ! Ik vraag me wel af waarom er niet gewoon een aantekeningenblaadje bij kan bij Informatica. Zoon had al een onvoldoende omdat ze ervan uitgaan dat je sommige dingen gewoon weet (ik noem maar wat "wat gebeurt er als je shift-F7 indrukt" ofzo) en dat is bij zoon nog niet zo.

Maar sámen komen we er wel .

Dankjewel, ook voor de snelle variant van jou, Marie!

Groetjes,
Wilma

elsje78

elsje78

20-10-2010 om 21:22

Werkbalken

Ik heb volgens mij wel een werkboek word (zelfgemaakt hoor, niet door mij, maar door collega) voor leerlingen digitaal staan. Als je een mailadres neerzet wil ik de betreffende pagina's wel mailen? Daar staat van alle basis handelingen hoe het moet, en waar de knoppen op de werkbalk voor zijn...

Wordt wel maandag want het is vakantie...

elsje78

elsje78

20-10-2010 om 21:32

Verkeerde titel moest zijn: heb boekje voor je

Ik heb m gevonden dus als je hem wilt selecteer ik even de belangrijkste pagina's en stuur het aan je.
Moet je even aangeven wat je globaal al wel kan hahaha (het begint echt bij het begin, dus word opstarten, hoe werkt de muis, hoe werkt het toetsenbord enz enz en dat kan je geloof ik wel haha)

Rob

Rob

21-10-2010 om 22:39

Druk eens gewoon op "f1"

Dat is de help functie van word, zeker in de nieuwere versie is deze zeer uitgebreid. Hiermee leer je ook je zoon meteen om zelf te zoeken naar de functies in het programma.
Rob

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.