Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-09-2021 om 13:09

Alimentatie naar beneden bijstellen


15-20 km van je werk vandaan wonen, is dat een probleem? Dat kun je op de fiets nog wel doen. Tsjor

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

14-09-2021 om 13:12

tsjor schreef op 14-09-2021 om 11:57:

15-20 km van je werk vandaan wonen, is dat een probleem? Dat kun je op de fiets nog wel doen. Tsjor

Voor haar waarschijnlijk wel. Ik heb ze vandaag gezegd dat ik per 1 november de alimentatie verlaag dus dan heeft ze nog langer dan een maand de tijd om zelf een oplossing te zoeken. Indien ze het er niet mee eens is moet ze het maar via de rechtbank vast laten stellen. 

Imi schreef op 14-09-2021 om 11:12:

[..]

En moeders werk dan? Even wat anders zoeken?

Ik vind het nogal wat, hoor, ik zou daar een stuk minder luchtig in staan.

Er is werk genoeg. Werkgevers schreeuwen om arbeidskrachten. Als iemand echt wil, dan zijn er mogelijkheden. 

Mevrouw wil veel wat ze niet kan met haar inkomen. Dat TO helpt met de kosten voor het kind, prima, maar er is geen enkele reden om mevrouw te onderhouden. Ze heeft twee handen en twee benen. Ze kan dus prima zelf (meer) werken om wat meer te verdienen. 

Imi schreef op 14-09-2021 om 10:09:

Tsjor, lijkt het je echt handig om moeder en zoon te gaan verplaatsen? Beiden hebben ze allerlei banden met hun woonplaats: werk, school, sport, clubs, vrienden. Ik vind het best veel gevraagd om dan maar even in een stad of dorp 15 of 20 km verderop te gaan wonen. Als het echt niet anders gaat, is het wat anders, maar als vooraf bedachte constructie zou ik toch niet als eerste hieraan denken.

Een kind van 5 is zo gewend in een andere omgeving. 

als er niks is vast gesteld heeft ze geen poot om op te staan. Ik zou zo snel mogelijk via een advocaat een nieuwe berekening laten maken en VASTLEGGEN. 
€1000 per maand is echt vd zotte. Tuurlijk is ze er niet blij mee, ik zou ook wel duizend extra willen per maand.

Hou eens op met dat gemevrouw! Het is wel gemakkelijk prijsschieten zo, op iemand die je totaal niet kent en die hier haar kant van het verhaal helemaal niet kan toelichten.

Maar zelfs als we aannemen dat ze een feeks is: Je kunt wel allemaal heilige principes hebben maar deze situatie heeft zich met instemming en medewerking van Blueheart ontwikkeld en is door beiden jarenlang in stand gehouden. Hij zegt 'ik heb wel gezegd dat ik het niet wilde' maar hij heeft er kennelijk nooit wat aan gedaan. Nu geeft hij haar anderhalve maand te tijd om een oplossing te vinden voor een forse teruggang in inkomen. Hij geeft aan dat zijn bijdrage onder meer nodig is voor de huur van een dure woning. Als iemand suggereert dat hij wellicht dichterbij kan gaan wonen, kan dat niet want in deze wooncrisis kun je immers niet verhuizen. Nou, daar zijn we dan: moeder moet binnen anderhalve maand een financieel gat dichten om te voorkomen dat zij en hun kind dakloos worden. Waarschijnlijk is daar geen eenvoudige oplossing voor.  Kinderalimentatie heeft geen invloed op de hoogte van de huurtoeslag dus de verlaging daarvan heeft geen gevolgen. Misschien is er een oplossing waarover je níet vertelt Blueheart maar als je situatie zo op de spits drijft als nu lijkt, valt het mijns inziens niet te verdedigen dat je haar in die positie brengt. Het allerergst: als je dat doet, schaad je ook je kind. Op de korte termijn, omdat er een crisissituatie ontstaat in zijn gezin en op de lange termijn omdat zijn ouders in conflict raken met elkaar en er bitterheid en woede tussen hen komt. Dit gaat met een beetje pech een heleboel ellende aanrichten.

Het konijn uit de hoge hoed is hier kennelijk je ex-/vriendin. Ik vind het heel bijzonder dat je je door haar zo laat opjutten om dit door te drukken. Je kunt je echt afvragen of zij jouw belang op het oog heeft hier. Je vaderschap zal er niet gemakkelijker en plezieriger van worden. Wat echt ontzettend jammer is, want je bent al zover gekomen. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

14-09-2021 om 18:02

Mija schreef op 14-09-2021 om 17:35:

Hou eens op met dat gemevrouw! Het is wel gemakkelijk prijsschieten zo, op iemand die je totaal niet kent en die hier haar kant van het verhaal helemaal niet kan toelichten.

Maar zelfs als we aannemen dat ze een feeks is: Je kunt wel allemaal heilige principes hebben maar deze situatie heeft zich met instemming en medewerking van Blueheart ontwikkeld en is door beiden jarenlang in stand gehouden. Hij zegt 'ik heb wel gezegd dat ik het niet wilde' maar hij heeft er kennelijk nooit wat aan gedaan. Nu geeft hij haar anderhalve maand te tijd om een oplossing te vinden voor een forse teruggang in inkomen. Hij geeft aan dat zijn bijdrage onder meer nodig is voor de huur van een dure woning. Als iemand suggereert dat hij wellicht dichterbij kan gaan wonen, kan dat niet want in deze wooncrisis kun je immers niet verhuizen. Nou, daar zijn we dan: moeder moet binnen anderhalve maand een financieel gat dichten om te voorkomen dat zij en hun kind dakloos worden. Waarschijnlijk is daar geen eenvoudige oplossing voor. Kinderalimentatie heeft geen invloed op de hoogte van de huurtoeslag dus de verlaging daarvan heeft geen gevolgen. Misschien is er een oplossing waarover je níet vertelt Blueheart maar als je situatie zo op de spits drijft als nu lijkt, valt het mijns inziens niet te verdedigen dat je haar in die positie brengt. Het allerergst: als je dat doet, schaad je ook je kind. Op de korte termijn, omdat er een crisissituatie ontstaat in zijn gezin en op de lange termijn omdat zijn ouders in conflict raken met elkaar en er bitterheid en woede tussen hen komt. Dit gaat met een beetje pech een heleboel ellende aanrichten.

Het konijn uit de hoge hoed is hier kennelijk je ex-/vriendin. Ik vind het heel bijzonder dat je je door haar zo laat opjutten om dit door te drukken. Je kunt je echt afvragen of zij jouw belang op het oog heeft hier. Je vaderschap zal er niet gemakkelijker en plezieriger van worden. Wat echt ontzettend jammer is, want je bent al zover gekomen.

Klopt, ik heb dit zelf ook in stand gehouden dat weet ik. Ik heb ze wel altijd gezegd dat ik dit niet de komende 15 jaar blijf doen, en nee zo’n feeks is het nou ook weer niet. En ja ik wil mn ex graag terug dus ik probeer haar zoveel mogelijk tegemoet te komen. En ik betaal al jaren teveel nu en er zit geen verbetering van haar kant. Ze heeft 5 jaar de tijd gehad om op adem te komen.

Dat kan zijn, maar juist dan is het onredelijk om haar maar zes weken de tijd te geven. Zelfs als ze nu meteen een ander huis vindt - en je weet dondersgoed dat dat niet kan - dan nog is ze niet binnen zes weken verhuisd.

Waarom ga je niet eerst eens kijken of je in onderling overleg tot een afbouw kan komen?

Groeten,

Temet

Je kunt duimschroeven ook langzaam aandraaien. En hoeft echt niet nog eens vijf jaar te duren. In een jaar kom je echt een heel eind.

'Ik heb ze vandaag gezegd dat ik per 1 november de alimentatie verlaag dus dan heeft ze nog langer dan een maand de tijd om zelf een oplossing te zoeken. Indien ze het er niet mee eens is moet ze het maar via de rechtbank vast laten stellen.'
Het is altijd onzeker wat de rechtbank zal zeggen. Ze kan zich erop beroepen dat het in afgelopen jaren er een andere praktijk was. Op basis van mondelinge afspraken, dat wel, maar er was wel een praktijk en dat zal ze kunnen aantonen.

Ik vind het kort dag. Je hebt net erkenning en ouderlijk gezag geregeld, VT kijkt mee en nu moet ze in 6 weken tijd meer werkuren gaan vinden en/of een andere woning. Dat zal stress opleveren en dat is niet gezond voor haar en dus ook niet voor het kind.

Financieel gezien was het geen probleem voor je, dus wat denk je dat je er nu mee kunt bereiken? Dat je vriendin blij is?

Tsjor

'En ja ik wil mn ex graag terug dus ik probeer haar zoveel mogelijk tegemoet te komen.' Zou het helpen? Je ex heeft nog een wens die volgens mij veel belangrijker is dan geld en dat is voor jou een probleem. Dadelijk heb je een paar honderd euro meer, maar ruzie met de moeder van je kind en alle problemen die daaruit kunnen voortvloeien, plus dat je vriendin niet bij je terugkomt, omdat het geld niet het belangrijkste is voor haar.
Ik zou er een mailtje achteraan sturen: sorry, ik bedoel 1 november 2022. En ik je wel helpen met de nodige stappen.

Tsjor

Ik lees hier een aantal x over een andere woning zoeken of dat zij meer moet gaan werken maar wie zegt er dat ze dan ineens geld te weinig heeft? Ze verdiend 1400€ + €630 aan alimentatie! Dat is 2030€. Ik denk dat ze echt nog wel de huur kan betalen met €1750,-. 
Daarbij komt nog kindgebonden budget maandelijks wat een flink bedrag is als alleenstaande moeder met een salaris van 1400€

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

14-09-2021 om 20:50

Floor70 schreef op 14-09-2021 om 20:30:

Ik lees hier een aantal x over een andere woning zoeken of dat zij meer moet gaan werken maar wie zegt er dat ze dan ineens geld te weinig heeft? Ze verdiend 1400€ + €630 aan alimentatie! Dat is 2030€. Ik denk dat ze echt nog wel de huur kan betalen met €1750,-.
Daarbij komt nog kindgebonden budget maandelijks wat een flink bedrag is als alleenstaande moeder met een salaris van 1400€

Zoiets dacht ik ook. Ze krijgt maar een paar honderd euro minder, ik heb ook geen zin in haar een jaar de tijd te geven, ik ben geen liefdadigheidsinstelling. 

BlueHeart schreef op 14-09-2021 om 18:02:

[..]

Klopt, ik heb dit zelf ook in stand gehouden dat weet ik. Ik heb ze wel altijd gezegd dat ik dit niet de komende 15 jaar blijf doen, en nee zo’n feeks is het nou ook weer niet. En ja ik wil mn ex graag terug dus ik probeer haar zoveel mogelijk tegemoet te komen. En ik betaal al jaren teveel nu en er zit geen verbetering van haar kant. Ze heeft 5 jaar de tijd gehad om op adem te komen.

Je ex terug willen is echt geen goede reden om dit zo voortvarend aan te pakken. Echt, je kind is belangrijker dan zij, zeker in een situatie waarin de relatie niet zo stabiel is en er nog andere issues spelen. Zij heeft toch niks te zeggen over hoeveel geld jij aan je kind besteedt? Eerst laat je je chanteren door de moeder van je kind en nu door je ex/vriendin. Laat de dames even aan de zijlijn staan en bekijk wat de beste oplossing is voor je kind. Dat is niet een strijd tussen zijn ouders, dus een wat langere afbouwperiode is zeker ook in zijn belang. Als je vriendin hier niet tegen kan heb je dus een ander probleem…

BlueHeart schreef op 14-09-2021 om 20:50:

[..]

Zoiets dacht ik ook. Ze krijgt maar een paar honderd euro minder, ik heb ook geen zin in haar een jaar de tijd te geven, ik ben geen liefdadigheidsinstelling.

Wil je echt het risico lopen op een UHP voor je kind? Daar kan het goed op uitdraaien als je dit in dit tempo doorzet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.