Buitenland Buitenland

Buitenland

neteret mut

neteret mut

01-04-2016 om 23:46

nieuwe paspoorten


neteret mut

neteret mut

02-05-2016 om 16:47

in mijn beginpost

schreef ik dat wij bijna 100 euro per pas moesten betalen (99 euro en nog wat). Voor het bedrag dat een ID- kaart goedkoper is gaan wij liever voor een paspoort waar je meer mee kan (ok meestal niet nodig maar zeker nu ze 10 jaar geldig zijn.) Heb geen zin om een ID-kaart te hebben en dan toch een paspoort erbij te moeten aanschaffen zodat een schoolreis kan doorgaan. En het is ook gewoonte geef ik eerlijk toe, als kind had ik al een eigen paspoort.

dc

dc

02-05-2016 om 19:41

ook duurder

96 pond voor een volwassene, en 84 voor een kind. Is ongeveer 122 euro voor de volwassene en 107 voor een kind.
Plus de treinkaartjes voor de hele familie (want beide ouders en het kind moeten aanwezig zijn, en mijn man moet er een dag voor vrijnemen).

Nou ja, de laaste keer was 3 weken na de bevalling van mijn dochter, want ik moest onverwachts naar nederland voor een begravenis. Ik was doodop en het was geen fijne ervaring... Nu hopelijk leuker.

Hortensia

Hortensia

02-05-2016 om 19:44

Wat een prijzen!

Ik mopper nooit meer over die paar tientjes hier!

ilsepilse

ilsepilse

18-05-2016 om 20:56

belg in nl

ik ben onlangs naar den Haag geweest om mijn Belgisch paspoort te vernieuwen, ID kan online en kost maar 17eu, paspoort 75 eu en is dan 7 jaar geldig.
ik moest ter plekke ook in een hokje voor een pasfoto (gruwelijk) en werd mits post-nl sticker van 8,5 eu aangetekend naar mijn huisadres gestuurd, extra kosten waren retourtje den Haag, maar vond het een leuk uitstapje.

Iron Nick

Iron Nick

04-06-2016 om 17:11

Consulaten zijn wegbezuinigd

Sinds een paar jaar moet ik een vlieg- of bootreis van zo'n 2000 kilometer maken voor een nieuw paspoort dus toen het slechte nieuws kwam, ben ik nog snel even hier op het eiland een nieuw paspoort gaan halen ook al was het nog meer dan een jaar geldig. Nu heb ik een van tien jaar. Inmiddels bestaat er een rondreizend consulair team dat mijn eiland aandoet. Mensen die niet kunnen reizen gaan voor maar hopelijk kan ik ook bij hen terecht als het weer zover is. In Nederland kom ik zelden, bovendien heb ik weinig zin het halve land af te reizen naar een speciale gemeente als ik er maar een weekje ben.

Alicia

Alicia

05-06-2016 om 07:17

Iron nick

Je doet net of het de schuld van de overheid is dat jij in het buitenland woont. Dat doe je toch zelf? Je kunt ook afzien van je Nederlanderschap en de nationaliteit van je huidige land aannemen. Dat wordt hier ook van immigranten verwacht.

Alicia en iron nick

Ja inderdaad. Als je zo weinig hebt met Nederland en er zo weinig komt, is de vraag waarom je nog Nederlander bent. Je bericht straalt nou niet bepaald binding met Nederland uit.
Neem de nationaliteit aan van het eiland waar je je blijkbaat thuis voelt. Of stop met zeuren

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.