Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Vrouw

Vrouw

30-04-2019 om 15:33

Achternaam en echtscheiding


Mijntje

Mijntje

07-05-2019 om 11:03

e/v

Dat e/v in het paspoort zie ik niet als bezit, maar handig bij vermissingen, rampen enz. met die verschillende namen in 1 gezin. Dan weet men dat wij bij elkaar horen.
Ik heb trouwens tegenwoordig een identiteitsbewijs en daar staat het niet in, mijn man met een paspoort wel.

Ik ben in deze eeuw getrouwd en ik peinsde er niet over mijn mans' naam te kiezen, die overigens best leuk is. Mijn naam is eigenlijk onhandig, niemand kan die fatsoenlijk spellen. Maar zo heette ik al 33 jaar daarvoor, waarom zou ik opeens anders heten door te trouwen? En ik vind het leuk dat ik naar mijn vader heet. En hij naar diens vader enz.
Mensen van vroeger kennen mij allemaal ook zo.

Al die amateur-genealogen krijgen nog een flinke kluif aan al die verschillende vernoemingen van nu, de een naar de moeder, de ander naar de vader etc.

Op mijn ID stond het ook, op de achterzijde.

Lente

Lente

07-05-2019 om 18:49

Lang geleden kon e.v. niet van twee kanten, eind jaren 90

Ik kon e.v. op laten nemen in mijn paspoort (eigen naam gehouden) maar man kon dat niet.
Toen heb ik het ook niet gedaan. Dan voelt het inderdaad als echtgenote van.

Zo te lezen is dat ondertussen veranderd.

Zelf zou ik nog liever de toevoeging zien: ouder van......
En dat natuurlijk bij beide ouders.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-05-2019 om 19:58

Lente

Ik heb dat wederzijds opnemen van e/v in het paspoort gezien bij vrienden. Begin jaren ‘90. Wij zijn tweede helft jaren ‘90 getrouwd en hebben het ook allebei vanaf het begin gehad terwijl we allebei onze eigen naam hielden. Het was niet gebruikelijk maar het kon wel degelijk. Ook voor mijn man.

Je kunt toch niet bedenken dat zoiets per gemeente verschilde? Dat zou gek zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.