Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-09-2025 om 17:28
hoi ik hoop dat Ik hier advies kan krijgen en of mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Ik ben sinds april uit elkaar en we waren niet getrouwd maar hadden een samenlevingscontract, een huis en een kind, nu 5 jaar. Ex heeft mij meermaals geslagen, aangifte gedaan, daardoor ook veilig thuis. Ex werkt met niks mee en na heel veel moeite is hij nu wel het huis uit, alleen werkt hij niet mee aan overname huis, en ook schoolwissel zoontje houdt hij tegen. Voor beide komen er nu rechtzaken. Nu werkt hij ook niet mee in het vrijwillige kader en is er onlangs het gesprek geweest met de beschermtafel. Omdat ex mij beschuldigd van teveel prestratiedruk wat hij dan kindermishandeling noemt en het feit dat mijn zoontje op 2 clubjes zit. Het komt erop neer dat hoe vaak de mevrouw ook aangaf dat een onderzoek niet in het belang was van zoontje etc.. hij weigert mee te werken. Hoe moet ik hier nu mee omgaan want er komt nu toch een onderzoek. Ik heb al na een maand dat we uit elkaar gingen een advocaat in de arm genomen, maar goed hier kan mijn advocaat nog niks mee doen.
16-09-2025 om 20:32
Stem dat heel goed met jouw advocaat af, TO. Ik heb veelvuldig meegemaakt dat een ex-partner ineens co-ouderschap gaat eisen. Gewoon om dwars te liggen. Wij zeggen hier altijd dat je je partner pas echt goed leert kennen als je uit elkaar gaat. Het is om te huilen wat er soms voorbij komt.
16-09-2025 om 21:48
Temet schreef op 16-09-2025 om 13:58:
[..]
Als die organisatie een gecertificeerde instelling (GI) is, dan zie je dat denk ik wel op de website. De meeste gecertificeerde instellingen doen geen hulp in het vrijwillig kader, maar ik weet van in elk geval éentje die het wel doet.
Als je op de site van die organisatie kan zien dat ze ook gezinnen begeleiden in het kader van een ondertoezichtstelling, dan is het een GI. Staat daar niks over, dan is het waarschijnlijk gewoon iets als een wijkteam ofzo
nou volgens mij zijn ze dat niet, zie het nergens staan
16-09-2025 om 21:50
Dweedledee schreef op 16-09-2025 om 20:32:
Stem dat heel goed met jouw advocaat af, TO. Ik heb veelvuldig meegemaakt dat een ex-partner ineens co-ouderschap gaat eisen. Gewoon om dwars te liggen. Wij zeggen hier altijd dat je je partner pas echt goed leert kennen als je uit elkaar gaat. Het is om te huilen wat er soms voorbij komt.
Hier is die van mij ook mee bezig vermoed ik, maar hier ga ik heel hard voor staan, want er is geen garantie dat hij niet terugvalt in zijn verslavingsgedrag, aangezien hij van 2001 tot en met nu 11 keer in een behandeling is geweest, voor verslaving of psychische problematiek