Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

2de plaats


Mija schreef op 24-10-2022 om 13:07:

Het lijkt me heel gecompliceerd om tegelijkertijd vader en opa te zijn. Ik zie niet iets heel geks in hoe hij opa is. Het combineert alleen nogal beroerd met het vaderschap. Het zijn twee totaal andere rollen, al is het kind dan ongeveer even oud.
Ik denk dat je een beetje moet uitkijken hem fout te maken. Je zit met hem in een uitzonderlijke situatie en je zult hem wat ruimte moeten geven de beide rollen tegelijkertijd te vervullen en ook uit te vogelen hoe dat het best kan. Over grenzen en gevoel van: wat is eerlijk tegenover de beide kinderen, kun je niet zo gemakkelijk een objectief standpunt innemen. Daar zul je het samen over moeten hebben. Maar dan helpt het niet als je begint met het hem te verwijten.

Ik denk dat TO het heeft over een ander (jonger) kind van zijn ex…

---

---

24-10-2022 om 15:29

Mija schreef op 24-10-2022 om 13:07:

Het lijkt me heel gecompliceerd om tegelijkertijd vader en opa te zijn. Ik zie niet iets heel geks in hoe hij opa is. Het combineert alleen nogal beroerd met het vaderschap. Het zijn twee totaal andere rollen, al is het kind dan ongeveer even oud.
Ik denk dat je een beetje moet uitkijken hem fout te maken. Je zit met hem in een uitzonderlijke situatie en je zult hem wat ruimte moeten geven de beide rollen tegelijkertijd te vervullen en ook uit te vogelen hoe dat het best kan. Over grenzen en gevoel van: wat is eerlijk tegenover de beide kinderen, kun je niet zo gemakkelijk een objectief standpunt innemen. Daar zul je het samen over moeten hebben. Maar dan helpt het niet als je begint met het hem te verwijten.

Waar lees je dat hij opa is? 

Wat moet je doen? Mijn advies, de relatie beëindigen. Je hoeft helemaal niets te aanvaarden, begrip op te brengen, die je niet hebt. Je hoeft je ook niet opzij te laten schuiven. Zet je zelf op de eerste plaats, schuif deze relatie opzij. En bedenk en nog beter voel hoe jij in een relatie wilt voelen. 

Vriend heeft totaal geen respect voor jou. Is dit de relatie wat je wil? 

--- schreef op 24-10-2022 om 15:29:

[..]

Waar lees je dat hij opa is?

Dat had ik hier uit gehaald: “of hij kon babysitten op zijn dochter en haar zoon”.



Jonagold schreef op 24-10-2022 om 13:17:

[..]

Ik denk dat TO het heeft over een ander (jonger) kind van zijn ex…

Oh, ik denk inderdaad dat ik dat verkeerd heb gelezen. Ik heb vast zitten slapen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.